فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کنترل علف های هرز سویا :
بدلیل اینکه وجین کشت سویا قبل یا بلافاصله پس از خروج گیاهچه ها دشوار است هر گونه تلاش برای کم کردن جمعیت علف های هرز باید قبل از کشت صورت گیرد.

زمانی که ارتفاع بوته ها 10-5 سانتی متر است وجین کاری بوسیله ماشین خسارت کمتری به بار می آورد پس از 8-6 هفته سویا بطور مؤثر با همۀ علف های هرز بجز مقاوم ترین آنها که شاید لازم باشد با دست از خاک بیرون آورده شوند مقابله می کند.

 هرس های گردان یا وجین کننده های انگشتی در حالیکه آسیب چندانی به گیاهان وارد نمی کنند نتایجی عالی در محصول ردیف ها بجای می گذارند و دو یا سه وجین کافی است.

در کنترل شیمیایی ترکیبات استفاده شده قبل از خروج گیاهچه ها سموم آلاکلر – بوترالین – کلرامین – فلوکلرالین – گلیفسفات – لینورون – متری بوزین (سنکور) – نیترالید – پرومتراین- تری فلورالین – سونالان- کوبکس – آفالن – مالوران – EPTC (اپتام) می باشد.

 از جمله علف کش های استفاده شده بعد از خروج گیاهچه سموم بنتازون – متری بوزین – مفلوییداید – اکسی فلورفن می باشند و از جمله علف کش های جدید پس از خروج گیاهچه آسیفلورفن – دی کلوفاپ می باشند.

بنتازون (بازاگران) بصورت پس رویشی برای کنترل علفهای هرز پهن برگ و همچنین اویارسلام در زراعت سویا استفاده می گردد.

علف کش داکتال بصورت پیش رویشی بمیزان 10 کیلوگرم در هکتار نیز در زراعت سویا بکار میرود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.