|
پویا بوربور
|
|
با سلام چند روز پیش یه سوال مطرح کردم که فکر کنم وقت نشده جوابمو بدید. تو باغچه حیاطمون یه بید مجنون داریم که شدیدا برگاش میریزه بطوری که میشه گفت دیگه برگی براش نمونده.هر روز هم آبیاری میکنم.
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
احتمالا در کف باغچه نخاله ساختمانی وجود داره وریشه به اونهها برخورد کرده است.
|
|
|
|
|
|
milad mohammadi
|
|
سلام
درخت بید دارم و بهار هم کود گوسفندی مخلوط دادیم پاش...خوب بود یهو چند هفته است ریخت برگ هاش و زرد میشه... یک روز در میان هم بهش آب میدم
برگاهش میریزه و زرد میشه
و یکی از درخت بید ها تنه جاهایش قهوه ایی شده انگار داره خشک میشه
علت چیه؟؟؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
بيد مجنون به آب فراوان و مکاني سايه آفتاب احتياج دارد گرما و کم آبي و کمبود مواد غذايي باعث ضعف و از بين رفتن درخت مي شود . آبياري را هم منظم انجام دهيد ، دوره هاي طولاني خشکي مي تواندموجب بروز نوک و حاشيه قهوه اي رنگ در برگها و ريزش آنان شود. در مورد گياهان جوان بهتر است که در طي 4-3 سال اوليه زماني که سطح خاک نسبتا خشک شده بود نسبت به آبياري آن اقدام کرد تا به رشد آن کمک شود. همچنين هنگام آبياري بايد مقداري آب استفاده کرد که به شکل عمقي خاک را خيس کند تا ريشه ها به عمق نيز تشويق شوند . مثلا با گذاشتن شلنگ آب به مدت 20 دقيقه در پاي گياه مي توان از نفوذ آب به عمق خاک اطمينان حاصل کرد.بهتر است از قارچ کش بنومیل نیز استفاده شود .یک قاشق غذا خوری قارچ کش در 5 لیتر آب حل شود به صورت آبیاری پای درخت ریخته شود .
|
|
|
|
|
|
محمد حسینی
|
|
سلام اسفند امسال نهال بید مجنون کاشتم رشد خوبی داره اما برگ هاش زرد میشه سم پاشی هم انجام شده و هیچ گونه بیماری نداره.آیا زیاد آب دادن هم ممکنه باعث زردی بشه باتشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
گرما وخشکی هوا واابیاری نامنظم.
برای تععین زمان ابیاری سطح خاک رو 2-3 سانت کنار بزنید وخشکی خاک رو بررسی کنید.اگه خاک خیس نبود وبه دست نچسبید باید ابیاری کنید.دقت کنید خاک نباید کاملا خشک بشه وخیس هم نباشه.
|
|
|
|
|
|
افشین عبدالوهاب
|
|
با سلام توی باغمان درخت بید مجنون مان خیلی ضعیف شده و روی تنه آن سوراخهایی مشاهده میشه که به نظر محل عبور کرم تنه میباشد خواستم برای مبارزه با این مشکل راهنمایی بفرمایید با تشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
وسیله ای تیز مانند سم مفتول در محل سوراخ فرو نمایید تا کرم رو از بین ببرید یا از خمیرهای مخصوص که در تنه درخت واین سوراخ خا تزریق میشود استفاده نمایید
|
|
|
|
|
|
کورش پارسی راد
|
|
درود و سپاس. در محل کارم سه عدد درخت بید مجنون تقریباً سی ساله وجود دارد که به علت خشکسالی های ده سال اخیر به شدت بیمار و آسیب دیده، شده اند. از آنجا که صرفاً سه سال است که باغبانی مکان مورد نظر بر عهده ی من گذاشته شده، مدیران ارشد بنده از من درخواست کرده اند تا فکری عاجل برای این درختان بکنم. از شما سوال دارم که آیا میشود این درختان کهنسال و بیمار را پیوند زد؟؟؟ و یا اگر نمیشود، پیشنهاد شما برای بهتر شدن شرایط این درختان چیست؟ لازم به ذکر است محل کار بنده پشت بیمارستان سرخه حصار شرق تهران مابین ده ترکمن ومنطقه ی خجیر است. پیشاپیش سپاسگزارم.
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
2
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام اگر بیماری و یا آفات ریشه نباشد و ریشه و تنه درخت سالم باشد میتوان پیوند زد.اگر مشکل از کم آبی فقط باشد با آبیاری منظم و اصولی و هرس و تغذیه مناسب می توان امیدوار به بازگشت درختان بود .با توجه به سن درختان احتمال اینکه ریشه ها گسترش زیادی پیدا کرده باشند و به فاضلاب رسیده باشند نیز هست و به ایندعلت ماندگاری و خیس بودن خاک اطراف ریشه ها موجب زردی و ریزیش برگها می شود و به نظر می رسد وجود گازهای سمی که در لوله های فاضلاب تولید می شود عالم این مسئله است. چنین مشکلی حتی می تواند موجب خشکیدن و از بین رفتن گیاه شود.
|
|
|
|
|
|
ثمانه غلامیان
|
|
سلام خسته نباشید در اسفند ماه درخت بید مجنونی را کاشتم تا یک ماه پیش درخت سبز بود و تمام شاخه ها به سمت پایین اویزان بودن اما از یک ماه پیش برگهای شاخه های بالایی درخت زرد شدن و ریختن الان این شاخه ها بدون برگ است دلیل این زرد شدن چیست و اینکه چرا درخت به اصلا قد نمیکشه
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
دوره های طولانی خشکی می تواندموجب بروز نوک و حاشیه قهوه ای رنگ در برگها و ریزش آنان شود. در مورد گیاهان جوان بهتر است که در طی 4-3 سال اولیه زمانی که سطح خاک نسبتا خشک شده بود نسبت به آبیاری آن اقدام کرد تا به رشد آن کمک شود. همچنین هنگام آبیاری باید مقداری آب استفاده کرد که به شکل عمقی خاک را خیس کند تا ریشه ها به عمق نیز تشویق شوند به عمق خاک گسترش یابند. مثلا با گذاشتن شلنگ آب به مدت 20 دقیقه در پای گیاه می توان از نفوذ آب به عمق خاک اطمینان حاصل کرد. از طرفی ماندگاری و خیس بودن خاک اطراف ریشه ها موجب زردی و ریزیش برگها می شود. این مسئله بخصوص در مورد درختان بید مجنون که ریشه های آنان لوله های فضلاب راه پیدا کرده اند مشاهده می شود و به نظر می رسد وجود گازهای سمی که در لوله های فاضلاب تولید می شود عالم این مسئله است. چنین مشکلی حتی می تواند موجب خشکیدن و از بین رفتن گیاه شود.
|
|
|
|
|
|
حجت قاسمی
|
|
با سلام خدمت کارشناسان محترم
بنده هم یک درخت بید حدود ۲ ماه پیش خرید کرده ودر بیرون ساختمان درون باغچه کاشتم البته به همراه پیت فلزی که درخت در اون قرار داشت تا چند روز قبل اوضاع درخت خوب بود و مرتب آب داده شد ولی چند روز یه که از یه قسمت درخت از پایین در حال سیاه شدن هست واز بالا برگ های درخت در حال خشک شدن هست لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون از سایت خوب و آموزنده تون.
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
شما دیر اقدام به کاشت کردید ودر ضمن بهتر بود پیت رو بدون اسیب دیدن از اطراف ریشه جدا میکردید.گرمای هوا وزمان کاشت نامناسب وزهکش نامناسب از علل احتمالیه
|
|
|
|
|
|
حسن کازرونی
|
|
با سلام آخر زمستان ۴ اصل نهال بید مجنون حدود ۳ متری خریدم و در باغ کاشتم هفته یک بار آب کافی بهش میدهم برگ روی تنه و شاخه ها داده اما نمی دانم چرا از بالا سرشاخه ها داره سیاه و خشک میشه آب آبیاریمان هم آب چاه هستش لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل خشک شدن از آب چاهه یا کم آب دادن یا مشکل دیگر با تشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام کمبود مواد غذایی و آبیاری نا مناسب از دلایل احتمالی هستند .تقویت خاک با کود دامی پوسیده در بهار و کود شیمیایی در اواسط بهار و آبیاری زیاد باعث رشد بهتر و قوی تر شدن درخت می شود . برای آبیاری سعی کنید تشتکی بزرگ اطراف درخت درست کنید تا میزان آب در دسترس بیشتر باشد و خاک اطراف آن همواره خیس باشد.همچنین هنگام آبیاری باید مقداری آب استفاده کرد که به شکل عمقی خاک را خیس کند تا ریشه ها عمق خاک گسترش یابند. مثلا با گذاشتن شلنگ آب به مدت 20 دقیقه در پای گیاه می توان از نفوذ آب به عمق خاک اطمینان حاصل کرد.
|
|
|
|
|
|
علی صادقی
|
|
سلام من یه بید مجنون دارم امروز دیدم که چقدر برگاش زرد شده ولی روی برگاش یه حشره های سیاهی هست بیدم هم خیلی بلند و امکان اسپری کردن رو ندارم الان باید چیکار کنم؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
به هر حال باید با سم پاش موتوری سمپاشیش کنید
سم پالیزین
|
|
|
1
|
|
علی صادقی
|
سلام من دفعه قبل سم پاشی کردم و کارت زرد اویزون گردم و بعدش دیگه زرد نشد ولی بعد ۱۷ روز خواستم یه بار دیگه سم بزنم که دوره سمپاشی تموم شه ولی بعد از سم پاشی دوباره برگ زرد دیدم علتش گرما و کم آبی یا بازم مریض و احتیاج به سم پاشی داره
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام روند درمان را ۲ تا ۳ نوبت تکمیل کنید و پس از درمان با کود کامل گیاه را تقویت کنید.هنگام آبیاری باید مقداری آب استفاده کرد که به شکل عمقی خاک را خیس کند تا ریشه ها به عمق نیز تشویق شوند به عمق خاک گسترش یابند. مثلا با گذاشتن شلنگ آب به مدت 20 دقیقه در پای گیاه می توان از نفوذ آب به عمق خاک اطمینان حاصل کرد. از طرفی ماندگاری و خیس بودن خاک اطراف ریشه ها موجب زردی و ریزیش برگها می شود. این مسئله بخصوص در مورد درختان بید مجنون که ریشه های آنان لوله های فضلاب راه پیدا کرده اند مشاهده می شود و به نظر می رسد وجود گازهای سمی که در لوله های فاضلاب تولید می شود عالم این مسئله است. چنین مشکلی حتی می تواند موجب خشکیدن و از بین رفتن گیاه شود.
|
|
|
1
|
|
علی صادقی
|
سلام اول از همه ممنونم از شما بابت همه راهنمایی هاتون واقعا کار ساز یه سوال من تازگیا برگ های جوون و سر شاخه های بیدم سبز روشن شده ولی بقیه برگا سبز تیره علتش چیه ؟ آیا درختم داره از بین میره ؟
|
|
|
1
|
|
|
1
|
|
لیلا گودرزی
|
ممکنه ریشه ها به یک لایه آهک رسیده باشن و همین خاک رو قلیایی کرده باشه و به همین دلیل ریزمغذی ها جذب نمیشن و برگها زرد شدن. ترجیحا از کود گوگرد و ریز مغذی ها استفاده کنید.
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
با کود حاوی پتاسیم بالا و کود آهن تقویت شود اگر بتونید کود هیومیک اسید پیدا کنید خیلی بهتر است.
|
|
|
1
|
|
علی صادقی
|
سلام اینا از تنه در بیرون اومدن باید قطع کردش یانه میتونه مثل برگا بلند بشه
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
پاجوش و تنه جوش وریشه جوش با مصرف مواد غذایی و آب باعث ضعف درخت و درخت می گردد.
|
|
|
|
|
|
بهادر گل یاس
|
|
سلام یک هفته هستش 2تا درخت بید مجنون خریدم باغبان کاشته داخل خاک ولی با وجود ابیاری برگهاش خشکیده میخواستم ببینم چرا .ممنون
پاسخ
مشاهده
|
|
10
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام بيد نياز به آبياري فراواني دارد ، اطراف درخت تشتکي ايجاد کنيد و در هر نوبت آبياري حدود ۲۰ دقيقه شلنگ آب را پاي درخت بگذاريد تا رطوبت کافي به ريشه ها برسد.
|
|
|
|
|