فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

دیدن مداوم گیاهان و بودن در اطراف آنها به ما کمک می کند تا احساس آرامش و آرامش بیشتری داشته باشیم و در نتیجه سطح اضطراب را کاهش دهیم. پرورش و مراقبت از گیاهان نیز می تواند سطح استرس را کاهش دهد و خلق و خوی ما را تقویت کند.در این مقاله به برخی از گیاهان نگاه می کنیم که می توانند به بهبود سلامت روان ما کمک کنند.
گیاهانی که  به آرامش ذهن کمک می کنند - فوت و فن های باغبانی
گیاهانی که  به آرامش ذهن کمک می کنند - فوت و فن های باغبانی

اسطوخودوس

اسطوخودوس به خاطر گل های بسیار معطر و شاخ و برگ های معطرش مشهور است. این درختچه با رشد آسان بهتر است در بهار کاشته شود، در یک نقطه آفتابی رشد می کند و در اواخر بهار و تابستان گل می دهد. اسطوخودوس که همیشه در صدر فهرست رفع کننده‌های اضطراب طبیعی قرار دارد، منبع یکی از محبوب‌ترین اسانس‌ها است و با استنشاق فواید بسیاری مانند بهبود حافظه کوتاه‌مدت، تسکین استرس و آرامش دارد. بوی گل آن در کاهش اضطراب و ایجاد فضایی آرام موثر است. همانطور که اسطوخودوس شما رشد می کند، می توانید گل ها را قیچی کنید و آنها را در چای استفاده کنید یا آنها را به مدت یک هفته وارونه آویزان کنید تا خشک شوند قبل از اینکه از آنها به عنوان دکور معطر در داخل خانه استفاده کنید.



اسطوخودوس


یاس

یاس رونده ای همیشه سبز یا برگریز است و می تواند گلدهی تابستانی یا زمستانی داشته باشد. یاس های تابستانی، رونده هایی با دسته هایی از گل های کوچک و معطر، معمولاً سفید یا صورتی کم رنگ هستند. یاس زمستانی یک درختچه قابل اعتماد است که گل های زرد روشن آن به ایجاد رنگ شاد در ماه های سردتر کمک می کند. همه یاس ها دارای گل های ستاره ای شکل کوچک با رایحه ای شیرین و متمایز هستند. این عطر خوش طعم برای کمک به کاهش اضطراب بدن شناخته شده است. هنگامی که توسط یاس احاطه شده باشیم، به احتمال زیاد کمتر احساس اضطراب و آرامش بیشتری خواهیم داشت. بهتر است یاس را در مکانی آفتابی، گرم و سرپناه بکارید، ترجیحاً در نزدیکی یک محل نشسته تا از عطر گل ها لذت ببرید.



یاس


بادرنجویه( ملیسا)

بادرنجبویه از خانواده نعناع می‌آید و گیاهی است بوته‌ای و چند ساله با برگ‌های بیضی شکل و معطر لیمویی با لبه‌های دلمه‌ای و خوشه‌های برگ‌دار گل‌های کرمی مایل به سفید یا بنفش کم‌رنگ در تابستان. این گیاه که با نام "ملیسا" نیز شناخته می شود، سرشار از گرده است و زنبورها را جذب می کند، از این رو نام آن ملیسا است: کلمه یونانی برای "زنبور". از برگ ها به عنوان گیاه دارویی، در چای و همچنین به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. آنها خواص آرام بخش قوی دارند و برای مبارزه با استرس، اضطراب و بی خوابی استفاده می شوند.



بادرنجویه( ملیسا)


رز ماری

رزماری که به عنوان یک گیاه آشپزی شناخته می شود، گیاهی چند ساله از خانواده نعناع است و قرن هاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. رزماری درختچه ای آفتاب دوست که بوی آن دریای مدیترانه را تداعی می کند، برگ های سوزنی مانندی دارد که می توان در تمام طول سال چید. رشد آن در خارج از خانه آنقدر آسان است که برخی افراد به جای درختچه های سنتی در فضای باز رزماری می کارند. اسانس رزماری دارای رایحه ای چوبی است و به عنوان یک عنصر اصلی در رایحه درمانی به حساب می آید، نه تنها به دلیل بوی خوش آن، بلکه به دلیل اینکه بدن را آرام می کند و در عین حال به ذهن انرژی می بخشد. روغن رزماری همچنین کاربردهای دیگری نیز دارد، از بهبود عملکرد حافظه گرفته تا تسکین استرس و اضطراب. تحقیقات نشان می دهد که استنشاق عطر اسانس رزماری می تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را در خون کاهش دهد.



رز ماری


ژربرا

گل ژربرا بسیار رنگارنگ است و صرف نظر از اندازه آن، عنصری پویا به هر باغی اضافه می کند. ژربراها روی ساقه‌های بلند گل هایی شبیه آفتاب گردان دارند که از توده‌های برگ‌های لوبی شکل گرفته و برای زنبورها و سایر حشرات گرده‌افشان جذاب هستند.برای گلدان، رنگ دادن به حاشیه‌ها و حتی نمایش‌های باغ‌های سرپوشیده عالی هستند. گل مروارید ژربرا در رنگ های مختلفی از سایه های روشن صورتی تند، قرمز و زرد گرفته تا زردهای پاستلی سردتر، صورتی کم رنگ و سفید وجود دارد. مردم اغلب گل مروارید ژربرا را با زیبایی و شادابی مرتبط می دانند و به همین دلیل است که ژربرا یک گل عالی برای ارائه مزایای ضد اضطراب و آرامش است. آنها نه تنها یک تسکین دهنده عالی استرس هستند، بلکه یک زیبایی ذاتی فریبنده در مورد این گل ها نیز وجود دارد.



ژربرا


گل داوودی

گل های داوودی در فصل پاییز و زمستان گل های با ارزش و دیررس ارائه می دهند.این گیاهان چند ساله یا مقاوم یا نیمه سخت هستند و می توان آنها را در ظروف، به عنوان گیاهان خانگی یا در حاشیه پرورش داد. گل های داوودی در طیفی باورنکردنی از رنگ های مختلف گل می دهند. گل های داوودی زود گل را می توان در حاشیه های زینتی کاشت و از اواخر تابستان تا پاییز گل می دهد. گل های داوودی دیرگل در زمستان گل می دهند و به عنوان گیاهان خانگی پرورش می یابند. برای یک گل داودی چند ساله قابل اعتماد، مکانی را انتخاب کنید که می توانند در تمام طول سال در زمین باقی بمانند.



گل داوودی


سانسوریا

گیاه سانسوریا یک گیاه خانگی محبوب با برگ های شمشیر مانند است. انواع مختلفی وجود دارد که همگی با شکل ها و رنگ های برگ کمی متفاوت هستند.سانسوریا نام خود را از شمشیر شاهزاده ی سنسورو ، ریموند دی سانگرو گرفته است. گیاه مار را می توان به عنوان یک گیاه خانگی عالی توصیف کرد - همیشه تازه به نظر می رسد اما بسیار بادوام است و برای رشد نیاز به توجه کمی دارد. در مورد محل خود سخت گیر نیست و نیاز به آبیاری کمی دارد. گیاه مار که به عنوان یک انرژی محافظتی قوی شناخته می شود، می تواند به طور موثری اضطراب، مشکلات تنفسی و علائم سردرد را کاهش دهد. همچنین یک تصفیه کننده هوا خوب است - تحقیقات ناسا نشان داده است که می تواند سمومی مانند فرمالدئید و بنزن را از هوای داخل خانه ما حذف کند.



سانسوریا


دراسنا لبه قرمز

dracaena لبه قرمز (Dracaena marginata) یک گیاه آپارتمانی قابل توجه است که دارای برگ های ظریف و بلند و نازک با لبه های زرشکی مشخص است و می تواند بسیار بلند (تا سقف) رشد کند.گیاهی با نگهداری آسان است که نیاز به آبیاری زیادی ندارد و می تواند سال ها دوام بیاورد. در حالی که یک نقطه روشن یا کم سایه را ترجیح می دهد، شرایط نور کم را نیز تحمل می کند. dracaena لبه قرمز برای تقویت آرامش و کاهش استرس شناخته شده است. ویژگی های تصفیه کننده هوا سموم موجود در هوا را از بین می برد و به ایجاد محیطی آرام و تمیز در خانه شما کمک می کند و در عین حال سموم موجود در هوا را نیز از بین می برد.



دراسنا لبه قرمز


آلوئه ورا

آلوئه ورا ممکن است به دلیل خواص درمانی تسکین دهنده اش شناخته شود – که معمولاً برای سوختگی ها و سایر بیماری های پوستی استفاده می شود – اما آلوئه ورا می تواند از سلامت روان ما نیز حمایت کند. تصور می‌شود که این گیاه که در داخل رشد می‌کند یکی از قوی‌ترین تصفیه‌کننده‌های هوا در اطراف است و آن را به یک مکمل مفید برای اتاق‌خواب‌ها و محیط‌های کاری تبدیل می‌کند، زیرا تصور می‌شود به مقابله با استرس و سردرد کمک می‌کند. آلوئه ورا همچنین برای کسانی که به تازگی شروع به کار با گیاهان کرده اند، یا اگر زمان زیادی برای مراقبت از آنها ندارید، انعطاف پذیر و عالی است.



آلوئه ورا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.