فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گیاه ژینورا را در روشنایی زیاد تا متوسط قرار دهید اما نگذارید نور مستقیم خورشید به برگهای آن بتابد. نور شدیدتر باعث پر رنگ تر شدن رنگ بنفش گیاه میشود.
گیاهان آپارتمانی: توصیه ها و نکات مهم در مراقبت از گیاه ژینورا (شب تاب)
گیاهان آپارتمانی: توصیه ها و نکات مهم در مراقبت از گیاه ژینورا (شب تاب)

رشد و پرورش گیاه ژینورا، گینورا یا شب تاب در خانه جذابیت خاص و جلوه متفاوتی دارد. زیبایی گیاه شب تاب در فضای داخل خانه شگفت انگیز است: برگهای مخملی و ضخیم سبز تیره با کرکهای بنفش که میتوانند شکل آویخته و آبشاری به خود بگیرند و گزینه ای عالی برای گلدان زیبای آویزان هستند.

نکات مهم در مراقبت از گیاه ژینورا

گیاه ژینورا به عنوان شب تاب نیز شناخته میشود. این گیاه با افزایش سن، کرکهایش بلندتر شده و گسترش پیدا میکنند و از شدت رنگشان کاسته میشود. بیشتر این گیاهان تا دو یا سه سال جذاب و زیبا باقی می مانند.

ژینورا را در خاکی قرار دهید که زهکشی خوبی دارد چون این گیاه مستعد پوسیدگی ریشه به خاطر آب دهی زیاد است.

هنگامی که میخواهید از آن قلمه بگیرید، برای ریشه زدن قلمه از ترکیب پرلیت یا ورمیکولیت برای تسهیل ریشه دهی استفاده کنید. اگر روی قلمه را برای ریشه دهی می پوشانید، شب هنگام پوشش آن را بردارید.

شرایط رشد ژینورا

گیاه ژینورا را در روشنایی زیاد تا متوسط قرار دهید اما نگذارید نور مستقیم خورشید به برگهای آن بتابد. نور شدیدتر باعث پر رنگ تر شدن رنگ بنفش گیاه میشود. ژینورا محیط خنک را ترجیح میدهد و دمای بهینه برای آن 16 تا 21 درجه سانتیگراد است.

خاک ژینورا باید مرطوب باشد اما نگذارید ریشه در خاک خیس و اشباع بماند. روی برگهای گیاه آب نریزید چرا که برگها کرکی هستند و رطوبت را در خود نگه میدارند و شروع به پوسیدن میکنند. از بهار تا پاییز هر دو هفته یک بار به گیاه کود بدهید. در طول زمستان میزان کود را به ماهی یکبار کاهش دهید.

ژینورا در خارج از گلدان به عنوان یک گیاه یک ساله رشد میکند اما بهتر است در گلدان آن را نگهداری کنید تا از گسترش انبوه آن جلوگیری شود. گیاه گلدانی ژینورا میتواند گلهای نارنجی رنگ بدهد اما بوی آن خوشایند نیست. بسیاری از افراد شکوفه های آن را میچینند تا بوی نامطبوع آن پخش نشود. هنگامی که گیاه شروع به گلدهی میکند، به این معنی است که زمان بلوغ آن رسیده است. در این زمان در صورتی که هنوز از آن قلمه نگرفته اید، حتما این کار را انجام دهید. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.