فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  


نئولیدیا  (Neolloydia)

این کاکتوس بومی جنوب غرب آ مریکا ، کوبا و پهنه ها مرکزی ، شمالی کشور مکزیک است . نام آن از یک فرانسوی به نام E.lioyd گرفته شده است . نئولیدیاها به شکل گیاهان دسته ای و گروهی هستند که شاخه های آنها از پایه کوتاه و ساقه آنها لوله ای و بلندی آنها از ١٠ تا ٢٠ سانتیمتر دگرگونی دارد ولی در تگزاس گونه ای از این کاکتوس به نام       N.conoidea   به صورت منفرد دیده شده است .

پیکر کروی و کوتاه این کاکتوس از غده های (توبرکولهای) بزرگ درست شده است که به رنگ سبز و آبی (نزدیک به سبز) می باشد . بین غده ها ، شمار فراوانی پرزهای سفید وجود دارد . آرئولها دست کم ٦ تا ٢٥ خار شعاعی انبوه به درازای ٠.٤ تا ١ سانتیمتر دارند. خارهای کانونی (مرکزی) نیز بلند و به درازای ٥.٢ سانتیمترند که گاهی قلابدارند . رنگ خارهای کانونی و شعاعی دگرگونی داشته و از سفید تا قهوه ای نیز دیده شده اند .

گلهای بزرگ و چشمگیر نئولیدیاها در رنگهای زرد و صورتی ، در میانه تابستان پدیدار گشته و قطر آنها به ٦ تا ٧ سانتیمتر میرسد .

میوه آنها به رنگ سبز یا قهوه ای و هنگام رسیدن خشک و کاغذی میشود . این کاکتوس به آسانی از راه کاشت بذر تکثیر و از راه قلمه نیز زیاد میشود و برای رشد ، خاک مخلوط و زهکشی شده را می پسندد .

نئولیدیاها به آبیاری مناسبی به ویژه از بهار تا آغاز پاییز نیاز دارد ولی با فرارسیدن فصل زمستان که زمان استراحت آنها است محیط خشک را بیشتر می پسندند .

از گونه های معروف آن عبارتند از :

N.conoidea ، N.pitispina ، N.grandiflora ، N.odorata

نئولیدیا  (Neolloydia)
نئولیدیا  (Neolloydia)

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.