فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

محققان گیاهان دارویی موفق به کشت اسطوخودوس باروش تکثیر بذر در اصفهان شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسئول انجمن گیاهان دارویی اصفهان و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان اصفهان امروز گفت: دراین روش، بذر گیاه تکثیر و نشا آن به صورت آزمایشی در وسعت 10 مترمربع مرکز تحقیقات کشاورزی کشت شده که نتایج حاصل شده موفقیت آمیز است.


زینلی مدت اجرای این طرح را یک سال اعلام کردو افزود: با بهره گیری از این روش ، طول دوره گل دهی درمقایسه با روش قلمه زدن حدود 50 درصد کاهش و تعداد گل هر بوته گیاه 60 درصد افزایش یافته است.

وی مقاومت سرمایی بالا ، مصرف پایین آب، عملکرد بالا درهر بوته با 100 گل ، تکثیر مناسب بذر و رشد گیاه درهر شرایط آب وهوایی را از جمله مزایای دستیابی به این روش دانست.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان اصفهان گفت: کشت اسطوخودوس را سازگاربا هرنوع شرایط آب وهوایی دانست و گفت: این گیاه در صنایع داروسازی برای تولیدداروهای آرامش اعصاب، ضد روماتیسم ، تهیه خوشبو کننده ، ضد شوره وتقویت موی سر کاربرد دارد.

استان اصفهان رویشگاه 300 نوع گیاه دارویی است .

کتیرا، شیرین‌بیان، بابونه ،کنگر، باریجه و آنغوزه مهمترین گیاهان دارویی موجود در مراتع طبیعی استان اصفهان هستند وپارسال در این استان دوهزارو 884 تن انواع گیاهان دارویی با 163 میلیارد ریال در آمدزایی تولید شد.

اسطوخودوس بوته گیاه کپه ای است و برگ های آن کشیده و باریک و به رنگ نقره ایی و معطر است . 
ساقه های باریکی در وسط بوته با گل های ریز آبی یا بنفش رنگ معطری روی آنها وجوددارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.