فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

برنامه ریزی و کاشت باغ کانتینری می تواند یکی از سرگرم کننده ترین تمرین هایی باشد که باغبان می تواند تجربه کند. این به شما این امکان را می دهد که هنگام برنامه ریزی ایده های باغ به رنگ گل، رنگ شاخ و برگ، ساختار، ارتفاع و بافت فکر کنید.فهرستی از چیدمان باغ کانتینری پیشنهاد می شود ،اگر گیاهان پیشنهادی در آب و هوای شما رشد نکنند، جایگزین هایی نیز وجود دارد. امیدوارم اینها به شما انگیزه بدهند تا در این فصل چند باغ کانتینری زیبا را امتحان کنید!
ایده ی ترکیب گیاهی برای باغ های کانتینری - فوت و فن های باغبانی
ایده ی ترکیب گیاهی برای باغ های کانتینری - فوت و فن های باغبانی

کانتینر ترکیبی نقره ای و بنفش

چیدمان کانتینری عالی برای آفتاب کامل یا نیمه است. این گیاهان می توانند هوای گرم را به راحتی تحمل کنند. در این چیدمان از برگ نقره ای به عنوان تریلر ( بلندترین گیاه در یک چیدمان هستند که یک عنصر عمودی را ارائه می دهند که به عنوان یک نقطه کانونی عمل می کند ، تریلرها معمولاً ویژگی‌های برجسته‌ای مانند شاخ و برگ روشن، گل‌های رنگارنگ یا شکلی جذاب را نشان می‌دهند. تریلرها به طور کلی بلندترین گیاه در یک چیدمان هستند ) گل اطلسی به عنوان پرکننده و دایکوندرا به عنوان اسپیلر( آویز و پخش ) استفاده شده است.اسپیلر ها با پخش شدن روی لبه های گلدان به شادابی می افزاید.



کانتینر ترکیبی نقره ای و بنفش


کانتینر ادریسی ، سدار ، پیچک

این یک چیدمان کلاسیک در ظروف است. سدر بلند را در پشت بکارید، سپس یک نوع هیدرانسی فشرده را در جلو قرار دهید. اینها رنگ پرکننده ای را ارائه می دهند! پیچک را طوری بکارید که از ظرف بیرون بریزد.این گیاهان دوست دارند در نور خورشید نگهداری شوند و به طور مساوی مرطوب نگه داشته شوند. ادریسی به خصوص به شما می گوید که چه زمانی به آب نیاز دارد.سعی کنید به جای سدار ، از سرو لیمو استفاده کنید. یا می توانید از درخت جونی پروس مانند "ویچیتا" استفاده کنید.



کانتینر ادریسی ، سدار ، پیچک


کانتینر سوپرایز نارنجی

اگر می‌خواهید چیزی جسورانه و گرم را با پیروی از تکنیک Thriller-Spiller- Filler( پر کننده - آویزی ،عمود برمرکز توجه ) بکارید، این ترکیب ظرف مناسب است. می توانید این گلدان را در آفتاب کامل یا نیمه آفتاب نگهداری کنید. گیاهان تشکیل دهنده: گازانیا، دایکوندرا، علف پر مکزیکی



کانتینر سوپرایز نارنجی


کانتینر شاخه های بید ، بنفشه ، نرگس ، کلم زینتی

اگر دوست دارید گلدان های فصلی درست کنید ، این طرح برای فصل بهار عالی است. می‌توانید شاخه‌های بید را از اکثر گل‌فروشان محلی خریداری کنید یا می‌توانید شاخه‌های درخت بید را خودتان بچینید و در گلدان قرار دهید. شاخه ها را در مرکز گلدان خود قرار دهید. آنها را طوری مرتب کنید که به سمت بیرون گلدان رها شوند.



کانتینر شاخه های بید ، بنفشه ، نرگس ، کلم  زینتی


کانتینر ماندویلا، کالیبراکوا، شمعدانی، باکوپا، سیب زمینی شیرین و سدوم

این ترکیب پررنگ قرمز و صورتی روشن، زیبا است و به راحتی کنار هم قرار می گیرد. با ماندویلا در مرکز گلدان خود شروع کنید، ممکن است برای بالا رفتن از آن به یک داربست یا ابلیسک ( ستون ) نیاز داشته باشید. سپس مقداری شمعدانی در اطراف ماندویلا به عنوان گیاه پرکننده اضافه کنید.که این گلدان را بسیار چشم نواز می کند همه چیزهایی است که دنبال می شوند. مقداری تاک سیب زمینی شیرین سبز لیمویی، باکوپا، کالیبراچوا، و سدوم دنباله دار را روی آن قرار دهید تا فواره ای از رنگ ها و بافت ها ایجاد کنید. این ترکیب به آفتاب کامل و آب زیاد نیاز دارد. یک ظرف بزرگتر را انتخاب کنید تا همه این گیاهان را در آن جا داده و تأثیر بگذارید. این طرح را می توان به طرق مختلف تغییر داد. به مرکز باغ بروید و با گیاهان دنباله دار بازی کنید. سدوم رونده، شاه پسند، تورنیا ،گل اطلسی موجی و غیره را می توان به راحتی جایگزین کرد. قسمت مرکزی نیز می تواند تغییر کند. این می تواند گل کوکب ، دراسینا یا حتی یک سرو کوچک باشد.



کانتینر ماندویلا، کالیبراکوا، شمعدانی، باکوپا، سیب زمینی شیرین  و سدوم


کانتینر با چیدمان خوراکی

اگر فضا کم دارید و بین یک گلدان تزئینی یا یک گلدان سبزیجات مردد هستید ، چرا هر دو را انجام ندهید؟ سبزیجات و گیاهان سبز در صورت ترکیب می توانند زیبا باشند. ابتدا باید تعیین کنید که آیا می خواهید یک ترکیب سایه پسند داشته باشید یا نورپسند؟ در سایه از سبزیجات برگدار مانند کاهو، چغندر برگی، کلم پیچ استفاده کنید. کلم پیچ دایناسور (توسکانی) دارای برگ های بافتی بزرگ است و در مرکز گلدان عالی به نظر می رسد. ساقه های رنگی روشن چغندر رنگین کمانی نیز همینطور است. از کاهوی «Freckles» برای داشتن برگ‌های خال‌دار و خوشمزه استفاده کنید و این ترکیب را با نعناع شکلاتی به پایان برسانید. قرار دادن نعناع در ظرف یک راه عالی برای جلوگیری از پخش شدن آن است. در نور آفتاب از گیاهان و گیاهانی که میوه می دهند استفاده کنید. مانند یک گوجه گیلاسی "Indigo Sun" در مرکز، مقداری ریحان دور تا دور، و آویشن ریخته شده است. یا می توانید اسطوخودوس یا رزماری را با جعفری پیچ و مریم گلی قرار دهید. هنگامی که در حال تهیه یک چیدمان خوراکی هستید، آنچه را که دوست دارید بخورید رشد دهید و به رنگ و بافت شاخ و برگ فکر کنید. گل های خوراکی را به خاطر بسپارید. بنفشه ها گل های کوچک و بامزه ای هستند که روی کیک ها و سالادها عالی به نظر می رسند. لادن یک گیاه دنباله دار و تند با گل های قرمز و زرد روشن خوراکی است. یا حتی پیاز کوهی گل های بنفش خوشمزه ای دارد که با تخم مرغ یا سیب زمینی عالی است.



کانتینر با چیدمان خوراکی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.