فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

اصفهان- رییس دانشكده كشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان گفت:گیاه گوشتخواری از شاخه نپنتس(Nepenthes) می تواند جایگزینی برای استفاده از سموم نباتی باشد.

1390/11/14 - 00:221390/11/14 - 00:22

'فروغ مرتضایی نژاد' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای دفع حشرات در گلخانه ها به جای اینكه از سموم استفاده شود می توان از طریق این گیاهان اقدام كرد.

وی افزود: پایه های این گیاه گوشتخوار از خارج از ایران وارد شده است و بخش رنگی آن بعنوان 'دام گل' شناخته می شود.

وی اضافه كرد:حشرات و آفاتی كه به گیاه نزدیك می شوند، در دام گل این گیاه به تله می افتند و توسط گیاه هضم و جذب می شوند.

مرتضایی نژاد گفت:از این گیاهان می توان در تولید و پرورش گیاهان ارگانیك و محصولات بدون سم گلخانه ای استفاده كرد.

رییس دانشكده كشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان گفت:از محورهای مهم دهمین نمایشگاه كشاورزی اصفهان، تولیدات گلخانه ای در كنار مكانیزاسیون و نهاده های كشاورزی است.

وی اظهار داشت: افزایش تنوع محصولات گلخانه ای و بالارفتن روز به روز مصرف كنندگان از این محصولات سبب شده است تا نمایشگاه مزبور به این مهم توجه خاصی داشته باشد.

وی با بیان اینكه دانشكده كشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان در نمایشگاه صاحب غرفه است،گفت: این غرفه بخش كوچكی از فعالیتهای این دانشكده تحت عنوان'مركز تحقیقات گیاهان گلخانه ای'را به نمایشگاه آورده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان كرد:مركز تحقیقات گیاهان گلخانه ای بطور خاص گیاه گوشتخواری از شاخه نپنتس(Nepenthes) را برای معرفی به نمایشگاه آورده است.

وی افزود:این مركز دربخشهای مختلف فعالیت دارد كه از آن میان می توان به بخش گلهای شاخه بریده مانند اركیده، ارقام متفاوتی از گیاهان آنتوریوم، ژرورا و گل رز اشاره كرد.

وی حركت به سمت تولید محصول سالم و عاری از هرگونه سموم خط ناك شیمیائی و عناصر مضر در محصولات زراعی،باغی و دامی را از موضوعات مهم در بحث كشاورزی دانست.

وی افزود:در سال زراعی 90-91 سطحی حدود30 هكتار گلخانه سبزی و صیفی و 60 هكتار باغ در شهرستان نطنز و 80 هكتار انار در استان تحت نظارت كارشناسان برای تولید محصول سالم و بدون مصرف سم و با استفاده از كودهای بیولوژیك در نظر گرفته شد.

دهمین نمایشگاه ماشین آلات و صنایع كشاورزی تا هشتم بهمن ماه از ساعت 11 تا 20 در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی اصفهان پذیرای بازدیدكنندگان خواهد بود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.