فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

شهرهای شمالی به خاطر آب و هوای مناسبی که دارند، برای کاشت انواع گیاه و درختان بومی و غیر بومی مناسب هستند. گیاهانی مثل انجیلی ،توسکا ، آزاد ، غان قرمز ، ارغوان، مگنولیا ، افرا ،فوتونیا، تاکسوز لوله‌ای،کاج لاوسون، … از گیاهانی هستند که برای محوطه سازی ویلا در شهرهای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، درختانی چون توت، نمدار، لیلکی، راش، چنار، ژینکو، زبان گنجشک، بلوط، سنجد ،یاس هلندی، عنبر سائل، نویل سبز، نویل آبی، کونیکا، آبیس، تویا، سرو شیراز، ساوارا، ارس، ناندینا، جونیپروس رونده،الیگنوس، پیراکانتا، سدروس دئودرا، سدروس آتلانتیکا، الودی، تاکسوز، لگستروم نیز برای کاشت در باغ ویلاها بسیار مناسب هستند.
درختان مناسب جهت محوطه سازی مناطق مرطوب - فوت و فن های باغبانی
درختان مناسب جهت محوطه سازی مناطق مرطوب - فوت و فن های باغبانی

انجیلی

انجیلی در زبان ترکی منطقه آستارا «دمیر آغاجی» نام دارد و با نام‌ محلی آسوندار و انگلیسی Parrotia persica نیز شناخته می‌شوند و به دلیل استحکامش در دنیا به درخت ایرانی یا درخت آهن معروف است.درختان انجیلی در ارتفاعات پایین‌دست جنگل‌های شمال و فقط در نوار جنوبی دریای خزر و البته منطقه سوادکوه رشد می‌کنند که از نظر تعداد ۱۰.۵۴ درصد و از نظر حجم ۵.۴۴ درصد از جنگل‌های هیرکانی را به خودش اختصاص داده است.انجیلی درختی است عجیب با قامتی بلند که ارتفاع آن به ۲۵ متر نیز می‌رسد.برگ‌های جوان این درخت، به رنگ بنفش مایل به قرمز هستند و بعد از آن در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان تبدیل می‌شوند و سرانجام در فصل پاییز برگ‌های این درخت درخشان به رنگ‌های مختلف زرد پر رنگ نارنجی سوخته و پر رنگ و رنگ قرمز روشن خالص جلوه نمایی می‌کند.



انجیلی


توسکا

توسکا گونه ای با ارزش از درختان شمال کشور است که از جنگل های مینودشت در استان گلستان تا آستارا در استان گیلان گسترده شده است.توسکا اغلب در کنار رودخانه‌ها، نزدیکی ساحل دریا و وجاده‌های جنگلی دیده می‌شود و در داخل جنگل، کمتر مشاهده می‌گردد. توسکا دارای رشد سریع است به خصوص جهت ایجاد فضای سبز کاربرد بسیاری دارد. در میان درختانی که در جنگل‌ های شمال ایران وجود دارند، توسکا زودتر از بقیه ی درختان جوانه می‌زند و آخرین درختی است که برگ‌های آن زرد می‌شود.دو گونه توسکای قشلاقی و ییلاقی در ایران وجود دارد. گونه قشلاقی آن در سواحل دریا و در ارتفاعات پایین یافت می‌شود.



