فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

در بیشتر مواقع، گیاهان آپارتمانی به طرز شگفت‌انگیزی کوتاه هستند، در یک قفسه کتاب یا با چند ساقه برگ که از یک گلدان کوچک بیرون می‌آیند تماشایی هستند. برای اینکه واقعاً احساس کنید در یک جنگل زیبا زندگی می کنید، به چند گزینه درخت مانند و بلندتر نیاز دارید.گیاهان این لیست در زمان بلوغ به ۱۲۲ سانتیمتر یا بیشتر می رسند. و گاهی اوقات آنها بسیار بسیار بلندتر می شوند. هر کدام از این ها می توانند مانند یک درخت در خانه شما عمل کنند و حال و هوای جنگل های استوایی، همیشه سبز یا مدیترانه ای را به دکوراسیون شما بیاورند. بسیاری از این گباهان برای مبتدیان عالی هستند، در حالی که برخی دیگر به مراقبت بیشتری نیاز دارند.
معرفی گیاهان آپارتمانی درخت مانند - فوت و فن های باغبانی
معرفی گیاهان آپارتمانی درخت مانند - فوت و فن های باغبانی

نخل اریکا

( Chrysalidocarpus lutescens ) نسبت به بسیاری از نخل‌های دیگر به سرما مقاوم‌تر هست.در نور بسیار کم رشد می کند و همچنان تا ۲۴۳ سانتیمتر ارتفاع خواهد داشت.نخل‌های اریکا به نور روشن و غیرمستقیم خورشید نیاز دارند، بنابراین نقطه‌ای را در نزدیکی پنجره‌های رو به غرب یا جنوب انتخاب کنید. اما مراقب باشید، زیرا نور مستقیم خورشید ممکن است شاخ و برگ را بسوزاند و باعث زرد شدن آن شود.



نخل اریکا


پرنده بهشتی

این زیبایی‌های استوایی معمولاً در داخل خانه شکوفا نمی‌شوند مگر اینکه نور کافی دریافت کنند، اما این نمی‌تواند کمتر اهمیت داشته باشد، زیرا برگ‌های درخت موز مانند به تنهایی جذاب هستند.این گیاهان می توانند در فضای باز تا ۹۱۴ سانتیمتر بلند شوند، اما در داخل خانه در حدود یک سوم این ارتفاع خواهند ماند. آنها یک نقطه در نور کامل خورشید را ترجیح می دهند، این گیاهان واقعا سازگار هستند و به مقدار بسیار کمتری بسنده می کنند. سعی کنید هوای اطراف آنها را مرطوب نگه دارید تا از خشک شدن نوک برگها جلوگیری کنید.



پرنده بهشتی


نخل شامادورا

به عنوان نخل آبشار نیز شناخته می‌شوند، چند سال طول می‌کشد تا به ارتفاع ۱۸۲ سانتیمتری برسند، اما حتی زمانی که کوچک هستند لذت بخش هستند.شاخه های کمانی مانند هر نخل دیگر ظریف هستند و در حالی که رطوبت زیادی را دوست دارند، نیازی به نور مستقیم ندارند.



نخل شامادورا


مرکبات

اگر چه در هر آب و هوایی دیدن آنها سرگرم کننده است، اما پرورش درختان مرکبات به عنوان گیاهان آپارتمانی در آب و هوای سرد یک راه فوق العاده است. ممکن است درخت شما هر سال بیش از یک یا دو میوه تولید نکند، اما هر یک از میوه های آبدار بسیار هیجان‌انگیزتر از چیدن هزار لیمو از یک مرکبات در فضای باز است. اما حتی اگر هیچ میوه ای ندیدید، آنها در نوع خود گیاهان زیبایی هستند. بسته به گونه ای که انتخاب می کنید، مرکبات می توانند از 122 تا 304 سانتیمتر در داخل خانه رشد کنند. فقط مطمئن شوید که به آنها زیاد آفتاب بدهید. حتی بهتر از آن، آنها را در تابستان به پاسیو خود ببرید. اگر از طرفداران لیمو شیرین هستید، ممکن است یک لیمو مایر ( Citrus x meyeri ) بهترین گزینه باشد.



مرکبات


دراسنا بلالی

گونه ای از دراسنا ( دراسنا عطری ) است که می تواند تا182 سانتیمتر رشد کند. این گیاه همیشه سبز استوایی است که دارای تنه ی مرکزی ضخیم است. از این تنه برگ های بلند و قوسی شکلی بیرون می آید که تا حدودی شبیه به شاخه های درخت خرما است. آنها به خشکی مقاوم هستند و بسیار سخت هستند.



دراسنا بلالی


درخت پول

درختان پول ( Pachira aquatica ) گیاهان آپارتمانی محبوبی هستند زیرا از نظر نگهداری از شما چیز زیادی نمی خواهند، اما از نظر نمایش چیزهای زیادی را ارائه می دهند.آنها اغلب با سه ساقه بافته می آیند و همیشه با برگ های براق، بزرگ و پر شکل پوشیده می شوند.آنها نسبتاً سریع رشد می کنند و در حدود یک دهه یا بیشتر در حدود 244 سانتیمتر بالا می روند.



درخت پول


درخت موز کاذب

درخت موز کاذب ( Ensete ventricosum ) به همان اندازه که در داخل خانه لذت بخش است، موز خوراکی تولید نمی کند، اما برخی از برگ های سبز و قرمز بسیار چشمگیر رشد می کنند. آنها بزرگ هستند!هر برگ منفرد می‌تواند تا 182 سانتیمتر طول داشته باشد - که در نوع یک گیاه آپارتمانی بسیار جذاب است. اگر یکی از آنها را در حیاط خود قرار دهید، گیاهان می توانند 609 متر رشد کنند.



درخت موز کاذب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.