فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

برای شروع برداشت انگور خود بسیار هیجان زده هستید ، اما هیچ انگوری روی درخت وجود ندارد ! شاید سال گذشته آنها را کاشته‌اید، آن‌طور که لازم بوده ، تغذیه و هرس کرده‌اید ولی هنوز انگوری روی درخت انگور نیست و یا پس از یک نگاه دقیق، چند خوشه کوچک و توسعه نیافته در پایین پیدا می کنید. یا شاید به مکان جدیدی نقل مکان کرده اید که درختان انگور از قبل داربست را پوشانده اند، اما درخت انگور شما میوه نمی دهد. ناامید کننده است که انگور شما تولید نمی کند. بیایید به دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد نگاهی بیندازیم و یاد بگیریم که چگونه درختی مثمر داشته باشیم.
چرا درخت انگور من میوه نمی دهد ؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا درخت انگور من میوه نمی دهد ؟ - فوت و فن های باغبانی

جوان بودن درخت

درخت شما خیلی جوان است: به طور کلی تاک شما حداقل تا سه سالگی انگور تولید نمی کند. خوشه ها بر روی رشد ساقه از سال قبل، چوب دو ساله، هر سال تشکیل می شوند.



جوان بودن درخت


کود دهی بیش از حد

اگر به انگور خود کود نیتروژن بیش از حد داده اید، این می تواند منجر به رشد سرسبز شاخ و برگ و بدون میوه شود. که در صورت وجود نیتروژن بیش از حد در خاک اتفاق می افتد. اگر فکر می‌کنید دلیل عدم وجود انگور در تاک شما همین است، سال بعد کارها را متفاوت انجام دهید. انگورهای خود را در آینده با محصولی با فسفر بالا، عدد متوسط ​​در نسبت کود، مانند 10/20/10، کود دهید. در صورت امکان، آزمایش خاک را انجام دهید تا مشخص شود چه چیزی مورد نیاز است. انگورهای شما ممکن است فقط به تغذیه سبک از چای کمپوست و مالچ در طول زمستان نیاز داشته باشد.



کود دهی بیش از حد


کمبود نور خورشید به دلیل هرس نامناسب

انگور ها برای برداشت کامل به آفتاب کامل نیاز دارند. سرشاخه های بیش از حد رشد کرده و هرس نشده مانع از رسیدن نور خورشید به مناطقی از تاک می شوند. به درستی هرس کنید تا آفتاب به درخت انگور برسد و گردش هوای خوب را بهبود ببخشید. چوب های قدیمی که بیش از دو سال از عمر آنها گذشته است را بردارید. در بیشتر مناطق، انگورها را در زمان خواب، معمولا در اواخر زمستان، هرس می کنند. در اولین هرس به جز چهار canes ( شاخه های یکساله )، تمام شاخه های یکساله را بردارید.رشد جدید روی چوب یک ساله ایجاد می شود، بنابراین دستک ها ( شاخه های جدید) به ویژه از آفتاب کامل بهره می برند. شاخه های قدیمی تر میوه نمی دهند. شاخه های قدیمی را هرس کنید.



کمبود نور خورشید به دلیل هرس نامناسب


آفات و بیماری

حشرات و سوسک ها همراه با سایر آفات گاهی اوقات به درخت انگور حمله می کنند.موارد کوچک را با دست انتخاب کنید و در یک سطل آب صابون قرار دهید. شاخه های آلوده را هرس کنید. اگر به نظر می رسد که حشرات شدید دارید، با یک محصول صابون باغبانی اسپری کنید. یک بیماری قارچی مانند کپک پودری و بوتریتیس نیز ممکن است بر انگور تأثیر بگذارد. هرس مناسب به گردش هوای خوب اجازه می دهد تا از این مسائل جلوگیری کند. انگورهای خود را از ریشه آبیاری کنید، شاخ و برگ ها را خشک نگه دارید تا از بیماری پیشگیری کنید.



آفات و بیماری


به گرده افشانی نیاز دارد

بیشتر انگورها گلهای ماده یا گلهای نر و ماده تولید می کنند و توسط باد گرده افشانی می شوند. برخی از واریته ها برای گرده افشانی نیاز به تاک دوم دارند. در مورد نوع انگور خود تحقیق کنید تا از نیازهای گرده افشانی آن مطلع شوید.



به گرده افشانی نیاز دارد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.