فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

حشره سرباز تیره پشت نوعی سن است که حشره ای مفید برای باغچه و دوست خوبی برای گلها و گیاهان است
کنترل آفت با حشرات مفید: با حشره سرباز تیره پشت با آفت زدگی مبارزه کنید
کنترل آفت با حشرات مفید: با حشره سرباز تیره پشت با آفت زدگی مبارزه کنید

حتما اسم حشره ای به نام سن را شنیده اید. سرباز تیره پشت ( spined soldier bug ) نوعی سن است که در باغچه و پیرامون گل و گیاهان زندگی میکند. این سن بر خلاف تصور عموم، برای گل و گیاهان مفید است و وجود آن مایه خوشحالی هر باغبانی باید باشد. چرا که حشره سرباز تیره پشت شکارچی آفتها بوده و در مبارزه با آفت زدگی به کمک شما می آید. این دشمن آفت، در بسیاری از مناطق دنیا یافت میشود.

حشره سرباز تیره پشت چیست؟

حشره سرباز تیره پشت حشره ای مفید برای باغچه و دوست خوبی برای گلها و گیاهان است. این حشره رنگ خاکی تا قهوه ای دارد و اندازه آن در حدود ناخن انگشت است. سرباز تیره پشت حشره بومی امریکای شمالی محسوب میشود. ستیغ برجسته در شانه ها و پاهای این حشره مشخصه آن است.

چرخه زندگی حشره سرباز تیره پشت از تخم شروع میشود. ماده های این حشره در هر مرتبه حدود 17 تا 70 تخم میگذارند. نوزادان ظرف یک هفته یا کمتر سر از تخم بیرون می آورند و وارد مرحله بعدی (بین پوست اندازی) از پنج مرحله زندگی میشوند. در این مرحله نوزادان قرمز رنگ هستند و اصلا چیزی نمیخورند. الگوی رنگی آنها با بالغ شدن آنها تغییر میکند.

این حشرات از حشرات دیگر که در میان دو پوست اندازه قرار دارند، تغذیه میکند. حدود یک ماه طول میکشد تا حشره نابالغ تازه از تخم بیرون زده به یک حشره بالغ برسد. در طول زمستان حشرات بالغ در ذرات برگ ریخته بر روی زمین پنهان می مانند و اوایل بهار دوباره سر بیرون می آورند. ماده ها یک هفته پس از بیرون آمدن، حدود 500 تخم میگذارند.

حشره سرباز تیره پشت چه فایده ای دارد؟

این حشرات شکارچیان اختصاصی نیستند و طیف گسترده از حشرات را میخورند. حشره سرباز تیره بیش از 50 گونه حشره گوناگون از جمله لاروهای سوسکها و شب پره ها را میخورند. این سنهای بد بوی شکارچی یک خرطوم بلند دارند که از طریق آن بدن میزبان را سوراخ کرده و آن را می مکند.

حشره سرباز تیره یکی از بهترین روشهای طبیعی مبارزه با آفتها و کاهش جمعیت آنها در باغچه و زمینهای کشاورزی است. به خصوص برای محصولات کشاورزی و باغی و سویا و یونجه از وجود این حشره بهره می برند.

اگر چه این سن ها گاهی اوقات ممکن است شیره گیاهان را به عنوان نوشیدنی مصرف کنند اما ضرری برای گیاه ندارند و صدمه ای به آن نمیزنند و هیچ بیماری منتقل نمیکنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.