فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاري آريا- آلرژي فصلي را با طب سنتي درمان کنيد تا از مضرات و عوارض داروهاي شيميايي در امان باشيد.


آلرژي فصلي را با طب سنتي درمان کنيد تا از مضرات و عوارض داروهاي شيميايي در امان باشيد. در طب سنتي به دليل اينکه از داروهاي گياهي و غذاهاي سنتي استفاده مي شود هيچ گونه عوارض ديگري را روي بدن نمي گذارد اما اگر براي درمان آلرژي فصلي از داروهاي شيميايي استفاده کنيد ضررهاي جبران ناپذيري را بر روي بدن باقي مي گذارند.

 

با نزديک شدن فصل بهار درصد زيادي از مردم دچار آلرژي فصلي با علايم اشک ريزش، آبريزش بيني، خارش گلو و خارش‌هاي پوستي مي‌شوند. يکي از علل بروز علايم، گرده‌افشاني گل‌ها و گياهان در اين فصل است.

 

اين علايم با علايم بيماري نزله گرم مشابهت داشته و درمان‌هاي مختلفي براي پيشگيري و کاهش علايم آن توصيه شده است.

 

علت اصلي زکام و يا نزله گرم، ضعف مغز و ريزش فضولات و مواد زائد مغز به سمت بيني است. البته در بعضي موارد، ماده اين بيماري به پوست هم نفوذ کرده و موجب خارش پوستي مي‌شود.


يکي از درمان‌هاي اصلي و موثر در درمان اين بيماري، کاهش ميزان غذاست، در فصل بهار بايد از پرخوري اجتناب شود و بيماران مستعد از مصرف گوشت‌هاي سخت هضم و غذاهاي چرب تا حد امکان پرهيز کنند و تحمل گرسنگي و تشنگي و کم خوابيدن را داشته باشد تا ماده اين بيماري از بدن دفع شود و در صورت نياز به مصرف گوشت، گوشت بلدرچين و کبک را در برنامه غذايي خود بگنجاند. علاوه بر اين، بايد از مصرف سبزيجات مانند تره، پياز، شاهي و سير و تنقلاتي مانند گردو و مصرف پنير جدا پرهيز شود.

 

مصرف غذاهاي شور و ترش و ميوهاي آبکي از عوامل تشديد کننده اين بيماري هستند، چه خوب است که در اين فصل بدن را به تنقيه و روزه‌داري عادت دهيم و از آش‌هاي ساده با طعم متمايل به ترشي مثل آش آلو و آش سرکه و آش انار به صورت هفتگي حداقل دو تا سه وعده استفاده شود. ضمن اينکه، مصرف کاهو و شربت سکنجبين که از سنت‌هاي پيشينيان است در اين ايام مي‌تواند به رفع خشکي و خارش‌هاي شديد پوستي کمک کند.

 

يکي ديگر از توصيه‌هاي غذايي که بيماران بايد رعايت کنند، عدم مصرف ادويه‌جات تند در اين ايام بوده و بهتر است کساني که دچار خارش مزمن پوست هستند، غذاهايي حاوي کدو و اسفناج را بيشتر مصرف کنند.

 

نکته ديگري که بيماران مبتلا به آلرژي بايد به آن توجه داشته باشند، بيماران بايد از خوابيدن در روز و در معرض باد سرد قرار گرفتن پرهيز کنند و تا حد امکان سر خود را با پوشش مناسب بپوشانند. حتي بهتر است در اين ايام هنگام خواب سر نسبت به بدن در موقعيت بالاتري قرار بگيرد تا مواد به راحتي از مسيرهاي خروجي دفع شده و در سر نمانند.

 

معمولا با شروع آلرژي، در ابتدا ميزان آبريزش زياد است،  در حد امکان با مصرف داروهاي مختلف نبايد مانع خروج ماده شد بلکه پيشنهاد مي‌شد به کمک بخور با گياهاني مانند بابونه رطوبت‌ها را رقيق کرده وبه دفع ماده کمک شود. همچنين بهتر است در ابتداي آغاز حساسيت و آلرژي که علايم عطسه و آبريزش بيني وجود دارد، استحمام صورت نگيرد و کساني هم که زياد دچار اين بيماري مي‌شوند توجه خاصي به تقويت معده و مغز داشته باشند.

 

در مواردي که بيماري با خارش پوستي همراه است، مصرف غذاهايي از جمله سوپ جو، خاکشير با سکنجبين مي‌تواند در کاهش خارش بدن کمک‌کننده باشد. علاوه براين، استفاده از گلاب به صورت موضعي خارش را کاهش مي‌دهد با اين حال نبايد از اين مساله غافل بود که استفاده از آب سرد براي کاهش خارش، موجب طولاني شدن بيماري مي‌شود.

آلرژي فصلي را با طب سنتي درمان کنيد
آلرژي فصلي را با طب سنتي درمان کنيد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.