فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

فنس ها، نرده کشی ها و دیوارها از جمله بخش هایی از ساختمان ها هستند که می توان از آن برای پرورش گل و گیاه و تزیین محوطه استفاده کرد. معمولا برای این کار بر اساس شرایط محیطی از پیچ ها و گیاهان بالا رونده استفاده می شود.
چه گل هایی برای فنس و دیوارها مناسب هستند؟
چه گل هایی برای فنس و دیوارها مناسب هستند؟

فنس ها علاوه بر آن که نقش ایجاد محدوده و مشخص کردن مرز را ایفا می کند، می تواند به عنوان سازه ای حمایتی جهت پرورش گل و گیاهان استفاده شود. بوته ها، درختان و انواع پیچ ها می توانند در کنار یا بر روی فنس ها پرورش داده شوند تا فنس توری و فلزی ساده و بی روح به منظره ای زیبا و چند رنگ تبدیل گردد. البته برای آن که شانس زنده ماندن گیاهان بیشتر شود بهتر است گیاهان بر اساس ویژگی های آن ها انتخاب و کاشته شوند.

 

نواحی پر نور

برای فنس هایی که در محلی پر نور و فضای باز قرار گرفته اند و ساعات زیادی در روز در معرض نور خورشید قرار می گیرند، بهتر است گیاهان آفتاب دوست انتخاب شود. بسیاری از پیچ های گل ده شرایط آفتاب کامل را دوست دارند. به طور مثال یاسمن ستاره ای آسیایی با کمی رسیدگی می تواند به سادگی تا 3-4 متر رشد کند. این پیچ همیشه در فصل تابستان گل هایی زرد-کرمی و خوش بو تولید می کند که پرنده ها به آن علاقه مندند. شیپور طلایی دیگر گیاه آفتاب دوست و همیشه سبز است که می تواند 3 تا 7 متر رشد کند . فصل رشد این گیاه معمولاً فصول خنک تر سال است.

 

نواحی پر آفتاب با خاک خشک

گل های بالا رونده زیادی هستند که شرایط آفتاب کامل را دوست دارند و همچنین می تواندد خاک خشک و کم رطوبت را تحمل کنند. پیچک مکزیکی که می تواند 10 تا 13 متر رشد کند و بیشتر اوقات سال سبز است می تواند به راحتی از فنس کمک گرفته و شاخه و برگ های خود را به سمت بالا هدایت کند. این گیاه اواخر فصل بهار گل هایی صورتی رنگ تولید می کند. پیچ اناری دیگر گیاه آفتاب دوست و مقاوم در برابر کم آبی است که گل هایی شیپوری شکل و به رنگ صورتی پر رنگ تولید می کند.

 

نواحی کم نور و سایه

نواحی که آفتاب زیاد به آن جا نمی تابد مخصوص گیاهانی است که به نور زیاد خورشید حساس هستند و در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در نور آفتاب سوخته یا پژمرده می شوند. معمولاً فنس هایی که سمت شمال و غرب ساختمان قرار دارند چنین شرایطی دارند. پیچ کلیماتیس یکی از پیچ های سایه دوست است که گل هایی تخت و بزرگ و سفید رنگ با خطوط صورتی و بنفش تولید می کند. این گیاه در فصل بهار و تابستان گل می دهد و گل آن هفته ها باقی می ماند. کلیماتیس می تواند 2 تا 4 متر رشد کند. گل سرامیکی نیز به شرایط کم نور علاقه دارد و می تواند 7 تا 9 متر رشد کند و فصل بهار با گل های آبی-سفیدش محوطه را جلوه بخشد.

 

بخش های کم نور و مرطوب

اگر به بخش هایی که نفوذ پذیری خاک در آن جا بالا نیست نور کافی نرسد، آن محوطه نسبتاً سرد و به شدت مرطوب خواهد شد. هر گیاهی نمی تواند این شرایط را تحمل کند ولی گیاه استفانوس یا یاسمن از جمله این گیاهان است. استفانوس پیچی همیشه سبز است که تا 5 متر رشد می کند، برگ های چرمی مانند و به رنگ سبز تیره دارد. گل های شیپوری شکل سفید آن در فصل تابستان باز می شوند و پروانه ها و پرنده های زیادی را به خود جذب می کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.