فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

رشد گل های سالانه دو مزیت نسبت به رشد گل های چند ساله دارد . اول، گیاهان یکساله در طول فصل رشد بسیار شکوفا می شوند. دوم، بسیاری از گل‌های مورد علاقه آزادانه خود کاشته می‌شوند و سال به سال راه خود را در باغ شما می‌بافند. گل های خود کاشت چیزی هستند که ما از آن به عنوان "داوطلب" یاد می کنیم. آنها کار را برای شما انجام می دهند و هیچ گلی این کار را بهتر از گل یکساله انجام نمی دهد .گونه های گرده افشانی آزاد و موروثی ازTrue seed ( بذر صادق ) رشد خواهند کرد ، بذر صادق به گیاهانی اطلاق می‌شود که دانه‌های آن‌ها هنگام کاشت، گیاهانی با ویژگی‌های مشابه گیاه مادر تولید می‌کنند .به این معنی که گیاهان تولید شده دقیقاً مانند گیاهان مادر خواهند بود. (مثلاً یک شمعدانی هیبرید صورتی در سال بعد شمعدانی های سفید یا قرمز به شما می دهد.) اما تعداد زیادی شمعدانی با گرده افشانی آزاد و خود رو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و حتی اگر گیاهان غیرمنتظره ای به دست آورید، چه کسی می تواند بگوید که این گیاهان جدید دوست داشتنی نیستند.
مزیت کاشت گل های یکساله - فوت و فن های باغبانی
مزیت کاشت گل های یکساله - فوت و فن های باغبانی

زمان کافی برای ایجاد بذر

هنگام پرورش گل‌های سالانه خود رو، باید به گل‌های اواخر فصل زمان کافی برای پروسه بذر دهی را بدهید. اگر در تمام تابستان برای نگه داشتن گل ها برای تولید بذر سرکشی کرده اید ، تا اواسط ماه مرداد از سرکشی خودداری کنید. بذرها باید کاملارسیده شوند و این معمولاً به این معنی است که گل ها باید کاملاً خشک شوند. این تقریباً تمام چیزی است که لازم است. بیهوده به آنها نمی گویند خود بذر.اگر طبیعت همکاری کند، سال آینده و سال‌های آینده داوطلبانی را در باغ‌های خود خواهید دید.



زمان کافی برای ایجاد بذر


خودتان بذر بکارید

گیاهان یکساله ای که خود رو هستند به باغ شما جلوه ای طبیعی می بخشند. با این حال، گاهی اوقات آنها با اشتیاق بیش از حد بذر می دهند یا خودشان را در جایی می کارند که آرزو می کردید. خوشبختانه، گیاهان یک ساله خود رو به راحتی به سایر نقاط باغ شما پیوند زده می شوند یا برای دوستان گلدان می شوند. یا می توانید کار را به دست خود بگیرید و به سادگی بذرها را ذخیره کنید و سال بعد خودتان آنها را بکارید به جای اینکه اجازه دهید طبیعت از تکثیر مراقبت کند. سپس، یا بذرها را مستقیماً در بستر گل پخش کنید یا بهار آینده کاشت بذرها را در داخل خانه شروع کنید. اگر بذر گل‌های یکساله خود را مستقیماً بکارید، مطمئن شوید که شرایطی را که بذرها برای جوانه زدن نیاز دارند را می‌دانید و فراهم می‌کنید، از جمله:



خودتان بذر بکارید


شرایط جوانه زنی

-نور : برخی از بذر ها برای جوانه زدن به نور نیاز دارند و نباید با خاک پوشانده شوند. این بذرها را پخش کنید و با پشت بیل به آرامی در خاک فشار دهید. بذر سایر گیاهان یکساله نیاز به تاریکی دارند که به راحتی با لایه بالایی خاک قابل دستیابی است. - زخم شدن : چندین گل یکساله از بذرهای خود با پوشش های سخت محافظت می کنند. برای بهبود احتمال جوانه زدن این بذرها، پوسته بیرونی را با مالش کاغذ سنباده یا خرد کردن پوشش با چاقوی تیز، سوراخ کنید . در روش چاقو احتیاط کنید. این بذرها سخت و ریز هستند و خیلی راحت از دست می‌روند. با خیس کردن یک شبه بذر، نرم کردن آن آسان تر است. -سرما : علاوه بر رطوبت، برخی از بذرهای گل یکساله مانند شقایق، قبل از شروع جوانه زدن به یک دوره سرما نیاز دارند. وقتی بذر ها در زمستان روی زمین می مانند، طبیعت این نیاز را فراهم می کند. اگر کاشت بذر را در داخل خانه شروع می‌کنید، بسته به دما، ظرف کاشت حاوی بذر را برای مدت زمان توصیه شده در یخچال یا در گاراژ قرار دهید.



شرایط جوانه زنی


زمان کاشت بذر در فضای باز

زمان کاشت بذر گل یک ساله در فضای باز بستگی به نوع بذر و آب و هوای شما دارد. بهترین شاخص طبیعت است. اگر برخی از گیاهان یکساله به صورت خودرو در باغ شما رشد می کنند ، می توانید شرط ببندید که ترجیح می دهند در فصل پاییز کاشته شوند. گیاهان یک ساله که پس از یک فصل ناپدید می شوند، می توانند به سادگی هیبریدهای عقیم باشند ، یا ممکن است شرایط جوانه زنی گرم تری را ترجیح دهند. به عنوان مثال، شما می توانید بذر بسیاری از گل های همیشه بهار را جمع آوری و برای کاشت بعدی نگهداری کنید ، اما به ندرت پیش می آید که آنها در آب و هوای سرد به صورت خودرو رشد کنند.



زمان کاشت بذر در فضای باز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.