|
مهرگان
|
|
با عرض سلام من قلمهي اين گياه را شش ماه پيش كاشتم خودش سبز است ولي هيچ جوانهاي نداده است لطفا راهنمايي كنيد
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
سلام..مواردی که میتواند به تشخیص کمک کند را ذکر نکردید.لطفابرای اینکه جواب دریافت کنید توضیحات کاملی در مورد فاصله بین ابیاری ها ومیزان اب استفاده شده .شرایط دمایی و.رطوبت محیط.وضعیت خاک وکودهی واخرین زمان تعویض خاک.کود وسموم استفاده شده ومقدار مصرف انها .وموارد مشکوک و... ارایه نمایید
|
|
|
|
|
|
بهار
|
|
سلام من از این گیاه در اتاق گذاشتم اما حدود 9 ماه رشدی نکرده 9ماه قبل یک برگی حدود5 سانتی متری زد اما رشدش متوقف شده برگها همچنان سبزه ولی رشدی نمی کنند
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
سلام..مواردی که میتواند به تشخیص کمک کند را ذکر نکردید.لطفابرای اینکه جواب دریافت کنید توضیحات کاملی در مورد فاصله بین ابیاری ها ومیزان اب استفاده شده .شرایط دمایی و.رطوبت محیط.وضعیت خاک وکودهی واخرین زمان تعویض خاک.کود وسموم استفاده شده ومقدار مصرف انها .وموارد مشکوک و... ارایه نمایید
|
|
|
|
|
|
طیبه
|
|
با سلام من یک ساله این گیاه و تو خونه دارم یه ماه پیش یه ساقه گلدهنده تولید کرده هنوز داره رشد می کنه و گلاش باز نشده امروز روی این ساقه گلدهنده یه ماده ای شبیه عسل دیدم این عادیه یه بیماری و افت میتونه باشه؟ظاهر گیاه کاملا سالمه
با تشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
احتمالا عسلک باشد (براق وچسبنده)که نشانه وجود شته است.ابتدا گیاهتان را بامحلول رقیق اب ولرم وصابون بدون عطر (یا چند قط
ره مایع ظرفشویی)ویا حشره کش های خانگی با فاصله سمپاشی نماید. توجه کنید که فاصلهٔ اسپری حدود ۲۰ سانتیمتر باشد. سعی کنید این کار را از زوایای مختلف انجام دهید تا به همه جای گیاه رطوبت برسد. ودر صورت رفع نشدن مشکل مجددا مکاتبه نمایید تا سم مناسب تجویز شود.
|
|
|
|
|
|
شایان
|
|
ضمن تشکر اززحمات شما گیاه من هم مثل موردخانم طیبه به نظر میرسد سافه ای گلدهنده پیداکرده وهمانطور شهدی از گویهای غنچه مانندآن آویخته است .اگرامکان دارد بیشتر راجع به عسلک توضیح دهیدو این که این سافه بلند باگویهای آویخته پر ازشته است وباید کنده شود یا واقعا گل هم هست ؟ آیا فرورفتن اب وصابون به خاک بقیه گیاه را ازبین نمی برد؟باتشکر مجدد
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
در صورتی که تنها 5-6قطره مایع بزنید مشکلی ایجاد نخواهد شد.عسلک نشانه وجود شته است.سانسوریا گیاهی برگ زینتی بوده وگلهای ان ارزش چندانی ندارد
|
|
|
|
|
|
شیرین
|
|
با سلام و تشکر از سایت خوبتون. از راهنمایی که می کنید تشکر می کنم و سئوالم اینه که چرا برگهای گوشتی این گیاه بعضی وقتها نرم و نازک و افتاده و بیحال می شود. با تشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
ابیاری ونور کم ویا زیاد از حد.تا خاک خشک نشده اب ندهید.سطح خاک را به اندازه 2-3 سانت کنار بزنید وخشکی را بررسی نمایید.. با انگشت خاک
را چک کنید در صورتی که خاک به
دست شما نچسبد شروع به آب دادن کنید
.سوراخ های زهکش ته گلدان را کنترل واز باز بودن سوراخهای انتهایی گلدان وخروج اب اضافی از گلدان مطمئن شوید. از جمع شدن اب در زیر گلدانی جلوگیری کنید
|
|
|
|
|
|
esi
|
|
يه چيز جالب ما در مازندران براي تكثير ان برگ ان را بريده و در داخل اب قرار مي دهيم كهپس از مدتي ريشه مي زند و حتي جوانه هم مي زند حالا علت اينكه اب زياد ان را مي پوساند (اگر داخل خاك باشد )نمي دانم چيست?
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
نسا
|
|
با سلام و تشکر فراوان از سایت شما. من اخیرا یک گیاه زبان مادر زن خریده ام و نگران تاثیر بد نور کم اتاقم بر آن هستم. لطفا مرا راهنمایی کنید.
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
با سلام
برای سانسوریا نورکامل بهترین شرایط نوری است ولی در سایه هم قادر به ادامه حیات هست.سعی کنید حداقل هر چند وقت یک بار جای اون رو به جای پرنورتر تغییر بدید و دوباره به اتاقتون برگردونید.
موفق باشید
|
|
|
|
|
|
نسا
|
|
با سلام. دوباره مزاحمتون میشم که بپرسم: ایا اب لوله کشی منازل برای ابیاری گیاهان مناسب است؟ با تشکر
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
بهتر است اب را 24 ساعت نگهدارید تا گازهای مضر ان خارج شود وهمدمای محیط بشود
|
|
|
|
|
|
fatemeh
|
|
salam . khaste nabashid gihe barg shamshirie man barghay ghadimish chorok shodeh albate man behesh ziad ab nemidam haftei 1 bar va dar zemn roshte khobiam nadare man 3 sale ke daramesh vali pa josh jadid nazade va bargai ke taze dar miare ghotresh kame ?
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
با سلام لطفا جهت سرعت در پاسخ دهی سریعترونیز ارج نهادن به فرهنگ غنی ایرانی از زبان فارسی استفاده نمایید
|
|
|
|
|
|
mariam
|
|
سلام خسته نباشید
گیاه سانسوریادارم 4سال است اصلا رشدنکرده علت چیست؟
پاسخ
مشاهده
|
|
0
|
|
|
|
0
|
|
محسن شهاب الدین
|
با سلام
شرایط نگهداری را ننوشته اید. اولین توصیه تعویض گلدان . آبیاری مناسب و کافی و تقویت با کودهای مناسب است
موفق باشید
|
|
|
|
|