فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

تهران-ایرنا-دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر توجه جدی تر به صنعت فرآوری گیاهان دارویی،گفت:این اقدام مهم سبب پیشگیری از صادرات گیاهان دارویی خام به خارج از کشور می شود.

دکترمحمدحسن عصاره روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: راه اندازی صنعت فرآوری گیاهان دارویی در داخل کشور هم سبب افزایش اشتغال پایدار به ویژه در مناطق روستایی و هم ارزش افزوده بیشتری را نصیب ایرانی ها می کند. 

وی، ترغیب افراد به سرمایه گذاری بیشتر در صنعت گیاهان دارویی، افزایش صادرات غیرنفتی، توسعه سطح زیر کشت و افزایش درآمدهای ارزی از مهمترین مزایایی فراوری گیاهان دارویی برشمرد. 

عصاره بر لزوم سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: فراهم کردن زمینه ورود سرمایه گذاران به این بخش سبب می شود تا خروج گیاهان دارویی به صورت خام به حداقل ممکن برسد. 

وی اظهار کرد:کافی نبودن صنایع فرآوری گیاهان دارویی در کشور سبب شده تا حجم وسیعی از این گونه گیاهان به صورت خام از کشور خارج شود که باید با برنامه ریزی مناسب جلوی این کار گرفته شود. 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی گفت: صنعت گیاهان دارویی و فرآورده های وابسته به آن در حال رشد و توسعه است و در سال های گذشته شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم که این روند باید ادامه یابد. 

عصاره بااشاره به اینکه گیاهان دارویی باید به فرآورده با ارزش تبدیل شوند، اظهار کرد: اقدامات جدی تری در صنعت فرآوری گیاهان دارویی مانند عصاره و اسانس باید انجام گیرد تا شاهد استقرار کامل این صنعت در کشور باشیم. 

وی، توسعه علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی،راه اندازی دانشکده های طب سنتی، حضور شرکت های فرآورده سازی، ارتقا فرهنگی و بینش مردم را از رخدادهای خوب در این زمینه برشمرد و گفت: مردم به دنبال استفاده از محصولاتی طبیعی برای ارتقاء سلامت خود هستند. 

عصاره به اشاره به اینکه صنعت گیاهان دارویی در دنیا به شدت در حال گسترش و توسعه است گفت:ایران از نظر تنوع اقلیم، رویشگاه و پیشینه غنی تاریخی و مکتب پزشکی ایرانی برخودار است که می تواند جای خودش را در این حرکت عظیم در دنیا باز کند و به جایگاه مناسبی دست یابد. 

وی اظهار کرد:دولتمردان و سیاستگذاران به موازات این حرکت اقدامات خوبی برای نهادینه سازی، برنامه ریزی و قانونگذاری انجام داده اند تا به جایگاه رفیعی در این صنعت دست یابیم. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.