|
سحر سحرخیز
|
|
چندوقت پیش شاخه ای از این گیاه فیلودندرون در خیابان افتاده بود و من با خودم آوردم و در آب گذاشتم تا ریشه بزند.آیا برای تکثیر باید همین کار را کرد یا به همین شکل هم بکارم ریشه میدهد.
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
در هر فصلی میتوانید قلمه بگیرید.روش صحیح قلمه گیری به این صورت است که ازساقه به طول 10-15 سانت قلمه تهیه نمایید(2-3 بند داشته باشد)با دقت ساقه را از زیر محل برگ قطع نمایید.بهتر است قلمه به مدت 24 ساعت در جایی سایه قرار بگیردوبعد در خاک (شن درشت+خاکبرگ)بکارید.سطح خاک مرطوب باشد ودما حدود22 درجه حفظ شود تا بعد از 2-3 ماه ریشه بدهد.
|
|
|
1
|
|
جمال ایرانی
|
سلام
بله در آب هم ریشه می زنه وسریع هم این اتفاق می افته
|
|
|
|
|
|
بهزاد
|
|
گياه فيلودندرون امپريال من به صورت ناگهانى از زمانى كه يك برگ جديد شروع به رشد كرده برگهايش از ناحيه ساقه خم شده و چندين برگ آن افتاده به صورتى كه ساقه برگ نرم و پوك شده و از بين ميرود . نور آپارتمان شمالى و كم است آبيارى منظم هفته اى دو بار و كود آهن هر دو هفته به گياه داده شده است و به دليل وجود مورچه در خاك از فروشنده سم ديازنيون گرفته و دو بار غبارپاشى كردم كه اثر نكرد .غبار پاشى انجام داده ام و ته گلدان را هم چك كردم ،لطفا راهنمايى ام كنيد
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
مقدار مصرف سم را دوبرابر کنید.بعد از 7 روز این عمل را تکرار نمایید. سمپاشی رادر مورد تمام گیاهان سالم وبیمار موجود در منزلتان انجام دهید.مقداری سم را هم در اب حل نموده وبه صورت ابیاری به خاک گلدانتان بدهید. . سعی کنید این کار را از زوایای مختلف انجام دهید تا به همه جای گیاه رطوبت برسد،.
|
|
|
|
|
|
محمدرضا منزوی
|
|
با سلام و عرض ادب
برگهای گیاه گوش گرگی من که حدود 1.5 ساله دارم جدیدا یکی یکی لکه های سیاه رنگ میزنن و شروع میشه از همون نقاط سوختن و زرد شدن فاصله از پنجره شمالی ساختمان حدود 1 متر و آبیاری حدودا 3 بار در 10 روز هستش. ضمنا برگ های جدیدشم تقریبا کوچک هستن. لطفا کمک کنین
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
کوچکی برگها نشان دهنده نور کم وخاک ضعیف است.. ریشه ها را بازدید کنید. اگر متراکم شده اند زمان تعویض گلدان فرا رسیده است.سوراخ های زهکش ته گلدان را کنترل واز باز بودن سوراخهای انتهایی گلدان وخروج اب اضافی از گلدان مطمئن شوید. از جمع شدن اب در زیر گلدانی جلوگیری کنید .احتمال وجود بیماری قارچی وافت هست.یک قاشق چای خوری سم افت کش( مالاتیون)+یک قاشق چای خوری قارچ کش(مانکوزب)را در یک لیتر اب حل نمایید.مقداری رابه صورت ابیاری در خاک بدهید ومقداری را هم رو ی قسمت های الوده گیاه اسپره نمایید.این کار را 3مرتبه وبعد از 7 روز تکرار نمایید
|
|
|
|
|
|
نگين
|
|
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما
ضمن تشكر از سايت بسيار بسيار مفيدتون يه سوال در خصوص فيلودندرون داشتم كه ممنون ميشم پاسخ بفرماييد.
گلدان فيلودندرون بالا روندم بسيار بسيار شاداب بود و رشد بسيار خوبي داشت متاسفانه مدتيست برگها به سمت داخل پيچ خوردند و برگهاي پايين گياه زرد شده و ميافتند.شرايط محيطي از نظر نور و كود دهي مثل سابق هست .فقط فروردين ماه گياه را به گلدان كمي بزرگتري منتقل كردم.خاك گياه هم خاك پيت و رس هست. متوجه نميشم مشكل از كجاست...خاك گياه؟ آبياري؟ يا دلايل ديگر !!!!!
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
با سلام
به نظر می رسه که خاک گیاه شما باتلاقی شده باشد و یا این که محیط نگهداری گیاهتون کمی خنک باشد. آبیاری را تنظیم کنید(هفته ای دو بار)همچنین زه کش گلدانتان را چک کنید.
موفق باشید
|
|
|
|
|
|
احسان
|
|
کیاه را هفته ای یک بار آبیاری میکنم و گلدان را 1.5 سالیست که عوض کردم رشدش خوب بود تا اینکه جاشو از کنار پنجره جنوبی به کنا تلویزیون تغییر دادم از ان وقت به بعد رشدش متوقف شد و برگهاش زرد و سوخته شده است. متاسفانه نتوانستم عکس گیاه را بگذارم ولی خیلی شبیه فیلودندرون اما برگ هاش پهن تر و ساقه های کلفت تری داره و پهن شده
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
ممکنه بابا ادم باشد.دقت کنید گیاهان را در کنار شوفاژ و شومینه و بخاری و اجاق گاز، در کنار پنجره ای که باد از آن جریان دارد و در جایی که تابش مستقیم نور خورشید است و یا در محلی آفتابگیر، در مکان هایی که دارای جریان برق دائمی هست، مثل تلویزیون یا ترانس برق، نباید نگهداری کرد. زیرا این گیاه به شدت به همه اینها حساس هستند.جابجایی مکرر اصلا برای گیاه مناسب نیست.مهمترین نکته برای نگه داری گیاهان این است که شرایط ثابتی را برایش فراهم نموده واگر جایی را برای قرار دادنش انتخاب کردید دیگر جایش را عوض نکنید تا همیشه شاداب بماند.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
حمزه حق پرست
|
سلام: اگر به گیاه شما اشعه شدید افتاب میرسد که باید کمی از نور مستقیم دور کنید.در غیر این صورت در مورد شرایط نگهداری گیاه توضیح دهید تا بیشتر بتوان راهنمایی نمود.
|
|
|
|
|
|
شاپور
|
|
سلام اصطلاحا به گياه فيلودندرون مي گويند گوش گرگي يا به سينگونيوم.و اينكه فيلو دندرون با برگهايي به بزرگي آلبوم شما (پائين سمت راست) موجود هست قيمتش چنده؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
فیلودندرون را با نام گوش گرگی نیز میشناسند.سینگونیوم را با پنجه غازی میشناسند.
|
|
|
|
|
|
زهرا رستگاری
|
|
با درود فراوان.
آیا قلمه گیاه در آب ریشه خواهد زد. درچه شرایط نگهداری و نور و دما ودرچه مدت ریشه میدهد؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
افسانه فرود
|
سلام
بله در آب ریشه می زند در نور غیر مستقیم و دمای 20 تا 25.ریشه زنی 1 ماه یا بیشتر طول خواهد کشید اجازه دهید ریشه ها خوب متراکم شوند سپس با یک کود مایع ریشه ها را تغذیه کنید و درگلدان بکارید.موفق باشید
|
|
|
|
|
|
ماریا قسمتی
|
|
با سلام وتشکرخواهش می کنم کمکم کنید فیلودندرون بالارونده ای دارم که مدتی هست لکه های سبزپررنگ در برگها ظاهر می شود واز همان نقطه زردشده ومی افتد برگهای تازه بسیار کوچک و چروکیده هستند گلدان را در شرایط کم نور وکم آب قرار داده ام دیگر نمی دانم چکار کنم خیلی ناراحت هستم
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام
زمانی که در برگ لکه های سبز پر رنگ مشاهده می شود علائم بیماری قارچی یا باکتریایی یا ویروسی هست.در صورتیکه در اطراف گیاه بیمار گیاهان دیگری هستند آنها را دور کنید.برگ های بیمار را جدا کنید چرا که بیماری به شدت به تمام قسمت ها گسترش می یابد و مواظب باشید دست آلوده را به گیاه نزنید
2 گرم اکسی کلرور مس را در یک لیتر آب حل کنید و تمامی قسمت های گیاه را با سم اسپری کنید.مقداری را هم به خاک دهید.10 روز بعد سم پاشی را تکرار کنید.
روی برگ ها را تا بهبود کامل گیاه مه پاشی نکنید.سم پاشی را در هنگام عصر انجام دهید.موفق باشید
|
|
|
|
|
|
کتایون
|
|
با سلام. از سایت خوب و کاربردی تان سپاسگذارم. از فیلودندرون چند هفته پیش قلمه زده ام که ریشه داده است اما در کنار ریشه ها زخم های برفک مانندی وجود دارد. چه باید بکنم؟ می توانم قلمه ها را در خاک بکارم؟ از پاسخی که می دهید سپاسگذارم
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام
در صورتیکه این توده سفید به ریشه چسبیده باشد می توان به آرامی توده را با یک پنبه بدون آسیب به ریشه جدا کرد و کاملا ریشه را خوب بشویید تا اثری از توده ها نباشد و سپس در خاک بکارید بعد از کاشت آبیاری را با آب ولرم به صورتی انجام دهید که سطح خاک مرطوب باشد (خاک خیس نباشد)تا قلمه پوسیده نشود
|
|
|
|
|