|
عشق گل
|
|
سلام از اطلاعات تون در مورد خانواده آگلونما ها بسیار تقدیر مینمایم.
پاسخ
مشاهده
|
|
1
|
|
|
|
1
|
|
محسن شهاب الدین
|
سلام
خيلي ممنون از لطف و انرژي خوبتون! 😊 آگلونماها واقعاً از اون گياههاي “کمتوقع ولي خوشتيپ” هستن؛ مخصوصاً Aglaonema pictum که با برگهاي طرحدارش انگار با قلممو نقاشي شده. حالا که صحبتش شد، چند نکتهي مهم و کاربردي رو مثل يک گياهپزشکِ رفيق براتون جمعوجور ميگم تا پيکتومتون هميشه سرحال بمونه.
نور: پيکتوم نور ملايم و غيرمستقيم رو دوست داره. نور کم رو تحمل ميکنه، ولي اگه خيلي کم باشه، طرح و رنگ برگها کمکم بيحال ميشن و رشدش کند ميشه. آفتاب مستقيم هم؟ نه! برگها ممکنه بسوزن و لکههاي روشن يا قهوهاي بده.
آبياري: اين يکي خيلي مهمه: بين دو آبياري اجازه بديد ۲ تا ۳ سانتيمتر سطح خاک خشک بشه. آبياري زياد باعث زردي برگها و پوسيدگي ريشه ميشه (و ريشه که بره، گياه قهر ميکنه!). اگر هم کمآبي طولاني بشه، نوک برگها قهوهاي و خشک ميشن. خلاصه تعادل، مثل همه چيز در زندگي 😄
خاک و گلدان: آگلونما خاک سبک و هواخور ميخواد. ترکيبهايي مثل کوکوپيت + پرليت + کمي خاک برگ عاليه. گلدان هم حتماً زهکش خوب داشته باشه؛ چون آبِ ايستاده براي ريشهها مثل کفش خيسه… دير يا زود اعصابشون خورد ميشه!
رطوبت و دما: پيکتوم عاشق رطوبت متوسط تا بالاه. اگر نوک برگها خشک ميشن، معمولاً يا رطوبت کمه يا آب آبياري املاح بالايي داره. دما هم بهتره بين ۱۸ تا ۲۸ درجه باشه و از باد سرد و کنار پنجرهي زمستوني دور نگهش داريد.
مشکلات رايج (به سبک کلينيک گياهپزشکي): زردي برگها اغلب از آبياري زياد يا نور نامناسبه. لکههاي قهوهاي خشک بيشتر از آفتاب مستقيم يا خشکي هوا مياد. اگر برگها بيحال و افتاده شدن، اول خاک رو چک کنيد: يا زيادي خيسه يا زيادي خشکه. آفات هم مثل شپشک آردآلود و کنه ممکنه سراغش بيان؛ برگها رو گاهي بررسي کنيد، چون اين مهمونا بيدعوت ميان!
باز هم از محبتتون ممنونم 🌿 اگر دوست داشتيد اطلاعات کاملتر، ترفندهاي نگهداري و رفع مشکلات رايج رو بخونيد، حتماً مقالات سايت نارگيل رو مطالعه نماييد.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
بله.اگلونما دارای گونه های مختلفی است که از نظر شرایط نگه داری مشابه بوده ونوع قرمز نسبت به نوع سبز نور بیشتری نیاز دارد
|
|
|
|
|
|
مهدي برازنده
|
|
با سلام
آگلونماي من هم دقيقاَ شبيه آگلونماي داخل تصوير هست ، لطفاَ در صورتيكه اطلاع دقيقي از خصوصيات اين نوع آگلونما ، موجود است در اختيار بگذاريد .
ضمناَ در صورتي كه اين نوع را براي فروش داريد در سايت معرفي كنيد چون علاقمندان زيادي براي خريد اين نوع هست .
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
شرایط نگهداری انواع اگلونما مشابه هم هست ولی این نوع نور بیشتری میخواه والبته غیر مستقیم
|
|
|
|
|
|
محمد طوسی
|
|
با سلام من به تازگی به عضویت سایت شما درامدم میخواستم ازسایت وزحمات شماتشکروقدردانی بنمایم. باتشکر:طوسی
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام
از حسن نظر شما متشکریم .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
موفق باشید.
|
|
|
|
|
|
mahnaz bahri
|
|
باسلام میخواستم بدونم آیامیشود آگلونما قرمز را درون پوکه وداخل تراریوم شیشه ای نگهداری کرد؟اگر توضیحی لازمه لطفاشرح دهید.
با کمال تشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
در تراریومهای بزرگ میشه
ولی باید با اصول احداث تراریم اشنا باشید ودر ضمن پوکه به تنهایی بستر مناسبی نیست
|
|
|
|
|
|
نگین امیری
|
سلام میشه لطف کنید بگین این گیاهی که من دارم هم آگلونما است؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
2
|
|
مهندس رامندی
|
بله.اگه قهوه ای شده باشه احتمالا پوسیده وباید قسمت قهوه ای رو جدا نمایید/بهتره از بستر برای ریشه زایی استفاده کنید واب برای اینکار توصیه نمیشود. قلمه از انتهای ساقه تهیه میشود و حداقل 3 و یا 5 برگ داشته باشد. اگرچه قلمهها در آب هم ریشه میدهند اما بهتر است آنان را در بستری از پیت، پیت - پرلایت و یا پیت اسفاکنوم بکاریم. با کمک پاگرما به میزان 25-23 درجه سانتیگراد قلمه ها ظرف مدت 6-4 هفته ریشه میدهند . اگر دمای بستر کاشت در حدود 18-15 درجه سانتیگراد باشد ریشهدهی 12-10 هفته زمان میبرد. از عمل غبارپاشی نیز باید استفاده کرد . در گلخانههای صنعتی البته در طی روز هر 30 دقیقه به مدت 15 ثانیه این عمل را انجام میدهند. از قلمه ساقه آگلونما نیز استفاده میشود . هر قطعه ساقه حداقل دو عدد جوانه داشته باشد.
|
|
|
1
|
|
نگین امیری
|
ممنون جناب مهندس ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم این گیاه اگلونما رو مدت زیادی گذاشتم تو آب ولی ریشه نمیده انتهاش هم قهوه ایی شده یعنی ممکنه از بین رفته باشه اگه اینجوری باشه میتونم از برگ های بالایی قلمه بگیرم ؟
|
|
|
1
|
|
نگین امیری
|
ببخشید اسامی این گیاهان رو هم میخواستم بدونم ممنون 
|
|
|
2
|
|
مهندس رامندی
|
بله.گیاه اول اگلونما
دوم هم برگ بیدی بنفش
سومی هم احتمالا کالانکوا
|
|
|
|
|