فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

توالی در آب :

در دریاچه ها می بینیم که در مرحله اولیه اکوسیستم یا جامعه فاقد موجود زنده که فقط باکتری ها در آن فعال هستند
که در کنار باکتری ها تعدادی از میکروارگانیسم های دیگر و به مرور موجودات بزرگتر در آن شکل می گیرد و تولید را در اکوسیستم افزایش می دهند.

به مرور که ترکیبات ازته و سایر مواد غذایی وارد می شود ، جامعه را از حالت کم غذا یا الیگوتروف به حالت پر غذا ( یوتروف ) پیش می برند.

تجمع مواد غذایی درون جامعه کم کم ادامه پیدا می کند تا در اثر پدیده اوتروفیکاسیون ( پر غذا یا بالغ شدن کامل ) حتی می تواند ترکیبات موجود ماهیت خودش را تغییر دهد .

برای بعضی از گونه های آبزی هم نامساعد می شود  و بنابراین از پیشرفت پدیده اوتروفیکاسیون ، دریاچه ها به خشکی تبدیل می شوند و می توانند گونه های خاکزی در آن جای بگیرند و یک اکوسیستم جدید را بوجود آورند.

غنی شدن محیط از Co2 ممکن است کلید اوتروفیکاسیون باشد و تراکم Co2 بویژه از آن جهت برای جانوران عامل محدود کننده است که ملازم با کاهش O2 می باشد.

بهترین روش برای ایجاد سیستمی است که در آن تولید اولیه به بیوماس بیشترین مقدار باشد یعنی مقدار کمی ازتولید اولیه برای حفظ سیستم صرف شود.  
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.