فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

توت به دلیل چیرگی انبوه شاخ و برگ ، آبیاری نامناسب، هوای شدید، عدم گرده افشانی و برخی از آفات و بیماری ها، میوه های نارس خود را میریزد. برای بهترین نتیجه، درخت توت را فقط زمانی آبیاری کنید که 5 - 10 سانتیمتری بالای خاک خشک شده باشد و از کمپوست و مالچ روی خاک نیز استفاده شود. میوه رسیده ای که می ریزد را می توان با تور گرفت.در حالیکه درختان توت به چندین دلیل میوه های خود را زود می ریزند، چگونه می توان تشخیص داد که کدام مشکل باعث آن می شود و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.
5 دلیل ریزش میوه های درخت توت - فوت و فن های باغبانی
5 دلیل ریزش میوه های درخت توت - فوت و فن های باغبانی

Overbearing چیرگی رشد شاخ و برگ

طبیعی است که درختان توت هر گونه میوه نارس را در صورتی که درختان چیرگی رشد داشته باشد، بریزند. چیرگی رشد شاخ و برگ زمانی اتفاق می‌افتد که درخت احساس کند مواد مغذی کافی یا آب کافی در دسترس ندارد و شاخه‌ها تحمل وزن برای حمایت از میوه را ندارند.بنابر این مانند درختان مثمر، معمولاً درختان توت اکثر گل های اولیه و جوانه های کوچک خود را از دست می دهند تا انرژی خود را صرف تولید شاخ و برگ کنند. گاهی اوقات، توت و سایر درختان مثمر دارای Alternate bearing باروری متناب یا سال آوری هستند - یک سال به میزان زیاد و در سال بعد کمتر میوه می دهند. به دلیل بار غیرمعمول و سنگینی میوه ها، درخت ممکن است به فصل آینده نیاز داشته باشد تا دوباره مواد مغذی و آب کافی را ذخیره کند. شما می توانید با آبیاری مناسب و کود دهی درخت ،از باربری متناوب جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که برای درختان جوان توت طبیعی است که بیشتر میوه نارس بریزند زیرا انرژی خود را روی ایجاد یک سیستم ریشه و پوشش مناسب تاج می گذارند. زمانی که درخت سیستم ریشه و پوشش مناسبی از تاج ایجاد کرد، ظرفیت باردهی آن باید تا حد زیادی افزایش یابد. با هرس شاخه های اضافی و روی هم می توانید این روند سرعت دهید.



Overbearing  چیرگی رشد شاخ و برگ


ریزش میوه های رسیده

اگر توت میوه های رسیده خود را می ریزد، احتمالاً مشکل خوبی دارید! به این معنی که توت شما آنقدر میوه رسیده دارد که نمی داند با آن چه کند. اگر توت شما میوه های زیادی ریخته است، کاری که می توانید انجام دهید این است که یک تور خوب زیر درخت قرار دهید تا توت های افتاده را بگیرید ، مربا یا کنسرو درست کنید ، آن ها را به دام بدهید ، حالا بیایید به دلیل اینکه چرا درختان توت میوه های نارس خود را می ریزند برگردیم.



ریزش میوه های رسیده


آبیاری نامناسب

درختان توتی که بیش از حد آبیاری شده اند دچار استرس می شوند و گل ها و میوه های خود را قبل از دست دادن برگ های خود می ریزند .بهترین راه برای آبیاری درختان توت این است که فقط زمانی آبیاری کنید که 5 تا 10 سانتیمتر اول خاک خشک شده باشد. می توانید با فشار دادن انگشت به داخل خاک، این موضوع را بررسی کنید. در حالت ایده آل، خاک باید شبیه اسفنجی که آب آن گرفته شده است ، باشد.هنگام آبیاری حتماً خاک را تا 61 سانتیمتر خیس کنید، زیرا 90 درصد از ریشه های توت در این عمق پیدا می شود. با آبیاری از این طریق، از کم آبیاری و آبیاری بیش از حد جلوگیری می کنید. برای نتایج بهتر، 5 سانتیمتر کمپوست و 10 تا 30 سانتیمتر مالچ روی خاک بریزید. کمپوست مواد مغذی ارزشمندی را فراهم می کند و غنای خاک را افزایش می دهد. با هر 1% افزایش غنای خاک یا مواد آلی، 20000 گالن آب اضافه در هر سطح ( منبع ) نگهداری می شود. مالچ، برگ‌ها و شاخه‌های افتاده در جنگل را شبیه‌سازی می‌کند و تبخیر را کاهش می‌دهد، دمای خاک را تنظیم می‌کند، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند و مواد مغذی را فراهم می‌کند. کمپوست را هر 1-2 ماه یکبار و مالچ را هر 3-6 ماه یکبار تجدید کنید. این مواد را کمتر از 7 سانتیمتر از تنه درخت توت خود نگه دارید. با این حال، اگر خاک شما زهکشی ضعیفی دارد، از تهیه مالچ خودداری کنید زیرا می تواند مشکل را بدتر کند.



