فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

این گیاه را در محلی قرار دهید که بیشترین مقدار آفتاب را دریافت میکند و آب بسیار کمی به آن برسد. سدوم گیاه سخت جانی است از این بابت که با کمترین مراقبت طول عمر خوبی خواهد داشت.
نکات مهم و شرایط پرورش گل ناز (سدوم)
نکات مهم و شرایط پرورش گل ناز (سدوم)

گیاهان معدودی هستند که همانند گل ناز یا سدوم ( sedum ) با خاک بد و نامناسب و نور شدید آفتاب کنار می آیند. گل ناز به راحتی رشد میکند به طوری که حتی اگر هیچ اطلاعی از باغبانی نداشته باشید و به باغچه تان اصلا توجه نکنید، باز هم میتوانید در آپارتمان یا باغچه خود گل ناز داشته باشید. گل ناز انواع گوناگونی دارد بنابراین بهتر است نوع مناسب شرایط آب و هوایی منطقه خود را انتخاب کنید.

چه نکاتی در پرورش سدوم اهمیت دارد

هنگامی که گل ناز خریداری میکنید، به یاد داشته باشید که این گیاه به کمترین توجه و مراقبت نیاز دارد. شرایطی که بسیاری از گیاهان دیگر میتوانند زنده بمانند، برای سدوم نیز مناسب است. این گیاه را در محلی قرار دهید که بیشترین مقدار آفتاب را دریافت میکند و آب بسیار کمی به آن برسد. سدوم گیاه سخت جانی است از این بابت که با کمترین مراقبت طول عمر خوبی خواهد داشت.

انواع مختلف سدوم از نظر ارتفاع متفاوتند. کوتاهترین نوع سدوم تنها چند سانتیمتر قد میکشد و بلندترین آن میتواند 90 سانتیمتر ارتفاع بگیرد. اکثر انواع سدوم کوتاه هستند و به عنوان گیاهی برای پوشاندن سطح باغچه و تزئین آن استفاده میشوند.

انواع سدوم از نظر مقاومت متفاوت است. بسیاری از آنها به سرما مقاوم هستند در حالی که برخی دیگر نیاز به شرایط گرمتری دارند. دقت داشته باشید نوع گیاهی که انتخاب میکنید با شرایط آب و هوایی منطقه شما سازگاری داشته باشد.

سدوم هیچ نیازی به آب یا کود اضافی ندارد. تاکید میکنیم که آب دهی و کود دهی زیاد، خیلی بیشتر از عدم آب دهی یا کود دهی به گیاه صدمه میزند.

نکات مهم برای پرورش سدوم

نگهداری گیاه سدوم آسان است. در مورد انواع کوتاه قد سدوم، اگر میخواهید آنها را در باغچه بکارید کافیست که گیاه را در هر جایی از باغچه که مد نظرتان است، در داخل خاک قرار دهید. خیلی زود گیاه ریشه هایش را به اطراف گسترش میدهد و جای خود را تثبیت میکند. اگر میخواهید مطمئن شوید که گیاهتان میگیرد و رشد میکند، میتوانید یک لایه بسیار نازک خاک بر روی گیاه اضافه کنید.

در مورد سدومهای بلند قد تر میتوانید یکی از ساقه ها را جدا کنید و آن را در خاکی که میخواهید گیاهتان آنجا رشد کند، بکارید. گیاه خیلی زود ریشه میدهد و در عرض یک یا دو فصل گیاه جدیدی تولید میکند.

محبوبترین گونه های گل ناز عبارتند از:

Autumn Joy

 Dragon’s Blood

 Purple Emperor

 Autumn Fire

 Black Jack

Spurium Tricolor

 Bronze Carpet

 Baby Tears

 Brilliant

 Coral Carpet

 Red Creeping

 Jaws

 Mr. Goodbud

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.