٨/١/١٤٤٨ --- 6/24/2026 --- ۱۴۰۵ چهارشنبه ۳ تير امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
نگهداری از گل بواردیا
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  23  نفر
بازدید امروز :  10399  بازدید
بازدید دیروز :  11372  بازدید
تبلیغات متفرقه
پرسش و پاسخ - راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی - پیچ امین الدوله

مقاله - راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی - پیچ امین الدوله

برای شرکت در پرسش و پاسخ های سایت نارگیل میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود

  
نیکو احمدپور
سلام من یه گیاه امین الدوله دارم که یه دونه های گرد و سیاه داده بود که الان اونا خشک شده و برگاش سرحال هستند اما گل نمیده . باید چی کار کنم ؟   پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
این گیاه به طور معمول ودر اب وهوای معتدل در اردیبهشت گل میدهد/اگر گیاه بالغ شده و فصل گلدهی فرا رسیده اما گلها تشکیل نمیشوند کمبود در نور و عادی نبودن طول روز و ساعات نورگیری، افراط در اضافه کردن مواد غذایی به خصوص ازت (نیتروژن، اوره)، هوای خشک، حمله تریپس‌ها و یا فرا رسیدن هنگام تعویض گلدان میتواند از عوامل این عارضه باشد/
نیکو احمدپور
ممنون از راهنمایی تون از کجا بفهمم گیاه بالغ هست یا نه ؟ من پارسال پاییز خریدمش . برگهاش کوچولو هست اندازه برگ های قدیمی با جوونه های جدیدش خیلی فرق نمیکنه .
افسانه سادات فرود
به طور معمول این گیاه از 3 تا 5 سالگی بالغ می شود ،دونه های سیاه رنگ که در سال قبل مشاهده کرده اید میوه های این گیاه هست و نشان دهنده بالغ شدن گیاه شماست .رسیدن نور مستقیم 6 تا 8 ساعت در روز و تقویت گیاه با کود کامل یکبار در بهار و یکبار در تابستان منجر به گل دهی بهتر گیاه می شود .
muhammad aub
سلام و ممنون از سایت خوب شما بذر پیچ امین الدوله را از کجا میتونم تهیه کنم . در فروشگاه شما که گشتم نبود . دوما چطور از ماهیت خاک که قلیایی ، آهکی و یا اسیدی است مطلع شوم و اگر خاک آهکی باشد چطور میتونم یاس رازقی بکارم؟ ممنون از راهنمایی قبلیتون  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
معمولا این گیاه به صورت قلمه به فروش میرسه وبذرش در بازاز نیست. برای تشخیص وضعیت خاک باید ازمایش بگیرید ویا اینکه از دستگاه ویا کاغذپی اچ سنج استفاده کنید.در فروشگاه سایت موجود است
مریم مظفری
با سلام
میخواستم بدانم بذر پیچ امین الدوله را چطور میتوان از خود گیاه تهیه کرد
من در باغچه حیاط منزل یک پیچ امین الدوله دارم و در حال حاضر تخم های سیاه رنگی در ان بوجود امده است که خیلی کوچک هست اندازه هسته البالو اما خیلی تیره هست یکی از انها را کندم و دیدم که توش چند تا هسته خیلی کوچک به اندازه دانه های اسفند البته کمی کوچکتر دارد
میخواستم بدونم این تخمها همان بذز گل هست یا نه ؟
از اینکه وقت میذارین ممنون و سپاسگذارم

