فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

بهار فصل طلایی باغبانان است. زمین در حال گرم شدن است، درختان جوانه دارند و پیازها در آرزوی شکوفه دادن هستند. اکنون بیاموزید که که کدام گیاهان را در زمین قرار دهید تا در تمام فصل شکوفه های زیبایی داشته باشید. برخی از آنها در طول تابستان و پاییز گل های رنگارنگ می دهند.کاشت هر یک از گل های پیشنهادی در بهار به شما کمک میکند تا از یک حیاط رنگارنگ با گل های خیره کننده لذت ببرید.
راهنمای کاشت گل های بهاری - فوت و فن های باغبانی
راهنمای کاشت گل های بهاری - فوت و فن های باغبانی

یاس بنفش

یاس بنفش که به خاطر رایحه متمایز، شیرین و شکوفه‌های خوشه‌ای مخروطی شکل اسطوخودوسی رنگش شناخته می‌شود، یک دلربای باغ است. آنها به صورت بوته های بلند رشد می کنند و شکوفه های اوایل بهار به عنوان گل شاخه بریده ارزشمند هستند. یاس به یک محیط سرد زمستانی برای عملکرد خوب در بهار و حداقل 6 ساعت آفتاب در روز در ماه های بهار و تابستان نیاز دارد. یاس گیاه مقاومی است و برای سالها، گاهی حتی چندین دهه با حداقل مراقبت رشد میکند.



یاس بنفش


زنگوله آبی

زمانی که در پاییز کاشته شود بهترین عملکرد را دارد، اما هنوز هم شکوفه می دهد (اگرچه نه چندان چشمگیر) وقتی در اوایل بهار کاشته شود. این پیازهای چند ساله شکوفه‌های آویزان زنگوله‌ای ظریف در رنگ‌های سفید، آبی یا صورتی نادر تولید می‌کنند. آنها بین اواسط آوریل و اواخر ماه مه شکوفا می شوند و به بسیاری از شرایط رشد متحمل می شوند.



زنگوله آبی


گل برف

گل برف به دلیل توانایی شکوفه دادن حتی در زمین پوشیده از برف شناخته شده است، شاخ و برگ های باریکش مانند علف است و هر پیاز یک شکوفه سفید رنگ تولید می کند که به شکل زنگوله ای است. Snowdrop یکی از اولین پیازهای بهاری است که شکوفه می دهد، بنابراین اگر می خواهید یک نمایش زودهنگام داشته باشید، گزینه خوبی است. در پاییز در آفتاب جزئی بکارید و توجه داشته باشید که در حالی که یکی از اولین گل های بهاری خواهد بود، اما در اوایل تابستان به حالت خواب می رود.



گل برف


دانه برفی

تقریباً از نظر ظاهری شبیه به گل برف است ، دانه‌برفی بهاری چند هفته پس از گل‌های برف شکوفا می‌شوند. یکی دیگر از گزینه های آسان برای رشد و با حداقل مراقبت مورد نیاز است .دانه برفی حدود 25 سانتیمتر رشد می کند و ساقه شکوفه آنها فقط چند سانتیمتر بلندتر می شود. گلهای آویزان به شکل زنگ در آفتاب کامل یا نیمه سایه شکوفا می شوند و این گل را مورد علاقه بسیاری از باغبان های بهاری قرار می دهند.پیاز دانه برفی را در پاییز بکارید و پس از رسیدن بهار، خاک را مرطوب نگه دارید.



دانه برفی


زنبق شرقی

سوسن ( زنبق ) شرقی باید اوایل بهار کاشته شوند. آنها خاک زیر 60 درجه را دوست دارند تا به درستی ریشه دار شوند. زنبق‌ها که به‌خاطر رایحه منحصربفرد، قوی و گلبرگ‌های پررنگ‌شان شناخته می‌شوند، به کندی رشد می‌کنند و اواسط تابستان شکوفا خواهند شد



زنبق شرقی


کوکب

چون غده های گل کوکب حساس است تا بهار که خطر سرمازدگی از بین رفته است، نیازی به کاشت نیست. پس از کاشت، آنها به حداقل مراقبت نیاز دارند و در تمام تابستان شکوفه های فراوانی تولید می کنند. در جایی بکارید که آفتاب کامل صبحگاهی با سایه بعد از ظهر داشته باشند و حتما به طور منظم آبیاری کنید.



کوکب


گلایول

گلایل را حدود دو هفته قبل از آخرین یخبندان در منطقه خود بکارید. اگر از بهار تا تابستان هر دو هفته یکبار بکارید، سنبله های گل بلند در رنگ های غنی به طور مداوم رشد می کنند. گلایول ها آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب را دوست دارند.



گلایول


ستاره فروزان ( لیاتریس )

پیازهای ستاره فروزان می توانند به محض گرم شدن زمین کاشته شوند. آنها در اواخر تابستان تا پاییز زمانی که در آفتاب کامل کاشته شوند شکوفا می شوند. گل های رز، سفید یا بنفش شبیه به ریسه های خز با شاخ و برگ سبز سیخ دار در امتداد ساقه ها هستند.



ستاره فروزان ( لیاتریس )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.