٦/١/١٤٤٨ --- 6/22/2026 --- ۱۴۰۵ دوشنبه ۱ تير امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
کاشت گیاه سیر
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  20  نفر
بازدید امروز :  8904  بازدید
بازدید دیروز :  10508  بازدید
تبلیغات متفرقه
پرسش و پاسخ - راهنمای نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی - سانسیویریا تریفاسکیاتا

مقاله - راهنمای نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی - سانسیویریا تریفاسکیاتا

برای شرکت در پرسش و پاسخ های سایت نارگیل میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود

  
مهان سراجدین
سلام.میخواستم ببینم میشه این گیاه رو درخاک پوششی پرورش قارچ کاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصلن خاک پوششی واسه گیاهان آپارتمانی مناسبه؟؟؟؟؟؟؟؟  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
سلام به صورت ترکیب بله . بهترین خاک برای سانسوریا ، مخلوطی از خاک باغچه ،خاکبرگ و ماسه هست .خاک پوششی بیشتر پیت هست.برای گیاهان آپارتمانی از مخلوط پیت ماس +کوکوپیت +پرلیت و یا پیت +خاک باغچه +ماسه می توانید استفاده کنید.
azar sani
سلام خاک گلدون من خوبه یک بار در هفته آب میدم نورش هم خوبه ولی رشد آن کمه میخواستم دلیلش را بپرسم   پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
در فصول سرد وتا مدتی بعد از خرید معمولا رشد گیاهان به طور طبیعی کمه گیاهان در دوران رشد و نمو(فصول گرم) احتیاج به تمام مواد غذایی داشته وبرای تقویت گیاه از کودهای کامل محلول در آب که دارای انواع مواد اصلی و میکروالمنت ها باشد هر ده روز یکباراستفاده شود.در فصول سردهر ماه یکباراستفاده گردد.(انواع مختلف ان در قسمت خاک وکود فروشگاه نیز معرفی شده اند).یک قاشق کوچک کود را در یک لیتر اب حل نمایید وبه صورت ابیاری به گیاه بدهیدومقداری از محلول را روی برگهای گیاه اسپره کنید.
azar sani
سلام تو این خاک دونه های ریز سفید و یک چیزدیگه که گردو کوچک هست ( ببخشید اسم ها رو نمی دونم ) و خاک سبکی هم هست اینا کافی نیستند ؟
پارسا امیدوار
با سلام و تشکر ، سانسیویریای من حدود یکماه  پیش پاجوش زد ولی از یک هفته پیش روی  پاجوش های آن زخمهای قهوه ای زده است علت ان چیست؟ آبیاری:دوهفته یکبار در آذر ماه - نور:پشت پنجره جنوبی با پرده نازک-خاک:مخلوط  خاک برگ و خاک باغچه ماسه و کود-محیط:داخل آپارتمان دمای 24 درجه