آبیاری نامناسب


آب و هوای شدید

وقتی درختان توت در معرض دمای خیلی گرم یا سرد هستند شروع به از دست دادن گل ها، جوانه ها و میوه های خود می کنند. علائم هوای گرم پیچ خوردگی، خشک شدن، قهوه ای شدن و ریزش برگ ها است. علائم هوای سرد قهوه ای شدن و ریزش برگ ها است. گاهی اوقات، یک سرمازدگی سریع باعث ریزش برگ ها قبل از اینکه برگ ها قهوه ای شود می شود. اگر فکر کنید درخت توت شما به دلیل آب و هوای گرم یا سرد، توت هایش را می ریزد، در اینجا چند نکته وجود دارد. نکاتی برای هوای گرم : 5 سانتیمتر کمپوست و 10 تا 30 سانتیمتر مالچ بریزید. این ذخیره آب خاک را تا حد زیادی بهبود می بخشد و آن را تنظیم می کند. سایه جزئی فراهم کنید ، به ویژه از آفتاب گرم و بعد از ظهر محافطت شود ،درختان توت به‌عنوان گونه‌ای در میان سایر درختان در جنگل‌ها تکامل یافته‌اند، بنابراین به سایبان‌های بلندتر عادت کرده‌اند که به آن‌ها سایه می‌دهد. در حالت ایده آل، از شید یا درختان دیگر مانند کاج یا بلوط استفاده کنید. نکاتی در مورد هوای سرد : تاج درخت را با ورقه ای بپوشانید تا از سرما و باد عایق شود. برزنت ها همچنین در جلوگیری از سرما و تجمع یخ عالی هستند.30 تا 60 سانتیمتر مالچ تهیه کنید. هر چه مالچ بیشتر باشد، ریشه و پایه درخت عایق بیشتری خواهد داشت. برای نور خورشید و گرما، درخت را در جهت جنوب بکارید . علاوه بر این، در امتداد یک دیوار رو به جنوب بکارید تا نور خورشید و گرمای بیشتر به گیاه منعکس شود. این درخت را تا شب کمی گرمتر نگاه می دارد.



آب و هوای شدید


عدم گرده افشانی

درختان توت که گرده افشانی کافی ندارند اغلب گل ها و میوه های بارور نشده خود را رها می کنند. به طور کلی، گل ها برای تبدیل شدن به میوه نیاز به گرده افشانی (باروری) دارند . در حالی که درختان توت خود گرده افشان می توانند میوه دهند، اما اگر گرده افشانی متقابل داشته باشند بهترین عملکرد را دارند. آیا برای میوه دادن به 2 درخت توت نیاز دارید؟ * درختان توت خود بارور هستند و نیازی به گرده افشان ندارند، با این حال شریک گرده افشانی اندازه و کیفیت برداشت را افزایش می دهد. بنابراین، در حالی که می توانید 1 درخت توت را به تنهایی رشد دهید، اغلب با درخت دیگری که در نزدیکی آن کاشته شده بهتر عمل می کند. زیرا به گرده افشان ها اجازه می دهد با موفقیت به هر دو درخت برسند. اگر چندین درخت توت دارید، مطمئن شوید که درختانی از همان گونه را گرده افشانی می کنید تا همان تنوع میوه را حفظ کنید (مگر اینکه میوه های هیبریدی را بخواهید)



عدم گرده افشانی


آفات و بیماری

با دیدن نقاط کوچکی که روی برگ های درخت حرکت می کنند ، می توانید متوجه شوید که توت شما کنه های عنکبوتی دارد یا خیر. رنگ کنه عنکبوتی از قرمز، قهوه ای، زرد و سبز متغیر است. علائم رایج کنه های عنکبوتی در توت زرد شدن و ریزش برگ ها است. ریزش میوه نیز رایج است زیرا کنه ها درخت را ضعیف می کنند. از طرفی تریپس ها حشراتی بالدار هستند که از شیره برگ های گیاه تغذیه می کنند. معمولاً می توانید نقاط سیاه کوچک (ضایعات آنها) را روی برگ ها ببینید. در حالی که تریپس نمی تواند درخت توت را بکشد، می تواند باعث شود میوه و برگ هایش بریزد . کنه ها و تریپس ها نیز چند ویروس توت (احتمالاً توسپویروس) را منتقل می کنند که باعث ریزش میوه های نارس می شود.



آفات و بیماری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.