فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

اگر اخیرا ارکیده Phalaenopsis به شما هدیه داده شده، به احتمال زیاد چرخه شکوفه آن به پایان رسیده است. اما فقط به این دلیل که هیچ اتفاقی را نمی بینید، پایان عمر گل شما نیست ، این صرفا آغاز یک سفر جدید و بخش مهمی از مراقبت از ارکیده است. ارکیده Phalaenopsis پس از شکوفه دادن مرحله استراحتی به نام خواب را پشت سر می گذارد. خواب معمولاً شش تا نه ماه طول می کشد اما ممکن است از گیاهی به گیاه دیگر متفاوت باشد. ارائه مراقبت باکیفیت به ارکیده در مرحله خواب به اطمینان از شکوفایی مجدد ارکیده شما کمک می کند .
چگونه به شکوفایی مجدد گل ارکیده خود کمک کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه به شکوفایی مجدد گل ارکیده خود کمک کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

حذف گل های پژمرده

هنگامی که تمام شکوفه ها از ارکیده Phalaenopsis شما افتاد، این مراحل را دنبال کنید تا دوباره شکوفه دادن ارکیده را آغاز کنید . (توجه: اگر ارکیده شما در حال حاضر شکوفه های خود را از دست می دهد، باید شکوفه های پژمرده را حذف کنید تا عمر شکوفه های باقی مانده حفظ شود. شکوفه های پژمرده اتیلن تولید می کنند که باعث می شود شکوفه های اطراف نیز سریعتر پژمرده شوند.



حذف گل های پژمرده


حذف سنبله های قهوه ای

برای کمک به شکوفایی مجدد ارکیده، این نکات مراقبت از سنبله را دنبال کنید: ابتدا تمام گیره ها و پایه ها را بردارید. اگر سنبله هنوز سبز است ، سنبله (ساقه) را 2.5 سانتیمتر بالاتر از اولین گره زیر پایین ترین شکوفه گل قطع کنید (همانطور که در تصویر نشان داده شده است). اگر سنبله قهوه ای شد ، سنبله گل را در پایه گیاه کوتاه کنید. ارکیده های Phalaenopsis روی خوشه های قهوه ای گل نمی دهند. اگر ارکیده شما یک سنبله دوتایی دارد ، یک سنبله را 2.5 سانتیمتر بالاتر از اولین گره زیر پایین ترین شکوفه گل ببرید و سنبله دیگر را در پایه گیاه ببرید. در این مرحله، ارکیده شما خفته است، اما نمرده است. تا زمانی که شکوفه های جدید ظاهر شوند، شش تا نه ماه به همین شکل باقی می ماند.



حذف سنبله های قهوه ای


مراقبت از خواب ارکیده

حتی زمانی که که ارکیده شما در حال استراحت است، همچنان به آب و TLC نیاز دارد. این مراحل ساده را دنبال کنید تا به شروع مجدد شکوفه کمک کنید. به آبیاری ارکیده خود با 3 تکه یخ یک بار در هفته ادامه دهید. اگر ارکیده کوچک دارید، از 2 مکعب و یک ارکیده کوچک از 1 عدد استفاده کنید. اگر بیش از یک گیاه در یک گلدان دارید، حتما به هر گیاه مجموعه مکعب های مخصوص به خود بدهید. ارکیده خود را یک یا دو بار در ماه با استفاده از کود متعادل گیاهان آپارتمانی با نصف قدرت کود دهید. گل ارکیده خود را در هفته هایی که بارور می شود با یخ آبیاری نکنید. با تامین نور غیر مستقیم خورشید فراوان، به رشد ارکیده های خود کمک کنید. ارکیده خود را در شب در مکانی خنک تر قرار دهید. دمای خنک تر شبانه (55 تا 65 درجه فارنهایت) به ظهور خوشه های گل جدید کمک می کند. هنگامی که یک سنبله جدید ظاهر می شود، می توانید ارکیده خود را به حالت عادی خود برگردانید.



مراقبت از خواب ارکیده


آمادگی برای شکوفایی مجدد

هنگامی که ارکیده شما آماده می شود تا دوباره شکوفا شود، چیزی را می بینید که شبیه ریشه ای است که از media ( بستر رشد گیاه )جوانه می زند. نوک رشد به شکل دستکش خواهد بود. اگر رشد جدید شما ریشه باشد، لبه گرد را حفظ می کند. همانطور که رشد می کند، ممکن است لازم باشد سنبله را با یک چوب حمایت کنید، اما مطمئن شوید که رشد آن تمام شده است، قبل از اینکه ساقه را به پایه گیره دهید.



آمادگی برای شکوفایی مجدد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.