  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
احتمال زیاده روی در آبیاری و بیماری هست ،پاجوش را جدا کنید و سایر قسمت های گیاه را با قارچ کش مانکوزب سم پاشی کنید.در صورت لزوم 7 روز بعد مجددا سم پاشی تکرار شود.در فاصله دو آبیاری سطح خاک خشک شود.
پارسا امیدوار
با سلام دوباره ،وعرض خدا قوت 
قارچ کش مانکوزب رو خریدم و آمدم که پاجوش رو جداکنم متوجه شدم که خاک گلدون پره از کرم های شبیه هزار پا،  خاک گلدون رو عوض کردم ولی کمی از خاک در ته ریشه ها قابل تعویض نبود در عین حال سم پاشی با مانکوزب  به نسبت 2درهزاررو هم انجام دادم سوال دیگرم اینست که آیا مشکلات مطرح در سوال و عکس بالا می تواند از همان کرم هاباشد یا قارچی است و اگر از کرم هاست با توجه به اینکه خاک گلدون  100% قابل تعویض نمی باشد آیا مانکوزب می تواند آن کرم ها را هم ریشه کن کند؟
خیلی ممنون
مهندس رامندی
بله هرگونه کرم و... در مورد گیاهان گلدانی افت بوده ومضر هست در هنگام ابیاری دقت شود اب در لای برگها نریزه اب زیر گلدانی خارج شود احتمال وجود بیماری قارچی وافت هست.یک قاشق چای خوری (حدودا2-3گرم)سم افت کش( ماننددیازینون)+یک قاشق چای خوری قارچ کش(مانکوزب یا بنومیل)را در یک لیتر اب حل نمایید.مقداری رابه صورت ابیاری در خاک بدهید ومقداری را هم رو ی قسمت های الوده گیاه اسپره نمایید(به مقداری که تمام شاخ وبرگ به محلول سم اغشته شود.زیاده روی نکنید).این کار را 3مرتبه وبعد از 7 روز تکرار نمایید. سعی کنید این کار را از زوایای مختلف انجام دهید تا به همه جای گیاه رطوبت برسد.
رسول رسول
سلام من چندتا گلدان سانسورای پا کوتاه یا مینیاتوری دارم هم از نوع معمولی و هم ابلق ولی بعد از 6 ماه اصلا رشد نکرده است با وجود اینکه کور تقویتی هم داده ام لطفا راهنماییم کنید   پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
سلام بیشترین رشد گیاهان در فصل بهار و تابستان هست و در سایر فصول به دلیل نوسانات دمایی ،روشن شدن منبع گرمایی ،خکشی محیط ،کم شدن نور گیاهان دچار کندی رشد می شوند ،گلدان ها را در مکانی با نور متوسط ،دمای 22 درجه قرار دهید ،در صورت لزوم در بهار خاک و گلدان را عوض کنید و هر دو هفته یکبار با کود مخصوص گیاهان آپارتمانی تقویت کنید.
hamed farzaneh
سلام من گل سانسوریا رو توفصل پاییز تویه گلدان جدید کاشتم تا الان رشد جندانی نکرده هفته ای دوبار بهش اب میدم البته تا زمان ابیاری دوم صبر میکنم تا خاک کاملا خشک شود این گلو توی خونه نگهداری میکنم نور مستقیم بهش نمیخوره ولی نوک بعضی از برگها خشک شده ولکه های قهوه ای داره.لطفاراهنماییم کنید که باید جکار کنم ممنونم  پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
سلام کندی رشد در فصول سرد طبیعی هست .خشکی محیط و یا کمبود مواد غذایی و یا بیماری از علل احتمالی هستند. به طور معمول رشد در فصل بهار زياد ودرفصول سرد(مخصوصازمستان)براي اکثر گياهان آپارتماني اين توقف يا کندي رشد عادي است. چرا که در زمستان دماي شبانه خانه‌ها ممکن است حتي از دماي روزانه خانه گرمتر باشد. اين دما باعث ميشود که گياهاني مقدار توليد انرژي که در هنگام روز و با فتوسنتز به دست مي‌آورند را شب هنگام با تنفس و تعرق از دست بدهند. و انرژي مازادي براي توليد سلولهاي جديد باقي نماند. در حالي که در طبيعت هميشه دماي شبانه از دماي روزانه چند درجه‌اي کمتر استو اين اختلاف دما به گياه اجازه ميدهد که انرژي مازاد را صرف رشد کند.گلدان را 2 تا 3 متر از منبع گرمایی فاصله دهید از زیر گلدانی سنگریزه دار حاوی آب استفاده کنید طور یکه کف گلدان با آب تماس نداشته باشد ،از کود مایع هم برای تقویت استفاده کنید .
مهدی ا.ک.
سلام و با عرض خسته نباشید من چند تا گلدون سانسوریا دارم قبلا گلهای بسیار خوش بویی میدادن نمیدونم چه اتفاقی افتاده که دیگه گل نمیدن. از لحاظ ظاهری که هیچ تغییر خاصی نکردن برگ هاش هم کاملا سالمه  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
ابیاری رو کمتر کرده واز کودهای مخصوص گلدهی استفاده نموده ونور را بیشتر کنید وگلدان رو هم بزرگتر
احسان شریعت
سلام.با تشکر از سایت کاملتون سانسوریا که من دارم جدیدا نوک برگ ها قهوه ای شدن و دیگه رشدی گیاه نداره.ضمن اینکه برگ جدیدی هم رشد نکرده است.گلدان را هم عوض کردم.دلیل آن چیست؟ با تشکر   پاسخ مشاهده
