فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

گیاه اِمینا (سرخس بوستون برگ فری) با نام علمی Nephrolensis exalta "Emina" گونه ای غیر معمول از سرخس بوستون است.
چگونه از گیاه Emina (سرخس بوستون برگ فری) مراقبت کنیم
چگونه از گیاه Emina (سرخس بوستون برگ فری) مراقبت کنیم

گیاه اِمینا (سرخس بوستون برگ فری) با نام علمی Nephrolensis exalta "Emina" گونه ای غیر معمول از سرخس بوستون است. این گیاه آپارتمانی دارای برگ های جذاب و متمایزی است که پیچ و تاب می خورند و باعث می شوند که این گیاه، کرکی به نظر برسد. از سرخس بوستون کوچکتر و جمع و جورتر است و رشد آن نیز کندتر می باشد. سرخس اِمینا برای کسانی که فضای محدودی دارند، انتخاب خوبی است. برای آبیاری، به اندازه گیاهان هم خانواده خود حساس نیست و این باعث می شود گونه مورد پسندی برای علاقه مندان به سرخس بوستون باشد.


گیاهان آپارتمانی اِمینای خود را در مکانی خنک و مرطوب با نور کافی و فیلتر شده یا پخش شده از آفتاب مستقیم قرار دهید. این گیاه در دمای روز بین 16 تا 24 درجه سانتی گراد و 12 تا 18 درجه سانتی گراد در شب بهترین عملکرد را خواهد داشت. گردش مناسب هوا در منزل برای اِمینا مطلوب است ، اما نمونه های فضای باز این گیاه باید در برابر باد محافظت شوند. اگر گیاه در برابر بادهای شدید محافظت نشود، بخش های رو به باد دچار سوختگی خواهند شد.



وقتی دما از 21 درجه سانتی گراد بالاتر می رود، بهتر است رطوبت را افزایش دهید. این امر خصوصاً در زمان هایی که خانه خود را گرم می کنید بسیار مهم است. مقداری سنگریزه یا سنگ مرمر را در یک ظرف کم عمق قرار دهید ، آنها را با آب بپوشانید و گیاه را روی آنها قرار دهید. در فصل تابستان، مه پاشی یا اسپری آب بر روی اِمینا باید روزی یکبار صورت گیرد.



به اندازه کافی آبیاری کنید تا رطوبت سطح خاک به طور یکنواخت در طول فصل حفظ شود. نباید اجازه داد که محیط رشد گیاه سرخس در حین فصل رشد فعال کاملاً خشک شود ، اما هرگز نباید زیاد مرطوب باشد. گرچه اِمینا رطوبت را دوست دارد ، اما نمی تواند بسترهای بسیار خیس را تحمل کند. علاوه بر برنامه منظم آبیاری، در طول فصل های گرم ، هر ماه یک بار خاک این گیاه را کاملاً خیس کنید و سپس اجازه دهید کاملاً تخلیه شود.

اِمینای خود را در طول فصل رشد، هر 4 هفته یک بار با یک کود کامل مایع تغذیه کنید. کود را به طور منظم یک بار در طول فصل بهار و دوباره در اواسط فصل تابستان به منظور تقویت قدرت گیاه و تعمیق رنگ گیاه اضافه کنید. 2 قاشق غذاخوری از محلول کود را در سه لیتر آب حل کرده و گیاه را با آن کوددهی کنید.

برگ های زخمی، زرد یا بی رنگ شده، آسیب دیده، مرده و ناخوشایند را از گیاه جدا کنید. ساقه های آسیب دیده را در سطح خاک با قیچی های تمیز و تیز برش دهید. این کار نه تنها گیاه را مرتب می کند ، بلکه باعث رشد و تولید شاخ و برگ های جدید می شود.



آبیاری را در ماه های خنک تر کاهش دهید و فقط هفته ای یک یا دو بار آبیاری کنید. از اواخر پاییز تا پایان زمستان اجازه دهید سطح خاک اِمینا بین دو آبیاری کمی خشک شود. در اوایل بهار وقتی متوجه رشد جدید می شوید ، آبیاری طبیعی را از سر بگیرید.

نکته:

از دلایل زرد شدن یا کمرنگ شدن برگ های اِمینا، آبیاری بیش از حد، عدم دریافت نور کافی یا عدم دریافت رطوبت کافی می باشد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.