فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

Guzmania lingulata
گیاه آپارتمانی گازمانیا، Scarlet star، آتشفشان داغ گازمانیا با رنگ خیره کننده در دلِ برگ های سبز براق، حال و هوایی گرمسیری به خانه می بخشد. گازمانیا دوستدار نور مصنوعی خانه و اداره است و در نگهداری در فضای باز، اگر با کم لطفی در برابر تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، برگ های آن رنگ می بازند. زادگاه آن جنگل های گرمسیری و بارانی جنوب برزیل، آمریکای مرکزی و جنوبی است و پیداست که شرایط مطلوب آن محیط گرم و مرطوب است.

Guzmania lingulata



Ilex aquifolium
درخت همیشه سبز ایلکس، English holly، میوه های ایلکس که پس از گل بر درختان ماده می رویند (در صورتی که درختان نر برای بارور کردن در نزدیکی آنها قرار بگیرند و گرده افشانی صورت بگیرد)، حبه های قرمز درخشانی هستند به قطر 6 الی 10 میلیمتری که بر شاخه های سال قبل می رویند. ندرتاً رنگ آنها نارنجی و زرد هم می تواند باشد.

Ilex aquifolium



Scadoxus multiflorus
گیاه پیازی سوسن سرخ، Football Lily، گل های توپی و قرمزِ روشنِ سوسن سرخ چنان شور و انرژی ای از خود صادر می کنند که بی اعتنایی بهشان محال است. زادگاه این گیاه پیازی زیبا، یمن و مناطق استوایی افریقا و جنوب افریقا است.

Scadoxus multiflorus



Neoregelia carolinae
گیاه آپارتمانی نئورجلیا، Blushing Bromeliad، برگ ها ضخیم و چرمی شکل و براق هستند. برگ های انتهایی نزدیک به فنجان مذکور رنگ های درخشان سرخابی و صورتی دارند و برگ های مسن تر و پایین تر سبزند و نزدیک به مرکز همان سایه های صورتی یا سرخابی را دارند. گل های کوچک به رنگ بنفش یا ارغوانی در مرکز آن فنجان می رویند.

Neoregelia carolinae



Ensete ventricosum
گیاه زینتی موز قرمز، Red banana، وز قرمز هر چند که در مناطق گرمسیری درختی است که حدود 5 تا 6 متر قد می کشد و در مناطقی با آب و هوای معتدل (مناطق شمالی کشور) به ارتفاع 2.5 تا 3 متر می رسد ولی کاشت مستقیم آن در فضای بیرون در بیشتر مناطق آب و هوایی ایران ممکن نیست و تنها باید در گلدان آن را کاشت. همچنین با دقت و حوصله می توان شرایط مطلوب آن را برای نگهداری آپاتمانی فراهم کرد.

Ensete ventricosum
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.