فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

مجموعه ای زیبا از کاکتوس ها و ساکولنت ها شما را مجذوب خواهد کرد. اگر اینطور است، نظر شما در مورد ساکولنت های نقاشی شده چیست؟ در حالی که رنگ های روشن و زنده به طرز چشمگیری زیبا به نظر می رسند، آیا باید ساکولنت های رنگ شده را بخرید؟ آیا آنها به مراقبتی متفاوت از آنچه ساکولنت های رنگ نشده نیاز دارند ؟ اگر تازه کار هستید، احتمالاً پس از دیدن مجموعه ای از ساکولنت های نقاشی شده در یک فروشگاه باغبانی، این سوال به ذهن شما خطور می کند.
کاکتوس ها و ساکولنت های رنگی  - فوت و فن های باغبانی
کاکتوس ها و ساکولنت های رنگی  - فوت و فن های باغبانی

مجموعه ای زیبا از کاکتوس ها و ساکولنت ها شما را مجذوب خواهد کرد. اگر اینطور است، نظر شما در مورد ساکولنت های نقاشی شده چیست؟ در حالی که رنگ های روشن و زنده به طرز چشمگیری زیبا به نظر می رسند، آیا باید ساکولنت های رنگ شده را بخرید؟ آیا آنها به مراقبتی متفاوت از ساکولنت های رنگ نشده نیاز دارند ؟ اگر تازه کار هستید، احتمالاً پس از دیدن مجموعه ای از ساکولنت های نقاشی شده در یک فروشگاه باغبانی، این سوال به ذهن شما خطور می کند.





ماندگاری رنگ

کاکتوس ها وساکولنت‌های رنگ‌شده از یک روش رنگرزی به دست می‌آیند. اکثر ارائه دهندگان ساکولنت های رنگ شده ادعا می کنند که از رنگ های غیر سمی و ایمن برای رنگ آمیزی این گیاهان استفاده می کنند. بنابراین، آیا ساکولنت های نقاشی شده شما برای همیشه رنگارنگ می مانند؟ متاسفانه، پاسخ منفی است'. این ساکولنت های رنگ شده احتمالا پس از مدتی محو شده و از بین می روند. علاوه بر این، قسمت‌های در حال رشد جدید رنگ‌شده شما رنگ اصلی خود را دارند و نه رنگ‌های مصنوعی را. اما ممکن است برای چندین ماه و حتی چند سال رنگارنگ بمانند.



ماندگاری رنگ


آیا رنگ ها برای سلامت گیاه مضر هستند ؟

این گیاهان به روشی متفاوت از سایر گیاهان تحت فتوسنتز قرار می گیرند. ممکن است رنگ ها روی سطح آن تاثیری نداشته باشد، اما تا همین اواخر نمی توانستیم با اطمینان بگوییم. با این حال، پس از بررسی باغبانان با تجربه و کارشناسان باغبانی، به این نتیجه رسیدیم که یک لایه رنگ روی سطح سبز ساکولنت ها می تواند به شدت بر سلامت آن تأثیر بگذارد. اگرچه ممکن است رنگ روشن بسیار زیبا به نظر برسد، اما این رنگ‌ها احتمالاً کاکتوس ها و ساکولنت‌های دوست‌داشتنی را از بین می‌برند.اسپری کردن ساکولنت ها با رنگ از فتوسنتز آنها جلوگیری می کند، که در نهایت این گیاهان گوشتی را خفه می کند.



آیا رنگ ها برای سلامت گیاه مضر هستند ؟


رنگ از جذب نور خورشید جلوگیری می کند

ساکولنت ها مانند سایر گیاهان انرژی را از نور جذب می کنند تا رشد کنند. با این حال، هنگامی که آنها را با یک پوشش ضخیم از رنگ می‌پوشانید، این ساکولنت‌های چشمگیر قادر به جذب نور نیستند. بنابراین، احتمال زنده ماندن و مرگ زودهنگام این گیاهان با رنگ پاشی بسیار زیاد است. می توانید هنگام آوردن برخی از ساکولنت های رنگ شده در خانه آن را بررسی کنید. متوجه خواهید شد که این ساکولنت های رنگ شده به زودی رنج می برند و می میرند. اگرچه ساکولنت ها یکی از انواع گیاهان مقاوم هستند، اما رنگ آمیزی آنها با رنگ در نهایت باعث مرگ آنها می شود.



رنگ از جذب نور خورشید جلوگیری می کند


تاثیر مواد شیمیایی بر رشد کاکتوس ها و ساکولنت های رنگ شده

رنگ ها معمولاً حاوی مواد شیمیایی مانند بنزوات سدیم، اسید سیتریک و گلیسیرین هستند که می‌توانند بر سلامت گیاه تأثیر بگذارند. اگرچه ساکولنت ها از قوی ترین گیاهان هستند، اما برای رشد سالم نیاز به مراقبت مناسب و محیط ایده آل دارند. مواد شیمیایی مضر موجود در رنگ ها می تواند بر رشد آنها تأثیر بگذارد و در عین حال از جذب مقدار کافی دی اکسید کربن از هوا جلوگیری می کند.بنابر این خرید ساکولنت های رنگ شده به هرگز ایده خوبی نیست. علاوه بر این، مهم است که به خاطر داشته باشید که ساکولنت‌ها در بافت‌ها و رنگ‌های شگفت‌انگیزی عرضه می‌شوند. می توانید یکی از آنها را برای اضافه کردن به مجموعه باغ خود دریافت کنید. با این حال، اگر همچنان می خواهید ساکولنت های رنگ شده را در کنار گیاهان خود نگه دارید، به این نکته توجه کنید که هر چیزی که قطع ارتباط بین انسان و جهان طبیعی را تقویت کند گامی در جهت اشتباه است.نکته اصلی این است که رنگ های روشن موقتی هستند و این کاکتوس و ساکولنت های رنگی نیز احتمالاً موقتی است. پول یک فرد بسیار بهتر است برای کاکتوس های مصنوعی یا ساکولنت های مصنوعی خرج شود و در صورت تمایل آنها را رنگ آمیزی کند.



تاثیر مواد شیمیایی بر رشد کاکتوس ها و ساکولنت های رنگ شده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.