فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

بنفشه آفریقایی در زمان فصل رشد شاخه های جانبی زیادی تولید می کند ولی این استراتژی باعث کاهش دست رفتن رطوبت و مواد مغذی در ساقه اصلی می شود.
چطور شاخه های جانبی بنفشه آفریقایی را هرس کنیم؟
چطور شاخه های جانبی بنفشه آفریقایی را هرس کنیم؟

بنفشه آفریقایی به دلیل داشتن برگ های قلبی شکل و گل های خوشه ای و لبه چین دار خود به راحتی قابل تشخیص است. گل های بنفشه آفریقایی رنگ های متفاوتی دارند و از سفید تا صورتی کم رنگ و بنفش متغیر هستند. این گیاه معمولاً به عنوان یک گیاه خانگی پرورش داده می شود چرا که نسبت به تغییرات آب و هوایی نسبتاً حساس است و هوای سرد را دوست ندارد.

  بنفشه آفریقایی در زمان فصل رشد شاخه های جانبی   زیادی تولید می کند. این شاخه های جانبی بر روی ساقه اصلی ظاهر می شوند و به پراکنده شدن گیاه به اطراف کمک می کنند. هر چند در فضای محدود داخل خانه این استراتژی چندان کارایی نخواهد داشت. حتی   در محیط خارج از خانه در صورتی که دمای هوا بالا باشد، گسترش شاخ و برگ ها به معنی از دست رفتن آب بیشتر و در نتیجه نیاز به آبیاری بیشتر خواهد بود. به همین دلیل مرسوم است که شاخه های جانبی بنفشه آفریقایی قطع شده و به گیاه اجازه شاخه پراکنی داده نشود تا به این طریق ساقه اصلی مواد مغذی و رطوبت مورد نیازش را همیشه در اختیار داشته باشد.

معمولاً شاخه جانبی بنفشه در محل هایی ظاهر می شود که برگ ها متراکم تر هستند. بنابراین محل های متراکم تر را باید بیشتر زیر نظر داشت و زیر برگ ها را برای کشف شاخه های جانبی بررسی کرد. علاوه بر این، شاخه های جانبی از پایه گیاه و از زیر خاک هم ممکن است سر برآورند که منشأ آن ها ریشه های سطحی تر گیاه هستند. زمانی که گیاه خود شروع به ایجاد پاجوش می کند می توان تقسیم ریشه   انجام داد.

برای این کار ابتدا باید گلدان یا ظرف نگه‌دارنده را برعکس کرده و تا جای ممکن خاک را از ریشه ها بدون آسیب رساندن به ریشه ها، جدا کرد. سپس ریشه را از ضخیم ترین بخش برش زده و دو گیاه جدید متولد شده را در دو گلدان مختلف قرار داد. البته گیاهان جدید را می توان به کمک شاخه های جانبی هرس شده هم پرورش داد.

پرورش بنفشه آفریقایی جدید و جوان نیازمند ایجاد دما و رطوبت مناسب در محیط است. بنفشه آفریقایی تا یک سال عمر می کند و در تمام طول سال گل دهی دارد که همین مسئله انگیزه اصلی پرورش بنفشه است. محیط ایدئال بنفشه آفریقایی محیطی با دمای 21 تا 32 درجه سانتی گراد در طول روز و 19 تا 21 درجه سانتی گراد در طول شب است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.