افسانه سادات فرود
سلام خشکي نوک برگ علل متعددي ميتواند داشته باشد،گرما ونورز ياد،رطوبت کم وخشکي محيط،ابياري کم ونامناسب .کمبود مواد غذایی و ... يک به يک انها رابرسي کرده واگر مشکلي داشت مرتفع نماييد.جهت ایجاد روطبت پایدار بهتر است گلدان ررا در يک سيني يا زير گلداني محتوي آب بر روي يک لايه سنگريزه قرار داد به نحوي که خاک گلدان در تماس مستقيم با آب قرار نگيرد،هر سه هفته یکبار نیزبا کود کامل مخصوص گیاهان زینتی تقویت شود .
احسان شریعت
برگ ها زخم قهوه ای رنگی دارن که در مطالب سایت نوشته شده بود به علت آب زیاد است.گلدان را محیط آزاد گذاشتم و آبیاری را هر هفته یکبار انجام میدهم
مهندس رامندی
در مودر سانسویا حتما اب زیر گلدانی رو خارج کنید..تا خاک خشک نشده اب ندهید.افتاب مستقیم نخوره.هوای ازاد هم خوبه
یسنا پارسا
سلام
من 7 سالی میشه که این گلو دارم
صحیح و سالمه وآسیبی ندیده،اما هیچ جوانه زنی نداره و مثل روز اولش با4 تا برگ زندگی میکنه
دیگه خیلی از دستش خسته شدم
مشکلش چیه
چرا زیاد نمیشه؟؟؟؟؟
باتشکر
  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
باید گياه را به مکاني روشنتر با نورزیادغير مستقيم منتقل نماييدو با عنایت به این موضوع هر چه فاصله تا منبع نور( مثلا پنجره اتاق ) زیاد باشد شدت نور دریافتی کمتر بوده و بر کیفیت گلدان اثر می گذارد. معمولا ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر فاصله تا پنجره مناسب است اجازه دهيد خاک گلدان در فاصله بين دو آبياري خشک و سپس آبياري نماييد، زهکش را بازديد فرماييد، آب زير گلداني را خارج نماييد. به منظور تقویت گیاه باید از کودهای کامل مخصوص استفاده نمایید .هر دو هفته یه بار به مقدار یه قاشق کوچیک از کود رو در یک لیتر اب حل نموده وبه مقدار کافی از محلول مورد نظر به صورت ابیاری به گیاه بدهید. در مصرف کود زیاده روی نکنید.
آزیتا پور
سلام خسته نباشید. من گلدان سانسیویریا دارم که جوانه میزنه ولی بزرگتر که میشه از پایین نازک میشه. لطفا شرایط نگهداری و علت نازک شدن رو بفرمایید.  پاسخ مشاهده
مهندس رامندی
گياه را به مکاني روشنتر با نورزیادغير مستقيم منتقل نماييدو با عنایت به این موضوع هر چه فاصله تا منبع نور( مثلا پنجره اتاق ) زیاد باشد شدت نور دریافتی کمتر بوده و بر کیفیت گلدان اثر می گذارد. معمولا ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر فاصله تا پنجره مناسب است اجازه دهيد خاک گلدان در فاصله بين دو آبياري خشک و سپس آبياري نماييد، زهکش را بازديد فرماييد، آب زير گلداني را خارج نماييد.
شیما موسی خانب
با سلام حدود یک سال است که این گلدان که عکسش رو گذاشتم رو دارم چند وقتی اون برگهایی که دوتایی شدن ریشه هاشون رو از دست میدن و از خاک میفتن بیرون آبیاری رو رعایت میکنم، نورش متوسطه، دو دفعه هم تو این یک ماه گذشته هر دو هفته یکبار کود مایع گیاهان برگ زینتی دادم موقع آبیاری به مقداری که روی جلدش گفته شده میشه راهنمایی کنید البته دوباره تو خاک قرارشون میدم اما یواش یواش از پایین شروع به گندیدن میکنن ممنون میشم راهنمایی کنید  پاسخ مشاهده
شیما موسی خانب
افسانه سادات فرود
سلام یا زهکشی مناسب نیست و یا خاک آلوده هست ،گیاه را همراه با ریشه از خاک خارج کرده با قارچ کش ضد عفونی کنید و د رخاک ضد عفونی شده بکارید . به 2 روش حرارت دادن يا استفاده از سموم مي توان خاک را ضد عفوني کرد .در ظرف بزرگي مثل قابلمه خاک را بريزيد با دماي 80 درجه به مدت 20 دقيقه حرارت دهيد و پس از سرد شدن استفاده کرد و يا فر گاز خود را تا 180 درجه فارنهايت ( 80 درجه سليسيوس ) گرم کرده و خاک رادر يک پوشش از فويل آلومينيومي ريخته داخل فر قرار دهيد و در 90 درجه سلسيوس تا مدت 30 دقيقه حرارت دهيد و چند بار انرا تکان داده وزير رو کرده تا حرارت به درستي توزيع شود .و يا از سموم ديازينون (آفت کش )+قارچ کش (کاپتان ) استفاده کنيد .

 
 
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
 

 
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | سرگرمی ها  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت