فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

خبرگزاري آريا-  سبزيجات حاوي عوامل ضد ويروسي هستند که مانع از بروز انواع بيماري‌ها مي‌شوند

 

سبزيجات هميشه جزو مواد غذايي مقوي و مغذي بوده که سلامت بدن را تضمين مي‌کند، اما در اين ميان، خانواده چليپاييان به دليل ترکيبات شيميايي خاصي که دارند جايگاه ويژه‌اي بين ساير سبزيجات دارند. اين خانواده حاوي ترکيبات گوگردي است که عامل طعم تند اين قبيل سبزيجات هستند. وقتي با دندان اين نوع سبزي‌ها را برش مي‌دهيم، نوعي واکنش شيميايي ايجاد مي‌شود که اين ترکيبات را به مواد ديگري تبديل مي‌کند و مانع از بروز سرطان شده و در واقع، قابليت تقويت سيستم ايمني بدن را دارد.

 

سبزيجات، حاوي عوامل ضد ويروسي و ضد باکتريايي هستند که مانع از بروز انواع بيماري‌ها مي‌شوند. افزودن اين مواد به رژيم روزانه مانند خوردن يک عدد قرص سرطان است و تا حد قابل توجهي از بروز اين بيماري جلوگيري مي‌کند. از جمله سبزيجات چليپايي مي‌توان به انواع کلم بروکلي، کلم بروکسل، کلم پيچ، گل‌کلم، کلم برگ، ترب کوهي، کلم قرمز، تربچه، شلغم، شاهي و کلم قمري اشاره کرد.

 

سير: سير به عنوان يک داروي طبيعي حاوي مواد فعال «آليسين» است که به ترکيباتي تبديل مي‌شوند که سلول‌ها را از تمام فرآيندهاي مخرب سلولي که باعث بروز بيماري‌هاي مزمن مي شوند، ايمن نگه مي‌دارد. سير يک ماده طبيعي ضدعفوني‌کننده است، از بروز سرطان جلوگيري مي‌کند، با عفونت‌ها مبارزه مي‌کند و مانع از سرماخوردگي مي‌شود. اين ماده همچنين از بروز بيماري‌هاي مرتبط با بالا رفتن سن مانند تصلب شرايين، سکته، سرطان، اختلالات ايمني، پيرشدن مغز، آب مرواريد و آرتروز جلوگيري مي‌کند.

 

پياز:  اين ماده غذايي سرشار از آنتي‌اکسيدان «کوئرسين» است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش مي‌دهد. پياز هم مانند سير، حاوي ترکيبات «آليسين» است. پياز قرمز و بنفش حاوي «آنتوسيانين‌»‌ها در واقع آنتي‌اکسيدان‌هايي هستند که قدرت درمان و بهبود بيماري‌ها را افزايش مي‌دهند. «کوئرسين» علاوه بر جلوگيري از بروز سرطان و کمک به درمان آن، درمان مطمئني نيز براي انواع حساسيت‌ها به شمار مي‌رود و از بروز بيماري قلبي جلوگيري مي‌کند و فشار خون بالا را کاهش مي‌دهد.

 

قارچ: قدرت قارچ‌ها از توانايي آنها در تقويت فعاليت‌هاي قاتلان طبيعي يعني سلول‌هاي T ناشي مي‌شود. سلول‌هاي T، به سلول‌هايي که توسط ويروس‌ها آسيب ديده يا عفوني شده‌اند حمله مي‌کنند يا آنها را از بين مي‌برند. قارچ‌ها با کاهش بيشتر انواع سرطان و کاهش چشمگير خطر ابتلا به سرطان سينه در زنان مرتبط است. اين سلول‌ها مانع از بروز آسيب‌هاي DNA، کاهش رشد سرطان يا تومور و جلوگيري از رسيدن منابع خوني به تومورهاي سرطاني مي‌شود.

 

گوجه‌فرنگي:  اين ماده غذايي، غني‌ترين ماده حاوي آنتي‌اکسيدان «ليکوپن» است که از بروز سرطان و بويژه سرطان پروستات جلوگيري مي‌کند. گوجه‌فرنگي مقادير بالايي بتاکاروتن دارد که جزو آنتي‌اکسيدان‌هاي تقويت‌کننده سيستم ايمني بدن است. در آن همچنين فيبر بالايي را مي‌توان يافت.

 

چغندر مانع از بروز سرطان و بيماريهاي قلبي مي‌شود

 

چغندر:  نوعي تصفيه‌کننده عالي خون به شمار مي‌رود. چغندر منبع غني از آهن است و باعث توليد سلول‌هاي سفيد خون مي‌شود که خاصيت تدافعي در بدن دارد. چغندر همچنين باعث تحريک توليد سلول‌هاي قرمز خوني مي‌شود و اکسيژن‌رساني به سلول‌ها را تقويت مي‌کند. اين ماده خوراکي مانع از بروز سرطان و بيماري قلبي مي‌شود و اين ويژگي‌هاي سم‌زدا، آن را براي اندام‌هاي بدن مفيد کرده است. چغندر سرشار از فيبر و مواد تغذيه‌کننده است که سلامت سيستم هاضمه و گوارش را به دنبال دارد. ‌

 

اسفناج: اين نوع سبزي مملو از بتاکاروتن است و در بدن به ويتامين A تبديل مي‌شود که واکنش ايمني بدن را فعال نگه مي‌دارد. اسفناج از ايجاد سرطان و بيماري قلبي جلوگيري مي‌کند و مقادير فراواني روي دارد که با بروز بيماري مبارزه مي‌‌کند. ويتامين C موجود در اسفناج مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگي و عفونت بالا مي‌برد و سلامت پوست را حفظ مي‌کند. از سوي ديگر، ويتامين B موجود در آن نيز انسان را آرام و پرانرژي نگه مي‌دارد.

 

مارچوبه: مهم‌ترين ويژگي که براي اين ماده غذايي مي‌توان برشمرد، توانايي دفع سموم از بدن به دليل قابليت طبيعي ادرارآور بودن آن است. مارچوبه علاوه بر خاصيت پاک‌کنندگي، ضدالتهاب نيز هست و آنتي‌اکسيدان «گلوتاتيون» موجود در آن، خطر بروز بيماري قلبي و سرطان را کاهش مي‌دهد. اين ماده همچنين براي کاهش التهاب و درمان آرتروز و سندرم روده تحريک‌پذير مفيد است.

 

کنگرفرنگي: يک محافظ طبيعي خوب براي کبد محسوب مي‌شود. ماده «سينارين» موجود در کنگر، خاصيت سم‌زدايي دارد و همچنين با دارا بودن مقادير بالايي ويتامين‌هاي خانواده B باعث هوشياري ذهني و بالا بردن ايمني بدن مي‌شود.

 

فلفل دلمه‌اي قرمز:  اين ماده غذايي سرشار از ويتامين C است که ايمني بدن را تا حد قابل ملاحظه‌اي بالا مي‌برد. فلفل دلمه‌اي قرمز سرشار از بتاکاروتن است که به ويتامين D تبديل مي‌شود و در دفاع از بدن در برابر بيماري‌ها مفيد است. با وجود اين که فلفل سبز و زرد نيز خواص فراواني دارند، ولي فلفل دلمه‌اي قرمز از نظر فوايدي که دارد قابل مقايسه با ساير فلفل‌هاي دلمه‌اي نيست و در مقايسه با انواع سبز و زرد، ويتامين‌ C و بتاکاروتن بالاتري دارد.

 

سيب‌زميني شيرين:  اين نوع سيب‌زميني نسبت به سيب‌زميني سفيدي که بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، از خواص بالاتري برخوردار است. سيب‌زميني، حاوي بتاکاروتن است که خواص آنتي اکسيدان، آنتي‌ويروس و ضد سرطاني دارد و نيز سرشار از فيبر و ويتامين E است که براي پوست بسيار مفيد است.
سيستم ايمني قوي با مصرف سبزيجات
سيستم ايمني قوي با مصرف سبزيجات

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.