|
حامد
|
|
سلام
طرز قلمه گل شاهپسند میشه کامل توضیح دهید؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
حامد
|
|
سلام
طرز قلمه گل شاهپسند میشه کامل توضیح دهید؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
با سلام
تکثیر شاهپسند به وسیلۀ بذر، قلمه و خوابانیدن انتهایی صورت می گیرد.
یكي از روشهاي تكثير که عمدتا مورد استفاده قرار می گیرد از طريق بذر است كه در شهريور ماه در خزانه ميكارند. پس از آن كه بوتهها 6 برگه شد بهتر است آنها را روي خزانهي ديگري به فواصل 10 سانتي متر مربع نشا كنند. برای گرفتن قلمه ساقه، زمان مناسب فصل بهار است.
موفق باشید
|
|
|
|
|
|
ash
|
|
من در اوایل تابستان یک گلدان شاهپسند خریدم.مدتی طول کشید تا گل داد و کلی جوانه زد.تازه گل داده بود که یکروز برگهایی که زرد یا سیاه شده بودند را کندم و به اصطلاح گیاه را مرتب کردم.روز بعد گلها پژمرده شدندو یواش یواش برگهاشم پزمردند.الان اصلا نمی دونم گلم زنده است؟اصلا دوباره سبز می شه یا نه؟لطفا راهنماییم کنید.ممنون
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
برای اطمینان از زنده بودن گیاه باید با یک چاقوی تیز انتهای ساقه را برش بزنید پوست را کنار زده اگر بافت زیرین سبز بود یعنی گیاه هنوز زنده است.
|
|
|
|
|
|
MAHDI
|
|
سلام من 1 گل شاهپسند دارم که گل دهیش پایین جکار کنم
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
گلدهی ودوام ان تابع طول روز(فصل).مقدار نور دریافتی(کمیت وکیفیت) سن گیاه،شرایط دمایی (سرما وگرما) وابدهی وفصل و.... است. .در صورت ایجاد شرایط ایده ال این مدت بیشتر خواهد شد ولی در نهایت گلهاریزش خواهد وگیاهی که دایما روی گل باشد نداریم.گلهای خشکیده باید فورا" حذف شوند تا انرژی گیاه صرف تشکیل دانه نشود و به مصرف رشدگیاه برسد وباعث ایجاد گلهای جدید میشود.از پاشیدن اب روی گلها خودداری شود.استفاده از کود کریستالون قرمز نیز مفید خواهد بود.
در زمانی که گیاه روی گل وغنچه است بیشتر ابیاری کنید تا دچار تنش وریزش نشود.
سطح خاک همیشه مرطوب باشد
در زمانی که گیاه شکوفه دارد کودیاری انجام نشود
|
|
|
|
|
|
محسن پیرهادی
|
|
با سلام و خسته نباشید خدمت شما
روش تکثیر گل شاه پسند را توضیح دهید؟
با تشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
ازدياد اين گياه توسط كشت بذر بوده و در اواسط ارديبهشت ماه به زمين اصلي انتقال مييابد. همچنين ممكن است در فصل بهار قلمههائي از گياه مادري تهيه و در گلخانه سرد يا زير شاسي نگاهداري كرد. معمولا قلمه را از شاخههاي جوان تهيه مينمايند.به طور کلی ومختصر پس از فراهم نمودن خاک مناسب(بهم زدن خاک وتسطیح خاک) بذرها رابپاشید وروی ان لایه نازکی کود دامی پوسیده (2-3میلیمتر) ویاپیت ماس بپاشید وتا زمان سبز شدن بذرها ،بستر کاشت همیشه مرطوب باشد واب را روی ان اسپره کنید.پس از سبز شدن ابیاری به 1-2 روز در میاه کاهش دهید.پس از 4-5 برگی گیاه اماده انتقال به باغچه میباشد
|
|
|
|
|
|
داود جعفری
|
|
سلام فرق بین شاهپسند درخنی و گل شاهپسند چیه؟ممنون از راهنماییتون.