افسانه سادات فرود
بله پوسته و گوشته وصل شده به بذر پیچ امین الدوله را کاملا جدا کنید و آنها را در یک دستمال کاغذی بپیچید و اجازه دهید تا به طور کامل به مدت بیست و چهار ساعت خشک شوند, بذر تمیز و خشک شده پیچ امین الدوله را در یک دستمال نم دار یا مرطوب بگذارید, سپس آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و درب پلاستیک را محکم ببندید, این کیسه را به مدت زمان دو تا سه ماه با حفظ رطوبت در یخچال نگهداری کنید. بعد از این مرحله که به مرحله سردسازی معروف می باشد بستری را که می خواهید بذر را در آن بکارید را با خاک ترکیبی از کود گیاهی و شن باغبانی به نسبت پنجاه پنجاه بپوشانید و مرطوب کنید, هر بذر از این گیاه را به آهستگی در گلدانی جداگانه بکارید و با مخلوط خاک های استریل شده بپوشانید, این گلدانها را در یک محیط گرم بگذارید و به آنها مدت زمانی به اندازه دو تا شش هفته برای جوانه زدن بدهید. ( این محیط گرم می تواند حتی پشت پنجره های آفتاب گیر باشد چون دریافت شش تا هشت ساعت نور مستقیم آفتاب برای این بذرها ضروری است.) بستر بذر را مرطوب نگه دارید اما به هیچ عنوان در آبیاری زیاده روی نکنید. وقتی جوانه های گیاه پیچ امین الدوله به اندازه پنج تا هفت سانتی متر رشد کردند و سر از خاک بیرون آوردند, هر نهال را جداگانه در گلدان یا بستری که پنجاه پنجاه از خاک استریل شده یا ترکیب کود گیاهی و شن باغبانی پر کرده اید, بکارید.
م بهار
سلام و خسته نباشید. دو ماه پیش و میانه ی فروردین دو گلدون امین الدوله خریدم و هر دو رو توی گلدون بسیار بزرگی توی گلخونه گذاشتم و خاکش هم مخلو خاک باغچه و ماسه بود. اوایل اردیبهشت چندتایی گل داد اما زود گل هاش خشک شد و بعد هم برگ هاش خشک شد و ساقه های سبزش، آفتی روی گیاه ندیدم اما متوجه شدم که گیاه دچار ماده ای شیرین و عسلی شده و فکر کنم دچار آفیدز شده. چند روز پیش سمپاشیش کردم. با وجود این که بیشتر شاخ و برگ ها خشک شدند اما هنوز چند شاخه ی سبز هست و غنچه دارند، امیدی به زنده موندن گیاهم هست؟ اگه هست، ممکنه گل دهیش رو بهتر از قبل بکنه. ممنون از جوابتون.  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
آبياري زياد ونا مناسب بودن وضعيت زهکش و بافت خاک و با بيماري قارچي باعث اين عارضه ميشه زمانيکه که محيط گياه بيش از اندازه مرطوب باشد کنند تعادل جذب آب به هم خورده ، به ريشه فشار امده و علائمي چون زرد يا قهوه اي شدن و در موارد شديد سياه شدن ساقه که به دليل پوسيدگي ريشه اتفاق مي افتد،اگر در آبياري مشکوک هستيد يک روز آن را به تاخير بياندازيد ،در فاصله دو آبياري خاک گلدان بايد خشک شود،سوراخ هاي زهکش ته گلدان را کنترل واز باز بودن سوراخهاي انتهايي گلدان وخروج اب اضافي از گلدان مطمئن شويد.از جمع شدن اب در زير گلداني جلوگيري کنيدويا داخل زير گلداني(بين گلدان و زير گلداني)يک لايه سنگريزه قرار دهيد به نحوي که خاک گلدان در تماس مستقيم با آب قرار نگيرد.اين کار در جلوگيري از باتلاقي شدن خاک موثر است.2 گرم قارچ کش بنوميل را در يک ليتر آب حل کنيد به صورت آبياري به خاک دهيد تا جلوگي گسرش عارضه را بگيرد.گلدان هاي آلوده را دور از ساير گلدان ها نگهداري کنيد و از ساقه هاي سالم قلمه بگيريد تا کل گياه را از دست ندهيد .
محسن شهاب الدین
سلام

بله، تا وقتي چند شاخه‌ي سبز و غنچه‌دار داريد، اميد کاملاً هست 😊 امين‌الدوله (Lonicera japonica) گياه جون‌سختي است، اما بعد از جابه‌جايي و کاشت در گلدان خيلي بزرگ، ممکنه وارد فاز «قهرِ بعد از اسباب‌کشي» بشه: اول چند گل مي‌ده، بعد به‌خاطر استرس ريشه و نوسان آب و هوا، گل‌ها و برگ‌ها سريع خشک مي‌شن.

اون ماده‌ي شيرين و عسلي که گفتيد تقريباً کلاسيکِ حضور آفات مکنده‌ست؛ معمولاً شته يا سفيدبالک يا شپشک باعثش مي‌شن. اين “عسلک” خودش هم دردسر درست مي‌کنه چون روش کپک دوده‌اي مي‌نشيند و فتوسنتز را کم مي‌کند. اگر آفت را نديديد، حتماً پشت برگ‌ها، نوکِ شاخه‌هاي جوان و محل اتصال برگ به ساقه را با ذره‌بين يا نور چراغ موبايل چک کنيد.

دليل اصلي خشکيدگي‌اي که بعدش رخ داده، معمولاً ترکيبي از اين‌هاست: ۱) استرس تعويض گلدان، ۲) گلدان خيلي بزرگ (خاک زياد = رطوبت ماندگارتر = ريشه کم‌اکسيژن)، ۳) خاک باغچه در گلدان که اگر سنگين باشد، زهکشي را ضعيف مي‌کند، ۴) و البته فشار آفت‌هاي مکنده. خلاصه گياه هم‌زمان هم تشنه مانده هم “خفه” شده؛ تناقضش عجيب است ولي در گلدان خيلي پيش مي‌آيد.

براي اينکه شانس برگشت گياه بالا بره، اول وضعيت ريشه را مديريت کنيد: زهکش گلدان بايد عالي باشد (سوراخ‌هاي کف باز، آب زيرگلداني نماند). آبياري را طوري تنظيم کنيد که بين دو آبياري، ۳–۵ سانت سطح خاک خشک شود و بعد آبياریِ کامل انجام دهيد. اگر خاک باغچه‌تان سنگين است، در اولين فرصت (ترجيحاً وقتي هوا خيلي گرم نيست) خاک را سبک‌تر کنيد: ترکيب پيشنهادي براي امين‌الدوله در گلدان خاک سبکِ غني + پرليت/ماسه شسته + کمي کمپوست است؛ اما مهم‌تر از فرمول، اين است که آب در خاک نايستد.

در مورد آفت: اگر فقط يک بار سمپاشي کرديد، خيلي وقت‌ها کافي نيست چون شته‌ها و سفيدبالک‌ها موجي برمي‌گردند. بهتر است صابون حشره‌کش يا روغن ولک (روغن تابستانه) را (طبق برچسب) استفاده کنيد و ۷–۱۰ روز بعد تکرار کنيد تا نسل بعدي هم کنترل شود. اگر آلودگي شديد است، يک سم سيستميکِ مناسبِ گياهان زينتي با نظر کارشناس محل/گلخانه مي‌تواند کمک کند. و يادتان باشد: محلول‌پاشي را در گرماي شديد يا زير آفتاب مستقيم انجام ندهيد چون خودش برگ‌سوزي مي‌دهد 😅

براي اينکه دوباره پرپشت و گل‌دار شود: شاخه‌هاي کاملاً خشک را تا رسيدن به بافت سبز هرس کنيد. بعد از اينکه علائم رشد جديد ديديد (جوانه و برگ تازه)، يک برنامه تغذيه سبک بدهيد: کود کامل متعادل (مثل ۲۰-۲۰-۲۰) با دوز کم هر ۲–۳ هفته يک‌بار، و اگر هدف‌تان گل بيشتر است، بعد از جان گرفتن گياه، يک کود با پتاس بالاتر هم مي‌تواند کمک کند. اما تا وقتي گياه ضعيف است، کوددهي سنگين ممنوع؛ کود زياد در اين مرحله مثل اين است که از کسي که تب دارد بخواهيم دوي ماراتن برود.

نور و شرايط گلخانه هم مهم‌اند: امين‌الدوله نور زياد مي‌خواهد (آفتاب ملايم صبح عالي است) و در گلخانه اگر هوا خيلي گرم و خشک شود، ريزش برگ تشديد مي‌شود. پس تهويه و جلوگيري از داغ شدن محيط را جدي بگيريد. همچنين اگر غنچه‌ها مي‌زنند ولي باز هم مي‌ريزند، معمولاً يعني نوسان آبياري/گرما يا آفت مکنده هنوز کامل جمع نشده.

جمع‌بندي: اميد به زنده ماندن هست و حتي مي‌تواند بعد از ريکاوري، گل‌دهي بهتر هم داشته باشد؛ به شرطي که زهکشي و آبياري را درست کنيد، آفت را با تکرار کنترل کنيد، و با هرس و تغذيه‌ي ملايم کمکش کنيد دوباره جان بگيرد. براي اطلاعات بيشتر حتماً مقالات سايت نارگيل را مطالعه نماييد.

فرح ابرون
سلام ، من این گیاه را از گلخانه خریدم ودر مدت یک هفته با این که هنوز داخل گلدان خودش بود خشگیده ، علت خشک شدنش چه بوده ؟ و ایا راهی برای سبز شدن مجددش هست ؟ درضمن دو تا گلدونی که خریدم خشگیده ، هر وقت که روی خاک خشک میشد کمی ابش میدادم ودر حیاط گذاشته ام چکار کنم راهنماییم کنید.   پاسخ مشاهده
فرح ابرون
سلام ، من این گیاه را از گلخانه خریدم ودر مدت یک هفته با این که هنوز داخل گلدان خودش بود خشگیده ، علت خشک شدنش چه بوده ؟ و ایا راهی برای سبز شدن مجددش هست ؟ درضمن دو تا گلدونی که خریدم خشگیده ، هر وقت که روی خاک خشک میشد کمی ابش میدادم ودر حیاط گذاشته ام چکار کنم راهنماییم کنید.   پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
افتاب تند ابیاری نامنظم ونامناسب وکم حجم وگرمای زیاد وتنش جابجایی از علل احتمالیه. هنگامیکه گیاه تازه خریداری شده رو به منزل میاورید ویاگلدانش رو جابجا میکنید با توجه به تغعیرات شرایط محیطی گیاه دچار شک میشه ومشکلاتی(مانند ریزش برگ وگل،توقف رشدوگلدهی،زردی برگها و...) براش بوجود می اید که به مرور وبا فراهم کردن شرایط ایده ال رشد کم وکمتر خواهد شد وممکنه چندین هفته ادامه داشته باشد
ارش صادقی
سلام سوالم اینه که ایا گیاه پیچ امین دوله را میتوان در گلخانه خگهداری کرد در تمام فصل سال ودر سال اینده گلدهی خوهد داشت چون سرما نخواهد دید   پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
معمولااین گیاه در شرایط معمول فقط ذر بهار ومقدار کمی هم در پاییز گل میدهد.در صورت نگهداری در گلخانه وفراهم نمودن شرایط نور مصنوعی میشه ازش گل گرفت ولی کار سختیه
ارش صادقی
من منظورم اینه که اگه در زمستان سرما نبیند باز گل میدهد یا باید نیاز سرمایش رفع شود
مهندس رامندی
نیاز سرمایی در مورد گیاهان پیازی مطرح است ودر مورد این گیاه نور وطول روز وفصل است که نقش اساسی دارد
محسن شهاب الدین
سلام

بله، پيچ امين‌الدوله را مي‌توانيد در گلخانه نگهداري کنيد؛ اين گياه اصولاً جان‌سخت و سازگار است و در محيط‌هاي کنترل‌شده هم خوب رشد مي‌کند. اما نکته‌ي مهم اينجاست: «زنده ماندن و رشد کردن» با «گل دادنِ پر و پيمان» يکي نيست! 😄

در مورد سوال اصلي شما: بعضي ارقام/گونه‌هاي امين‌الدوله براي گلدهي بهتر به يک دوره‌ي سرماي ملايم (نياز سرمايي) احتياج دارند. يعني اگر گياه تمام زمستان را گرم نگه داريد و اصلاً مزه‌ي خنکي را نچشد، ممکن است در بهار سال بعد گلدهي‌اش کمتر شود يا ديرتر شروع کند. اما در خيلي از شرايط، به‌خصوص براي Lonicera japonica، اگر گياه نور کافي و شرايط مناسب داشته باشد، مي‌تواند حتي با سرماي کم هم گل بدهد؛ فقط ممکن است مثل حالت فضاي باز، «فول‌آپشن» نباشد.

براي اينکه هم در گلخانه نگهداري کنيد و هم گلدهي خوبي بگيريد، اين چند نکته خيلي تعيين‌کننده‌اند: ۱) نور زياد (ترجيحاً چند ساعت آفتاب مستقيم يا نور بسيار قوي)، ۲) اختلاف دماي شب و روز (شب‌ها خنک‌تر باشد)، ۳) هرس اصولي (بعد از موج گلدهي يا اواخر فصل رشد براي تحريک شاخه‌هاي گلدهنده)، و ۴) کوددهي متعادل (نيتروژن زياد يعني برگ زياد و گل کمتر!). خلاصه اگر گلخانه‌تان خيلي گرم و پر از نيتروژن باشد، گياه مي‌گويد: «من برگ مي‌زنم، گل شما بهانه است!» 😄🌿

اگر مي‌خواهيد خيالتان از بابت نياز سرمايي راحت‌تر باشد، مي‌توانيد در زمستان چند هفته دماي خنک به گياه بدهيد (مثلاً حدود 5 تا 10 درجه، بسته به امکانات گلخانه) يا حداقل اجازه دهيد شب‌ها دما پايين‌تر بيايد. اين کار معمولاً به تنظيم چرخه رشد و کمک به گلدهي کمک مي‌کند، بدون اينکه گياه يخ بزند يا آسيب جدي ببيند.

پس جمع‌بندي: مي‌شود در گلخانه نگه داشت و احتمال گلدهي هم هست، اما اگر هيچ سرمايي نبيند ممکن است گلدهي کاهش پيدا کند و بيشتر وابسته مي‌شود به نور، دماي شب/روز و مديريت تغذيه و هرس. براي مطالعه نکات بيشتر درباره نگهداري و گلدهي گياهان زينتي، مقالات سايت نارگيل را مطالعه نماييد.

Zahraaa Jar
باسلام . من این گیاه رو حدودا دو هفته قبل خریدم این گیاه در محیط گلخانه بود و اون رو از گلدان کوچیک به بزرگ تر انتقال داد و فروشنده گفت مشکلی نیست از الان اون در حیاط نگهداری کنید ، این گیاه حدودا 2متری بلندی اون هست ، اما حالا بعضی از برگهای اون زرد شده و بعضی از برگها انگار سوخته ، باید چیکار کنم؟  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
طبیعیه وبعد از انتقال گیاه از شرایط گلخانه به محیط ودغعیر شرایط این موضوع پیش خواهد امدومخصوصادر این فصل/ . هنگامیکه گیاه تازه خریداری شده رو به منزل میاورید ویاگلدانش رو جابجا یا تعویض میکنید با توجه به تغعیرات شرایط محیطی گیاه دچار شک میشه ومشکلاتی(مانند ریزش برگ وگل،توقف رشدوگلدهی،زردی برگها و...) براش بوجود می اید که به مرور وبا فراهم کردن شرایط ایده ال رشد کم وکمتر خواهد شد وممکنه چندین هفته ادامه داشته باشد
محسن شهاب الدین
سلام

اين علائمي که گفتيد (زردي برگ‌ها و حالت «سوختگي») بعد از خروج گياه از گلخانه و تعويض گلدان کاملاً شايع است. گياه شما يک‌هو از محيط کنترل‌شده و مرطوب گلخانه آمده توي فضاي باز که نور شديدتر، باد بيشتر و اختلاف دماي شب‌و‌روز هم بالاتر است؛ نتيجه‌اش مي‌شود شوک جابجايي + آفتاب‌سوختگي. خلاصه اينکه گياه دارد غر مي‌زند که «من آماده نبودم!» 😄

۱) نور و محل نگهداري را اصلاح کنيد (مهم‌ترين کار)
اگر الان در آفتاب تندِ ظهر است، چند روز تا يکي‌دو هفته به نيم‌سايه روشن منتقلش کنيد (جايي که صبح آفتاب ملايم بخورد ولي ظهر سايه باشد). بعد کم‌کم طي ۷ تا ۱۴ روز نور را بيشتر کنيد تا گياه آداپته شود. برگ‌هايي که سوخته‌اند معمولاً برنمي‌گردند، اما برگ جديد سالم درمي‌آيد.

۲) آبياري: نه خشکیِ مطلق، نه باتلاق
بعد از تعويض گلدان، اگر خاک يا زهکشي خوب نباشد، ريشه‌ها هم مي‌توانند آسيب ببينند و برگ‌ها زرد شوند. معيار ساده: وقتي ۲ تا ۳ سانت بالاي خاک خشک شد آبياري کنيد تا آب از زير گلدان خارج شود. اگر هميشه خيس است يا زيرگلداني آب جمع مي‌شود، خطر خفگي ريشه و زردي بيشتر است. (زيرگلداني را خالي کنيد.)

۳) زهکشي و خاک را چک کنيد
مطمئن شويد گلدان سوراخ‌هاي کافي دارد و خاک سبک است. اگر خاک خيلي سنگين/رسي باشد يا با آبياري زياد کيپ شود، ريشه اکسيژن کم مي‌آورد و برگ‌ها زرد مي‌شوند. اگر هنگام آبياري آب دير پايين مي‌رود يا سطح خاک بعد از آبياري مدت طولاني خيس مي‌ماند، احتمالاً زهکشي مشکل دارد.

۴) فعلاً کود ندهيد
در اين شرايط گياه درگير است و کود (خصوصاً کودهاي قوي يا ازته) مي‌تواند اوضاع را بدتر کند و حتي سوختگي را تشديد کند. صبر کنيد تا رشد جديد و سبز و سالم را ببينيد، سپس با دوز کم (مثلاً نصف مقدار توصيه‌شده) کوددهي ملايم را شروع کنيد.

۵) برگ‌هاي خيلي سوخته/زرد را مديريت کنيد
برگ‌هايي که کاملاً سوخته يا زرد شده‌اند، ديگر سهم زيادي در فتوسنتز ندارند. مي‌توانيد آن‌ها را به‌تدريج حذف کنيد تا انرژي گياه صرف برگ‌هاي سالم شود. اما يک‌باره همه را نزنيد که گياه بيشتر شوکه نشود.

۶) بررسي آفات هم بد نيست
گاهي بعد از جابجايي، شته يا کنه تارتن هم سر و کله‌شان پيدا مي‌شود و باعث لکه‌هاي زرد، ضعف برگ و خشکي لبه‌ها مي‌شوند. پشت برگ‌ها را نگاه کنيد: تار خيلي ريز، نقاط ريز متحرک، يا چسبندگي مي‌تواند نشانه باشد. اگر ديديد، شست‌وشوي ملايم با آب و در صورت نياز صابون حشره‌کش/روغن ولک طبق دستور مي‌تواند کمک کند. 🔍

جمع‌بندي نسخه سريع: گياه را از آفتاب تند ظهر دور کنيد، آبياري را بر اساس خشکي سطح خاک تنظيم کنيد، زهکشي را مطمئن شويد، فعلاً کود ندهيد و به گياه ۲–۳ هفته فرصت بدهيد تا خودش را جمع‌وجور کند. معمولاً بعد از اين دوره، برگ‌هاي جديد سالم مي‌زنند و خيال‌تان راحت مي‌شود 🙂

اگر دوست داريد دقيق‌تر راهنمايي کنم، بفرماييد گياه دقيقاً روزي چند ساعت آفتاب مستقيم مي‌گيرد، برنامه آبياري‌تان چيست، و يک عکس از برگ‌هاي زرد/سوخته و گلدان (به‌خصوص زير گلدان و خاک) هم بفرستيد. براي اطلاعات بيشتر هم مقالات سايت نارگيل را مطالعه نماييد.

اشکان اعتدالی

با سلام

پیچک امین الدوله ای که در عکس می بینید بنظرم اصلا رشد نمیکنه. محل نگهداریش در حیاط هست.


  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
در بهار خاک گیاه را عوض کنید و هر یک ماه یکبار نیز با کود کامل مخصوص گیاهان زینتی گیاه را تقویت کنید ،مکانی که گیاه در آن قرار دارد حداقل 6 ساعت نور مستقیم باید داشته باشد .در ضمن گلدانی که برای گیاه انتخاب می کنید متناسب با حجم ریشه باشد تا انرژی گیاه فقط صرف ریشه زایی گیاه نشود .
اشکان اعتدالی

با تشکر

کود دادن رو از حالا شروع کنم یا منتظر بهار بمونم؟


افسانه سادات فرود
اگر دمای محیط نگهداری کمتر از 10 درجه است ،بهتر است کود دهی اواخر زمستان انجام شود ولی اگر 15 درجه به بالا است می توانید کود دهی را شروع کنید.
زهره نوری
با سلام و خسته نباشید
اول تشکر بسیار زیاد از سایت خوبتون بکنم که خیلی کمک خوبی برای افراد مبتدی مثل بنده میباشد
حدود یکماه گل یاس خریدم و در تراس خانه گذاشتم هر روز آبیاری میکنم و در طول روز آفتاب مستقیم بهش میتابه ، هر چی از روز اول غنچه داشت باز شدن، بعد باز شدن تموم غنچه ها دیگه غنچه نمیکنه ، تو اواخر فروردین خریدم و الان اواسط اردیبهشت که گل نمیده ، لطفا راهنمایی کنید.
  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
سلام هردوهفته یکبار با کود مخصوص گل دهی گیاه را تقویت کنید و در فاصله دو آبیاری سطح خاک رطوبت کمی داشته باشد .
زهره نوری
با سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان بابت سایت خوبتون
یه گل پیچ امین الدوله خریدم ، حدود یکماه هرچی غنچه از قبل داشت باز شدن ولی بعدش دیگه غنچه نکرد و گل نداد ، هر روز آب میدم و تو تراس زیر نور خورشید هست 
لطفا راهنمایی کنید
  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
گلدهی این گیاه معمولا در اوایل بهار است وبعد از اون دیگه گلدهی نداره به خصوص در مورد گیاه شما که با تنش جابجایی هم همراه بوده است

 
 
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
 

 
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت