فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

چیزی معجزه آسا در مورد یک نهال وجود دارد زمانی که شروع به رشد می کند. هر کسی که خلال دندان را در کناره‌های یک دانه آووکادو فرو کرده باشد و اولین برگ سبز روشن آن را مشاهده کند یا دانه‌های لوبیا را در کلاس علوم کاشته باشد ، متوجه خواهد شد. شروع بذر یک راه عالی برای سرگرمی با فرزندانتان است و می تواند یک فعالیت ساده، ارزان و سرگرم کننده برای کل خانواده باشد. بیایید شروع کنیم!
ّباغبانی با بچه ها ( جوانه زنی بذر از داخل خانه ) - فوت و فن های باغبانی
ّباغبانی با بچه ها ( جوانه زنی بذر از داخل خانه ) - فوت و فن های باغبانی

لوازم لازم برای شروع جوانه زنی

چند مورد وجود دارد که باید بخرید، اما می‌توانید با لوازم خانگی خلاقیت به خرج دهید (و یک درس ارزشمند در مورد بازآفرینی را با یک پروژه هنری سرگرم‌کننده ترکیب کنید)! 1. بذر : دانه هایی که به سرعت و به راحتی جوانه می زنند از همه جالب ترند. نه بچه ها و نه بزرگسالان واقعاً نمی خواهند هفته ها صبر کنند تا پیشرفت را ببینند ! پرورش یک گل زیبا یا چیزی که دوست دارید بخورید همیشه ایده خوبی است. اگر قصد دارید نهال های خود را در یک پنجره آفتابی یا زیر نور نگهداری کنید، کاشت این موارد را توصیه می کنیم : علف گربه (دوستان گربه سان شما به شدت خوشحال خواهند شد) آرگولا ، ریحان ، گشنیز ، تربچه، چغندر سوئیسی ، این سبزی های برگدار اگر نزدیک یک پنجره بسیار آفتابی یا نور رشد باشند می توانند به خوبی در داخل رشد کنند. آنها به سرعت جوانه می زنند و وقتی هنوز نهال هستند می توانید همه آنها را بخورید. اگر می‌خواهید گیاهان شما در باغ بالغ شوند ، می‌توانید در بهار همه چیز را به جز ریحان در بیرون بکارید (ریحان را تا اواسط خرداد در داخل نگه دارید).



لوازم لازم برای شروع جوانه زنی


اگر می‌خواهید نهال‌های خود را بعد از جوانه زدن در بیرون به گلدان‌های بزرگ‌تر یا در باغ منتقل کنید، هر یک از بذر های ذکر شده در بالا را امتحان کنید، به اضافه این موارد: نخود فرنگی کدو تنبل کدو خربزه ناستوریوم ها گل نخود شیرین این گیاهان از نور خوب رشد (یا فلورسنت روشن) برای رشد به نهال های قوی استقبال می کنند، اما می توانید آنها را در یک پنجره آفتابی نیز امتحان کنید. تربچه، چغندر سوئیسی، علف گربه، آروگولا، نخود قندی، نخود شیرین، و نخود فرنگی می توانند از اوایل ماه مارس بیرون بروند. برای کدو تنبل، کدو و خربزه، صبر کنید تا آنها را در داخل خانه شروع کنید تا اواسط فروردین ، سپس آنها را تا اواسط اردیبهشت به باغ منتقل کنید (ممکن اسمی نیاز به محافظت در برابر سرما داشته باشند). * نکته: نهال های خود را به مدت 4 تا 5 روز به مدت چند ساعت بیرون در سایه قرار دهید، به تدریج زمان بیرون رفتن و مدت زمان قرار گرفتن در آفتاب را افزایش دهید. در غیر این صورت، آنها ممکن است به شدت بسوزند - آنها به قدرت نور خورشید عادت ندارند!





خاک و گلدان و بطری اسپری

-خاک باغ : همیشه برای نهال های کوچک مناسب نیست. بذر های خود را با یک مخلوط خاک متاسب کاشت بذر مانند EB Stone و یا استارتر شروع کاشت بذر درمان کنید. این خاک سبک تر است و مخصوصاً برای بذرها فرموله شده است. -بطری اسپری : وسیله ای عالی برای آبیاری نهال های شماست. شما می توانید به میزان دلخواه آنها را اسپری کنید و خطر غرق شدن نهال های خود را در فوران آب نداشته باشید. هنگامی که نهال ها بزرگتر شدند، می توانید از یک بطری آبیاری - با نازل باران - استفاده کنید تا به آرامی و به طور کامل گیاهان را آبیاری کنید. -گلدان بذر : اینجا جایی است که می توانید خلاق باشید. تقریباً در هر ظرف کوچکی می توانید کاشت بذرها را شروع کنید تا زمانی که اجازه زهکشی را بدهد. کارتن‌های تخم‌مرغ عالی کار می‌کنند و ظروف ماست «به‌اندازه بچه» هم همین‌طور هستند (به یاد داشته باشید که چند سوراخ زهکشی در کف هر کدام ایجاد کنید). حتی می‌توانید از لوله‌های دستمال توالت استفاده کنید، آنها را به صورت ضربدری به دو نیم کنید تا دو رول کوچک‌تر درست کنید، سپس 3 تا 4 برش عمودی در اطراف یک سر هر کدام ایجاد کنید و زبانه‌ها را تا کنید تا یک «ته» در گلدان خود ایجاد کنید (با یک رول داخلی). در سوراخ زهکشی!) از تزئین بیرونی آثار خود لذت ببرید، اما به یاد داشته باشید که ممکن است خیلی مرطوب شوند و طرح ها تیره یا محو شوند. * نکته: از یک کیسه ساندویچ وارونه یا پوشش پلاستیکی برای پوشاندن نهال ها استفاده کنید تا زمانی که جوانه بزنند، سپس آن را بردارید. شما همچنین یک سینی در زیر گلدان خود داشته باشید تا آب تخلیه شده را بگیرد.



خاک و گلدان و بطری اسپری


برچسب های گیاهی

چوب بستنی تزئین شده، خلال دندان با برچسب بسته بندی شده برای ساختن برچسب گیاهی "پرچم" یا هر چیزی که تخیل شما به ذهنتان می رساند را می توانید برای برچسب زدن گلدان های بذر خود استفاده کنید. هر چیزی که انتخاب می کنید، با نشانگر یا مداد رنگی دائمی بنویسید تا کلمات در شرایط مرطوب محو نشوند! اگر نمی‌خواهید خودتان بسازید، ما برچسب‌های گیاهی رنگی Rapiclip جالب هستند زیرا برچسب پلاستیکی از هم نمی‌پاشد و روشن و رنگارنگ هستند.



برچسب های گیاهی


نحوه ی کاشت بذر در 3 مرحله ی آسان

شما لوازم خود را جمع آوری کرده اید و آنها را شخصی کرده اید تا آنها را منحصر به فرد و زیبا کنید. اکنون شما آماده شروع کاشت هستید! مرحله 1 : یک کاسه بزرگ را با مخلوط مناسب کاشت بذر پر کنید، با ظرف آبیاری خود مقداری آب روی آن بپاشید و به آرامی خاک را مخلوط کنید تا به طور یکنواخت مرطوب شود اما خیس نشود. * نکته: ممکن است بخواهید از ماسک صورت استفاده کنید زیرا مخلوط کاشت بذر بسیار سبک و گرد و غباری است و در صورت استنشاق می تواند باعث عطسه یا سرفه شما شود. مرحله 2 : ظروف خود را تقریباً تا انتها با خاک پر کنید، در هر گلدان چند بذر قرار دهید، سپس کمی خاک بیشتری روی آن بپاشید تا بذرها را بپوشاند. مرحله 3 : خاک را تا زمانی که سطح آن مرطوب شود مه پاشی کنید (می توانید کناره های گلدان ها را نیز مه پاش کنید)، سپس نشانگر گیاه خود را داخل خاک فشار دهید و با کیسه یا پوشش پلاستیکی خود بپوشانید. (این کار بذر ها را خوب و گرم و مرطوب نگه می دارد تا شروع به رشد کنند).



نحوه ی کاشت بذر در 3 مرحله ی آسان


مراقبت از دانهال ها

گلدان های خود را در یک طاقچه آفتابگیر یا زیر نور قرار دهید و هر رو آنها را بررسی کنید. اگر بذر ها خشک شوند، جوانه نمی زنند، بنابراین ممکن است لازم باشد هر چند وقت یکبار پوشش را بردارید و مه پاشی کنید. بذر های ذکر شده در بالا باید در عرض یک هفته جوانه بزنند (برخی در عرض 3 روز!) هنگامی که می بینید گیاهچه ها ی خود از خاک بیرون می آیند، می توانید پوشش گلدان را بردارید. آنها را مه آلود و مرطوب نگه دارید (حتی مهمتر است که پس از برداشتن پوشش، اغلب آنها را چک کنید زیرا اکنون سریعتر خشک می شوند). وقتی کمی بزرگتر شدند می توانید به آرامی با آبپاش شروع به آبیاری کنید. بهترین نوع دارای نازل باران است تا آب به آرامی مانند دوش باران خارج شود.



مراقبت از دانهال ها


انتقال گیاهان کاشته شده به بیرون

ممکن است فقط بخواهید از نهال های خود در داخل لذت ببرید و این عالی است! اما اگر می‌خواهید گل‌ها و سبزیجات بالغ بکارید، در نهایت باید آن‌ها را در بیرون به گلدان‌های بزرگ‌تر یا در باغ منتقل کنید، به یاد داشته باشید که کاشت آنها را در سایه شروع کنید و به تدریج آنها را به نور خورشید عادت دهید. با آبیاری منظم و کمی زمان، به زودی شاهکارهایی از تلاش های خود برای جوانه زنی بذر ها خواهید داشت!



انتقال گیاهان کاشته شده  به بیرون
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.