فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

کاشت حبوبات برای افزایش نیتروژن خاک روشی عالی و ارزان برای بهبود طبیعی حاصلخیزی خاک است. این روش برای بهبود کیفیت خاک با کاشت حبوبات به کشت پوششی معروف است. اساساً حبوبات نیتروژن را در گره های ریشه ذخیره می کنند. این نیتروژن زمانی به دست می آید که حبوبات، نیتروژن اتمسفر را از هوا جذب کنند. نیتروژنی که از هوا جذب می شود با هیدروژن ترکیب می شود و آمونیاک ایجاد می کند. بعداً این آمونیاک توسط گروه خاصی از باکتری‌های خاک به نیترات تبدیل می‌شود و نیترات‌ها را تشکیل می‌دهند. نیترات شکل نیتروژن است که می تواند توسط گیاهان دیگر استفاده شود یا در خاک آزاد شود. .
کاشت حبوبات برای افزایش نیتروژن خاک - فوت و فن های باغبانی
کاشت حبوبات برای افزایش نیتروژن خاک - فوت و فن های باغبانی

نحوه ی آزاد شدن نیتروژن

آزاد شدن نیتروژن زمانی اتفاق می افتد که حبوبات در خاک تجزیه می شوند. آنها با پوسیدگی ترکیب نیتروژن را در خاک آزاد می کنند. این افزودن نیتروژن به خاک به افزایش سطح نیتروژن در خاک و سپس بهبود حاصلخیزی آن کمک می کند. حبوبات معمولی که اغلب برای بهبود حاصلخیزی خاک استفاده می شوند عبارتند از یونجه، لوبیا چشم بلبلی، شبدر و لوبیا. با داشتن این اطلاعات اولیه در مورد حبوبات در ذهن ما، اجازه دهید به نحوه رشد حبوبات از دانه در خانه نگاه کنیم.



نحوه ی آزاد شدن نیتروژن


رشد حبوبات از دانه

-زمان کاشت مناسب را انتخاب کنید: اولین قدم برای رشد حبوبات موفق این است که حبوبات خود را در زمان مناسب بکارید. زمان کاشت حبوبات متفاوت است. به عنوان مثال، نخود فرنگی در فصل بهار کاشته می شود و قبل از تابستان برداشت می شود. در حالی که لوبیا در دمای بین 18 تا 29 درجه سانتیگراد به خوبی رشد می کند.- محل باغ مناسب را انتخاب کنید : باغ خود را از نقطه اشتباه شروع نکنید . این به این دلیل است که حبوبات شما خوب عمل نمی کنند. یک نقطه باغ با زهکشی خوب پیدا کنید که در یک منطقه بدون سایه قرار دارد. حبوبات عاشق خاک حاصلخیز و مرطوب هستند.- نوع حبوبات مورد نظر خود را انتخاب کنید: مرحله بعدی انتخاب نوع حبوباتی است که می خواهید در باغ خود پرورش دهید. هنگام انتخاب حبوبات، یکی را انتخاب کنید که به خوبی با شرایط آب و هوایی شما سازگار باشد. حبوبات مختلف نیازهای آب و هوایی متفاوتی دارند. بهترین راه برای یافتن حبوباتی که در منطقه پذیرفته شده اند این است که از پرورش دهندگان محلی بپرسید. از خرید بذرهای GMO تراریخته و هیبرید خودداری کنید.این نوع دانه ها حبوبات واقعی تولید نمی کنند.



رشد حبوبات از دانه


آماده سازی محل باغ

- محل باغ را آماده کنید : پس از اینکه محل باغ مناسب را پیدا کردید. مرحله بعدی آماده سازی محل باغ است. بیشتر حبوبات در ترانشه ها ( فرورفتگی‌های مصنوعی یا طبیعی در سطح زمین) خوب عمل می کنند. - بذر حبوبات را بکارید: بعد از اینکه آماده سازی باغ را تمام کردید، اکنون زمان کاشت بذر است. بذرها را به عمق 2.5 تا 4 سانتیمتر بکارید. گیاهان را در ردیفی به فاصله 5 تا 13 سانتیمتر از هم قرار دهید. و بین ردیف ها حدود 46-91 سانتیمتر از هم فاصله بگیرید. - گیاهان حبوبات خود را به طور منظم آبیاری کنید: پس از پایان کاشت بذر، سطح زمین را به آرامی آبیاری کنید تا زمین و بذرها مرطوب بماند. پس از جوانه زدن به آبیاری منظم ادامه دهید. اما، از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. - حبوبات خود را تغذیه کنید: حبوبات تغذیه کننده سنگین نیستند. بنابراین، با مقدار کمی کمپوست و خاک خوب، می توانید گیاهان سالم پرورش دهید.



آماده سازی محل باغ


مراقبت پس از کاشت

-مراقب حبوبات خود باشید: مراقب باغ خود باشید .مراقب علف های هرز باشید و برای کاهش رقابت آنها را حذف کنید. -به طور منظم آبیاری کنید : از آبیاری سطحی برگ خودداری کنید زیرا ممکن است باعث جذب آفات و بیماری ها شود. -حبوبات خود را برداشت کنید: زمانی که حبوبات شما بالغ می شوند ، آنها را برداشت کنید : به عنوان مثال، اگر در حال کاشت لوبیا هستید، می توانید آنها را قبل یا در اوایل تابستان اگر بذرهای خود را در بهار می کارید، برداشت کنید. با این حال، اکثر حبوبات دارای فصول مختلف، زمان کاشت و برداشت هستند. بنابراین، بسته بذر خود را بررسی کنید یا از پرورش دهندگان محلی خود بهترین مشاوره را بخواهید.



مراقبت پس از کاشت
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.