فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

موج - رئيس سازمان جهادکشاورزي استان مازندران اعلام کرد: سال گذشته کمتر از يک درصد آلودگي در برنج داشتيم و آن هم به مصرف سمومي باز مي‌گردد که در ليست سموم مجاز نبوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دلاور حيدرپور در سي و ششمين سمينار ساليانه حفظ نباتات در بابلسر گفت: هدف همه ما توليد محصول سالم است و استفاده از سموم غيرمجاز، زحمات ما را کم رنگ مي‌کنند.


وي افزود: کيفيت پايين سموم موجب تکرار مصرف اين نهاده و افزايش خطرات زيست محيطي مي‌شود و سموم کم خطر بايد با سرعت بيشتري جايگزين شوند.

حيدرپور در ادامه تصريح کرد: لازم است ميان وزارت جهادکشاورزي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، توافق و هماهنگي در مورد روش تعيين باقيمانده سموم ايجاد شود.

وي سازمان حفظ نباتات را سازمان واکنش سريع خواند و گفت: براي ورود به موقع اين سازمان در کنترل آفات و بيماري‌هاي گياهي بايد اين سازمان به آخرين تکنولوژي ها و روش ها تجهيز شود.

وي شبکه مراقبت را از راه‌هاي کاهش مصرف سم عنوان کرد و گفت: بايد تلاش کنيم که مبارزه شيميايي، آخرين گزينه براي مبارزه با آفات و بيماري باشد.

وي تعداد فروشگاه‌هاي مجاز فروش سم در مازندران را 700 مورد عنوان کرد و با تاکيد بر ضرورت ساماندهي و آموزش فروشگاه‌هاي سموم گفت: اين فروشگاه‌ها بايد مدير فني براي سم داشته باشند.
وي روند توسعه مبارزه بيولوژيک با آفات و بيماري ها را کند دانست و خواستار تقويت بخش خصوصي، آموزش و تخصيص اعتبارات براي اين نوع مبارزه عليه آفات شد.
 


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.