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
تیپ رویش شاهپسند درختی مانند درختچه وبا ارتفاع بیشتر ولی گل شاهپسند یک گیاه بوته ای وبا ار تفاع کمتراست
|
|
|
|
|
|
احمد نبوی
|
|
همین امروز( 5 اسفند 1391) زمان خوبی برای کاشت شاهپسند هست ؟ اگر امروز بذر آن را بکارم په زمانی گل میدهد ؟
ممنوون از وب خوبتون لطفا زودتر جواب بدید
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
بهتر است کمی صبر کنید.بذر آن را در اواخر اسفند و اوایل بهار در گلخانه کشت کرده و نشاها زودرس می شوند . به طور معمول در مناطق معتدل بذر شاهپسند همراه با بذرهای گلهای بهاره بعد از برطرف شدن سرما در هوای آزاد کشت میشود . در بهار و تابستان و پاییز گل می دهد و با اولین سرمای سخت از بین می رود . اگر در گلدان کشت شود و در فصل سرما به داخل برده شود در زمستان نیز گل می دهد .
|
|
|
|
|
|
رها کرمانی
|
|
چگونه باید از گل شاهپسند نگهداری کرد؟
باتشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
1
|
|
|
|
1
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام
شاه پسند مکانی نیم سایه تا آفتابی را می پسندد خاک گیاه مخلوطی از خاک باغچه به همراه خاکبرگ و زهکشی مناسب باشددر فاصله دو آبیاری سطح خاک باید خشک یا کمی مرطوب باشد.زمان گل دهی اواسط بهار تا اواخر تابستان است.این گیاه نیاز به کود دهی منظم هفتگی دارد.بخش هایی از آن چون میوه سمی می باشد.تغذیه و آبیاری در اواخر مهرماه قطع می شود تا گیاه برای زمستان گذرانی آماده گردد.این گیاه در زمستان های سخت برگ های خود را از دست می دهد.
|
|
|
|
|
|
فريبا .
|
|
برای عید شاه پسند خریدم؛ از نوعی که گلهای دسته ای یک رنگ دارد و بوته ای است. گلهایش تمام شده و دیگر گل نمی دهد؛با وجودی که در بالکن زیر نور آفتاب است و آبیاری آن منظم انجام می شود. کود کریستالون صورتی به آن داده ام. دیدم نوشته اید گلهای خشک شده باید قطع شود. غیر از این کار دیگری لازم نیست انجام دهم؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
1
|
|
مهندس رامندی
|
گلهای خشکیده باید فورا" حذف شوند تا انرژی گیاه صرف تشکیل دانه نشود و به مصرف رشدگیاه برسد وباعث ایجاد گلهای جدید میشود.از پاشیدن اب روی گلها خودداری شود.استفاده از کود کریستالون قرمز نیز مفید خواهد بود.
در زمانی که گیاه روی گل وغنچه است بیشتر ابیاری کنید تا دچار تنش وریزش نشود.
سطح خاک همیشه مرطوب باشد
در زمانی که گیاه شکوفه دارد کودیاری انجام نشود
|
|
|
|
|
|
ali reza
|
|
سلام
برای قلمه زدن الان زمان مناسبی هست؟
روش قلمه زدن؟
ممنون
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
2
|
|
افسانه سادات فرود
|
سلام
روش قلمه زدن به اين صورت است که شاخه اي جوان و نرم ا به طول 15 سانت نتخاب کرده که حداقل سه جوانه داشته باشد غنچه ها و گلها را نیز حذف کنید.بالاي آخرين جوانه را به صورت اريب قطع کنيد سپس انتهاي قلمه را در پودر هورمون ريشه زايي فرو کنيد سپس بستر خاک را کمي گود کرده قلمه را داخل خاک فرو کرده و اطرافش را با خاک مي پوشانيم.(بهتر است از کمپوست مخصوص قلمه زني استفاده کنید )دما حدود 20 تا 25 درجه باشد.بستر را همواره مرطوب نگه دارید.قلمه ها در فصل بهار بهتر می گیرند.
|
|
|
|
|