فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


بذر گیاه درحال انقراض اروشیا با تلاش پژوهشگران ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی سمیرم در تنها رویشگاه حفاظت شده این گیاه به تولید انبوه رسید .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم امروز گفت: با قرق، نگهداری و حفاظت از این گونه ارزشمند در 500 هکتار از مراتع ایستگاه تحقیقاتی شهید حمزوی بذر این گیاه به تولید انبوه رسید .
آقای بهرامیان افزود: با حفر چاه و آبیاری مناسب گیاه اروشیا در این ایستگاه تراکم یافته و تاکنون 100 تن بذر این گیاه به سراسر کشور ازجمله خراسان رضوی ،خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و فارس ارسال شده است.

گیاه اروشیا با نام علمی Eurotia ceratoides متعلق به خانواده اسفناجیان است .
این گیاه نادر به علت داشتن فرم بوته ای، مقاومت در برابر خشکی و چرای دام ، درصد پروتئین مناسب و تکثیر آسان یکی از گیاهان بومی مراتع بیابانی است .
ایستگاه تحقیقاتی شهید حمزوی یکی از مراکز تحقیقات میدانی محققان و دانشجویان رشته های جنگل و منابع طبیعی است.
بیش از 455 هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مراتع و جنگل های طبیعی از نوع خوب و متوسط در شهرستان سمیرم وجود دارد.
این شهرستان سردسیر و کوهستانی در حاشیه دنا و زاگرس مرکزی و 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد .
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.