فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاه چند رنگ و زیبای کروتون بر خلاف ظاهر زیبایش می تواند برای حیوانات خطرناک باشد.
سگ ها را از گیاه کروتون دور نگه دارید
سگ ها را از گیاه کروتون دور نگه دارید

گیاه زیبا کروتون که بیشتر به دلیلی داشتن برگ های چشم نواز و رنگارنگ مشهور است معمولاً به عنوان گیاه اصلی در تزیینات استفاده می شود. برگ های این گیاه تقریباً تمام طیف رنگی را پوشش یم دهند. از سبز و نارنجی و قرمز گرفته تا برنزی، صورتی، زرد و بنفش. ولی در استفاده از این گیاه به یک مسئله باید توجه کرد. تمام گونه های این گیاه سمی هستند و به خصوص حیوانات خانگی که معمولاً در حین بازی گوشی برگ های این گیاه را می خورند، ممکن است آسیب ببینند. علاوه بر برگ ها، ساقه و حتی گل های این گیاه نیز سمی هستند. این گیاه اگرچه به خوبی با شرایط محیط داخل خانه سازگاری دارد ولی بیشتر در محیط خارج از خانه کاشته می شود. به همین دلیل احتمال مسموم شدن حیوانات بر اثر بلعیدن این گیاه چندان کم نیست.

خوش بختانه کروتون سم نسبتاً ضعیفی محسوب می شود و کشنده نیست. سگ هایی که این گیاه را بخورند معمولاً مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ و اسهال را تجربه کنند. بنابراین اگر پس از یک گشت و گذار روزانه در پارک چنین علائمی ازسگ خود مشاهده کردید، باید احتمال خوردن یک گیاه سمی را به عنوان عامل مشکل در نظر داشته باشید. البته بهتر است پس از بروز هر گونه علائم غیر عادی به دام پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم هر چه سریع انجام شود.

از علائم دیگر استفاده از کروتون می توان به التهابات پوستی در نواحی که حیوان با گیاه تماس داشته است اشاره کرد. محل ملتهب شده را باید بلافاصله با صابون و آب شست و شو داد و برای کنترل وضعیت به مرکز دامپزشکی مراجعه کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.