توسکا


آزاد

درخت آزاد، خزان‌پذیر است و تا ارتفاع ۳۵ – ۱۵ متر رشد کرده و قطر تنه آن به ۲ متر می‌رسد. پوست تنه اصلی به رنگ خاکستری و دارای فلس می‌باشد. شاخه‌ها به صورت انبوه و نازک روییده و تاجی کروی و باشکوه به گستردگی ۲۷ – ۱۵ متر می‌سازند. تاجِ سایه‌افکن در کنار مقاومت درخت آزاد در برابر آلودگی‌های شهری، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ایجاد فضای سبز در پارک و حاشیه خیابان‌ها، ایجاد پرچین و بادشکن تبدیل کرده است.برگ‌های درخت آزاد، به فرم تخم‌مرغی بوده و در حاشیه، دندانه‌دار می‌باشد. برگ‌های این درخت به دونوع تقسیم می‌شوند: برگ‌هایی که بر شاخه‌های نر روییده و دارای ۱۵ – ۱۰ سانتی‌متر طول و ۹ – ۵ سانتی‌متر عرض هستند. نوع دوم، برگ‌هایی هستند که بر شاخه‌های ماده روییده و به ابعاد ۷ – ۵ سانتی‌متر طول و ۳ – ۲ سانتی‌متر عرض دیده می‌شوند. برگ‌ها در زمستان به رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، زرد و نارنجی تغییر کدره و مناظر زیبایی را خلق می‌کنند. به طور کلی، برگ‌های درخت آزاد شباهت بسیاری به برگ‌های درخت نارون دارند.



آزاد


غان یا توس

درخت غان از لحاظ صفات و شرایط رشد شباهت زیادی با صنوبر ها دارد. پوست آن سفید رنگ است که با گذشت زمان نوارهای سیاه به صورت ترک هایی در سطح آن ظاهر می شوند و با پیر شدن تنه بر میزان آنها افزوده می شود. شاتون ها در اوایل بهار ظاهر می شوند و تا اندازه ای ترئینی هستند. برگها لوزی سبز بوده که در پاییز به رنگ طلایی زرد در می آیند. درخت غان در جنگلهای چالوس به صورت خودرو می روید.درخت غان به علت زیبایی که دارد اغلب در پارکها و باغها کاشته می شود ولی گذشته از این مسئله مصارف دارویی بسیاری نیز دارد. غان درخت ملی فنلاند می باشد و در سوئد از پوست این درخت نان خاصی درست می کنند.



غان یا توس


ارغوان

ارغوان یکی از زیباترین درختانی است که فصل بهار در شمال کشور شروع به گلدهی می‌کند و گل‌هایی بسیار زیبا دارد.گل‌های آن زودتر از برگ‌های آن در می‌آید و دارای شاخه‌های متقابل می‌باشد. بلندی آن گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد، اما بیشتر به صورت درختچه‌است. برگ‌های ارغوان به شکل قلب، بدون کرک و دارای کناره‌های صاف است. گل‌های این درخت در اوایل بهار، در گروه های۳ تا۶ تایی، روی شاخه‌ها و حتی روی ساقه اصلی، پیش از رشد برگ‌ها پدید می‌آیند و، چون عده آن‌ها بسیار زیاد است، منظره زیبایی به درخت می‌دهد. مزه گل ارغوان ترش و نسبتاً مطبوع است.



ارغوان


مگنولیا

این گیاه زیبا بومی آمریکای جنوبی میباشد و عطر بسیار خوشبویی دارد و عطر گل های این نوع از مگنولیا همانند شکوفه های می باشد. برگ های آن عظیم و چرمی شکل و گل هایش سفید رنگ و بزرگ است. مگنولیا ها همیشه سبز و براق هستند و زمان گلدهی آنها از اواخر بهار و اوایل تابستان است. عده ای از مگنولیا ها به صورت عظیم هستند و تا 30 متر رشد میکنند.گل های مگنولیا به رنگ سفید ، ارغوانی و بنفش میباشند.



مگنولیا


افرا

فرا؛ شامل درختچه های کوچک تا درختان بزرگی است که اغلب در پارک ها و کنار خیابان های شهر کاشته می شوند. این درختان، در شکل ها و اندازه های مختلفی هستند، اما همه آن ها یک وجه مشترک دارند: رنگ برجسته و زیبا ی پاییزی! کاشت درخت افرا؛ برای زیبا سازی شهر و محله و باغچه و تولیدات چوب داخلی یک گزینه و فرصت مناسب می باشد. این درختان سایه دار، برگ های گنبدی ضخیمی دارند و در فصل پاییز، برگ های تماشایی افرا با رنگ های زرد، صورتی، نارنجی، قرمز و بنفشِ تیره، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.



افرا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.