٦/١/١٤٤٨ --- 6/22/2026 --- ۱۴۰۵ دوشنبه ۱ تير امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
کاشت گیاه سیر
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  88  نفر
بازدید امروز :  901  بازدید
بازدید دیروز :  10508  بازدید
تبلیغات متفرقه
پرسش و پاسخ - معرفی و راهنمای پرورش گیاهان زینتی - گل عنکبوتی

مقاله - معرفی و راهنمای پرورش گیاهان زینتی - گل عنکبوتی

برای شرکت در پرسش و پاسخ های سایت نارگیل میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود

  
مجتبی تقوایی
سلام گل عنکبوتی در ایران هم پرورش داده میشه؟   پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
بله .
مجتبی تقوایی
سلام این گل خیلی به در برابر خشکی و گرما مقاومه. میخواستم ببینم توی ایران هم پرورش داده شده؟ توی تهران میشه پیدا کرد یا محلات؟  پاسخ مشاهده
محسن شهاب الدین
سلام

بله، گل عنکبوتي (Cleome hassleriana) توي ايران هم پرورش داده مي‌شود و اتفاقاً به خاطر همين تحمل خوب به گرما و خشکي، براي فضاي سبز و باغچه‌هاي کم‌آب گزينه محبوبي است. يعني اگر آفتاب‌دوست‌ها حزب داشته باشند، اين گل از اعضاي اصلي‌شان است 😄

در مورد اينکه تهران پيدا مي‌شود يا نه: معمولاً بله. در فصل بهار و تابستان، خيلي از گل‌فروشي‌هاي بزرگ، مراکز عرضه نشا و گل‌هاي فصلي و حتي بعضي فروشگاه‌هاي آنلاين گل و گياه، بذر يا نشا/گلداني‌اش را مي‌آورند. گاهي هم با اسم‌هاي «کلئوم» يا «گل عنکبوتي» مي‌فروشند؛ پس اگر فروشنده اولش شناخت، نااميد نشو—اسم لاتين را بگيريد، معمولاً سريع‌تر راه مي‌افتند.

اما درباره محلات: محلات قطب توليد گل و گياه زينتي است و شانس پيدا کردنش آنجا معمولاً بيشتر است؛ مخصوصاً اگر دنبال تعداد بالا، نشاهاي قوي‌تر يا رقم‌هاي رنگي مختلف باشيد. البته موجودي بازار زينتي‌ها خيلي فصلي است؛ ممکن است يک سال فراوان باشد و يک سال کمتر، پس بهترين کار اين است که قبلش از چند توليدکننده/مرکز فروش استعلام بگيريد.

اگر هدف‌تان کاشت در تهران است، خبر خوب اينکه کلئوم با گرما کنار مي‌آيد؛ فقط يادتان باشد: براي گلدهي عالي آفتاب مستقيم مي‌خواهد (حداقل ۶ ساعت)، و در گلدان/باغچه اگر خاک خيلي سنگين باشد، ريشه‌ها غر مي‌زنند! زهکشي خوب و آبياري منظم در شروع رشد (تا جا بيفتد) خيلي کمک مي‌کند؛ بعدش مقاومتش بالاتر مي‌رود. راستي چون قد مي‌کشد، اگر بادخيز باشد گاهي قيم هم لازم مي‌شود—بالاخره عنکبوتي است، ولي تار نمي‌زند که خودش را نگه دارد 😅

براي اطلاعات بيشتر درباره نگهداري، تکثير، زمان کاشت و نکات ريز بيماري‌ها و آفات، مقالات سايت نارگيل را مطالعه نماييد.

سیده منصوره حسینی
باسلام متاسفانه گل عنکبوتی که در قسمت پذیرایی خونه گذاشتیم برگهایش زرد و قهوه ای می شود هر برنامه ای می ریزم خوب نمی شود همه مطالب اعلام شده درسایت را رعایت کردم هفته ای یک یادوبار آب داده ام ولی همچنان زردمی شود.خاکش باید چطور باشد   پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
M Ramandi: شرایط نگهداری گیاه همراه با تصویر (حجم تصویر کمتر از 100کیلوبایت) را به طور کامل همراه توضیح دهیدتا بررسی شود.فاصله بین ابیاری؟مقدار اب مصرفی؟وضعیت خروج اب از زیر گلدان؟جنس گلدان؟وضعیت نور؟موقعیت پنجره؟فاصله گلدان تا پنجره؟مقدار ساعات دریافت افتاب؟کود دهی ویا سم پاشی؟مقدار مصرف کود ویا سم؟جابجایی مکانی؟شهر محل زندگی؟اخرین تعویض خاک ونحوه تعویض ان؟نوع خاک؟وجود حشره وافت ویا کرم در گلدان؟موارد مشکوک و.

 
 
 

 
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت