٨/١/١٤٤٨ --- 6/24/2026 --- ۱۴۰۵ چهارشنبه ۳ تير امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
نگهداری از گل بواردیا
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  103  نفر
بازدید امروز :  1437  بازدید
بازدید دیروز :  11372  بازدید
تبلیغات متفرقه
پرسش و پاسخ - معرفی و راهنمای پرورش گیاهان زینتی - بید مجنون

مقاله - معرفی و راهنمای پرورش گیاهان زینتی - بید مجنون

برای شرکت در پرسش و پاسخ های سایت نارگیل میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود

  
حدیث
سلام.ما ذر ورودی خانهمان 1 درخت بید داریم حدود 4 سال و هر روز به آن آب میدهیم ولی الان مدتیست که برگهایش در حال زرد شدنن دلیلش رو میخواستم بدونم؟؟؟  پاسخ مشاهده
محسن شهاب الدین
زردی برگها علل متعددی میتواند داشته باشد.ابیاری بیش از حد.نامناسب بودن وضعیت زهکش وجمع شدن اب ،وضعیت نامناسب خاک وعدم تغذیه گیاه،ابیاری با اب حاوی کلر وفلوراید،وجود افت و...شما باید علت را بیابید
برویز
اطلاعات در مورد برگ بید مجنون.آوند/رگبرگ/سبزینه.....هر اطلاعاتی در مورد این برگ. بسیار ممنون  پاسخ مشاهده
امیر عرسین
با سلام من سوالی داشتم چندین درخت بید مجنون تهیه کردم و سوالی برایم بوجود امده است این درختها از قسمتی از تنه مانند اینکه پوسته ان فرق کرده می خواستم بدانم انجا محل پیوند است ؟ و دیگر اینکه دو تا از انها مانند دیگر درختها ساقه های افشان و خمیده ندارن و ساقه ها مستقیم به بالا رفته می خواستم بدانم اینها پیوند نخوردند؟ و اگر اینگونه است طریقه پیوند درخت بید مجنون را به من بگویید با تشکر فراوان  پاسخ مشاهده
محسن شهاب الدین
بله.معمولا همینطور است.در انتهای تنه محل پیوند قرار دارد.در مورد انهایی که ساقه بالا رفته دو احتمال وجود دادر .اول اینکه پیوند نزده اند ویا پیوندش از بین رفته است.
محسن ولی زاده
سلام آیا نوعی از بید مجنون هستش که همیشه سبز باشه؟  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
خیر انواع بید همه خزان پذیر هستند
مجتبی رحمتی
سلام میخواستم یه قلمه از بید مجنون بزنم واسه تبدیل کردن به بونسای به کمک شما احتیاج دارم.میشه کمکم کنید؟روش قلمه زدن و زمان و ..... ممنون  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
سلام بید مجنون برای بنسای شدن مناسب نیست به خصوص اگر تازه می خواهید کار بنسای را شروع کنید.بهتر است درختان دیگری مثل افرا ، صنوبر و یا شیر خشت ،شمشاد ،نارون و ....شروع کنید. قلمه ها را از قسمت های پر شاخ و برگ بردارید، شاخه باید حالت فنری بیشتری داشته باشد و وقتی آن را خم می کنید و سپس رها می کنید، باید مانند فنر و به سرعت به حالت اوّل برگردد. اگر خم شد خیلی جوان است و اگر شکست خیلی پیر. برای قلمه زدن تعداد زیادی قلمه را آماده کنید چون ممکن است خیلی ها نگیرند. طول قلمه ها را بین 10 تا 15 سانتیمتر بسته به نوع گیاه انتخاب کنید و دقت کنید که حداقل در هر قسمت 3 جوانه موجود باشد. شاخه را درست بالای یک جوانه ببرید و در قسمت انتهایی قلمه، هرچه برگ و جوانه بود بکنید ولی به بالایی ها دست نزنید زیرا تا زمانی که ریشه ها شکل بگیرند از همان جوانه های بالایی غذای گیاه تامین می شود.
سهیل یادگاری
با سلام خدمت شما من ذو عدد بید 1 ساله داشتم که دچار نوعی افت یا نمی دونم اسمشو چی بذارم شد! متاسفانه بعد از زرد شدن برگ ها متوجه آن شدم وقتی تنه اصلی بید را شکستم دیدم یک چیزی ساقه اصلی بید را خرده است که همان کرم سرشاخ است برای جلوگیری از آن باید چکار کرد . راهکار شما چیست؟  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
سلام شاخه های آسیب دیده را هرس کنید و بسوزانید .از سم دیازینون استفاده کنید .محلول سم را با سرنگ به داخل قسمت های آسیب دیده تزریق کنید و سپس با خمیر یا چسب مخصوص روی آن را بپوشانید. ،مقداری از محلول را پای درخت ریخته و آبیاری کنید .
ارس لزرجانی
با سلام ميخواستم 2 تا درخت بيد مجنون پيوندي با پايه بلند بخرم دوستان اگه اطلاعات دارن براي من بگذارند . ممنون  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
اگه میخواهید ریشه لخت بخرید قبل از عید ودر مکانی افتابگیر وبا اب فراوان بکارید
نرگس ارغش
با سلام  لطفا" راهنمائی بفرمائید که درخت بید مجنون چقدر باید از استخر فاصله داشته باشد تا به آن صدمه نزند اگر امکان دارد بفرمائید عمق ریشه درخت بید مجنون چقدر می باشد با تشکر
  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
به طور کلی رشد ریشه این گیاه زیاده وحداقل باید 7-8 متر فاصله باشه
alireza bayati
با سلام و خسته نباشید.
هفته اول بهار یک درخت بید 5-6 ساله بسیار بزرگ و سرحال را خریداری نمودم و طبق توصیه فروشنده،انرا به همراه پیت فلزی اش کاشتم البته روی بدنه ی پیت فلزی را پر از سوراخ های بزرگ کردم که محل خروج برای ریشه ها فراهم باشد.
محل درخت تهران میباشد.
وقتی که درخت را خریداری نمودیم شاخه هایش پر از جوانه بود و بعد از کاشتن آن جوانه ها رشد کرده و کمی بزرگتر شده اند و به شکل برگ های کوچک درامده اند.حال که برگ ها در حال رشد هستند،به ندرت برخی از برگ ها زرد شده و تعداد کمی از انها نیز به صورت سوخته و جمع شده در آمدند.ااین روند نیز در حال پیشرفت میباشد.
روی درخت و اطراف ان هیچ اثری از شته و .... نمیباشد و شرایطش کاملا طبیعی است.پای درخت را نیز همیشه مرطوب نگه داشتم و هنگام کاشت نیز کود گیاهی و مقداری کود گوسفندی نیز به آن اضافه کردم.
خواهشمندم برای جلوگیری از خشک شدن درخت راهنمایی بفرمایید
با سپاس فراوان
  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
این پرسش حذف شده است
مهندس رامندی
ابیاری فراوان هنگامی که گیاه رو منتقل میکنید به گیاه تنش وارد میشود. در نتیجه برخی از برگ ها ویا گلهای آن زرد،قهوه ای بیطراوت می شوند ویا میریزند؛ انتظار نداشته باشید برگ های زرد یا قهوه اییا ریخته ، مجدداً رشد کنند؛ در عوض بهتر است مراقبت کنید که محیط گیاه کاملاً مناسب باشد. .شرایط ایده ال رشد را که در قسمت مربطه توضیح داده شده فراهم نمایید.. برگ هایی که از این پس می رویند می توانند رشد و نمو خوبی داشته باشند. مشکلات گیاه تا چند هفته پس از جابجایی طبیعی است وبه مرور کم میگردد.
alireza bayati
ممنون از راهنماییتون
alireza bayati
سلام مجدد.
امروز وقتی با دقت به تنه ی درخت نگاه کردم،متوجه حضور چندین حشره بسیارکوچک مشکی رنگ بر روی آن شدم که از داخل برخی حفره های درخت خارج شدند.
همچنین برخی از شاخه های فرعی درخت کم کم در حال خشک شدن میباشد.
شما چه پیشنهادی برای توقف این موضوع  دارید؟
ممنون از راهنمایی های سازنده و مناسبتون

افسانه سادات فرود
سلام 4 قاشق چای خوری سم دیازینون را در 4 لیتر آب حل کنید و با سرنگ به داخل حفره ها اسپری کنید ،شاخ و برگ درخت هم به خوبی سم پاشی شود .در صورت لزوم 10 روز بعد مجددا سم پاشی انجام شود ،پس از سم پاشی روی حفره های را با چسب باغبانی بپوشانید.
مسعود ساراني
بيد درختيه كه خوب و به سرعت ريشه ميده و جبران نقصانهاشو ميكنه. بنظر من پيت رو بايد برمي داشتي چون رشه بيد حساسه. البته پيت حلبي آهنه و بيد ميتونه ازش تغذيه كنه. ببين اگه دليل ديگه اي پيدا نكردي در مرحله آخر، شاخه هاي مريضش رو قطع كن، تا جايي كه ميتوني درخت روكوچيك كن، بعد از پيت در بيارش و داخل خاك بكار. راستي بيد 5 ساله خيلي بزرگه من حدس ميزنم بيد 1 ساله يا دو ساله بهت داده
ارغش
با سلام می خواهم نزدیک استخر بید مجنون بکارم ولی نمی دانم عمق ریشه درخت چقدر می باشد لطفا" راهنمائی بفرمائید که چقدر از استخر فاصله داشته باشد تا به استخر صدمه نزند  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
بید جز گیاهان با ریشه وسع است وحتما باید دیواره بیرونی استخر ایزوگاتم بشه وفاصله اش هم حدود 10 متر باشه

 
 
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
 

 
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت