فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

پژوهشگر محیط زیست در آذربایجان غربی با استفاده از کود ارگانیکی نیاز آبی گیاهان را بیش از 30 درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: این پژوهشگر که انور محمودیان نام دارد و یکی از کارکنان اداره حفاظت محیط زیست تکاب است تحقیق خود را با استفاده از مکمل ماده آبسار به منظور کاهش نیاز آبی گیاهان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه با همکاری یکی از استاتید مشهور دانشگاهی اجرا کرد.


قدرتی افزود:این ماده ارگانیکی باعث کاهش 30 درصدی نیاز آبی گیاه، افزایش عملکرد محصول، مقاومت گیاه به تنش خشکی و گرمایی، شادابی گیاه و همچنین مقاومت گیاهان به خشکی می شود.

وی تصریح کرد: این مکمل بهترین راهکارعملی برای کاهش مصرف آب کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه است.

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.