فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

محرک رشد ریشه برای کمک به رشد بهتر ریشه گیاهان، گل ها و درخت ها طراحی شده و حاوی مواد غذایی ضروری برای حمایت از رشد گیاه است.محرک رشد ریشه عمدتا هنگام کاشت گیاهان، گل ها و درختان بدون خاکی که قرار است منتقل شوند، استفاده می شود.
استفاده از محرک رشد ریشه هنگام کاشت گیاه
استفاده از محرک رشد ریشه هنگام کاشت گیاه
محرک رشد ریشه گیاه برای کمک به رشد بهتر ریشه گیاهان، گل ها و درخت ها طراحی شده تا به آن ها اجازه دهد ریشه هایی مستحکم و قابل اعتماد در خاک داشته باشند. محرک رشد ریشه حاوی مواد غذایی ضروری برای حمایت از رشد ریشه های گیاه و تحریک گیاه برای ایجاد ریشه های جدید را در خود دارد. هر چند که محرک رشد ریشه عمدتا هنگام کاشت گیاهان، گل ها و درختان بدون خاکی که قرار است منتقل شوند، استفاده می شود. توجه شود که استفاده از محرک رشد ریشه حتماً باید طبق دستورالعمل هایی که مشخص شده انجام شود.

برای این کار ابتدا محرک رشد را داخل آب ریخته و مخلوط کنید. نسبت آب به محرک رشد باید مطابق دستورالعملی که بر روی بسته بندی نوشته شده، باشد.

آبیاری گیاه

گیاه آماده کاشت یا گیاهی که به تازگی منتقل شده و قرار است این محلول را دریافت کند را به خوبی آبیاری کرده تا جایی که خاک کاملاً مرطوب شود. محرک رشد بهتر است در ابتدای فصل رشد گیاه مورد استفاده قرار گیرد. در این زمان گیاه هنوز ریشه های خود را توسعه نداده و مرحله ای مهم برای گیاه محسوب می شود.

برای دادن محلول به گیاه، پس از مخلوط کردن مقدار کافی از آب و محرک رشد ریشه، گیاه را در داخل ظرف حاوی محلول بگذارید و طبق دستور العمل مشخص شده، آن را چند ساعت در همان حال رها کنید.

هر گیاه شامل یک محرک رشد ریشه

دقت داشته باشید که محرک رشد ریشه برای گیاهان مختلف متفاوت است. به طور مثال محرک رشد گیاهی که برای درختان میوه، یا درختان سایه دوست مناسب است ممکن است برای گوجه یا بنفشه مناسب نباشد. همچنین به دنبال برند و محصولی باشید که محرک ریشه آن حاوی نیتروژن و دیگر مواد مغذی برای گیاه باشد. برخی محرک های ریشه دارای ویتامین B1 هستند که بررسی ها بی اثر بودن آن بر رشد گیاه را نشان داده است.

برای اطمینان از مؤثر و مفید بودن محرک رشد ریشه، از آن برای چند گیاه استفاده کرده و در انتهای فصل رشد، آن ها را با گیاهانی که محرک دریافت نکرده اند مقایسه کنید. انتظار می رود گیاهانی که با محرک رشد آبیاری شده اند نسبت به گیاهان دیگر رشد بیشتری داشته باشند. اگر چنین نبود و تفاوت چشم گیری میان این دو دسته از گیاهان وجود نداشت، بهتر است از محصول دیگری استفاده کنید.

 

در ضمن مراقب باشید که ظروفی که حاوی محرک رشد هستند را به هیچ وجه در چاه فاضلاب نریزید. محرک رشد باید به شکل درست و مطابق دستور العمل های خاص دور ریخته شود.
محرک رشد ریشهمحرک رشد ریشه

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.