فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

شاید باورش سخت باشد، اما زمان آن رسیده که برنامه ریزی باغ امسال را شروع کنیم! اجازه ندهید آسمان خاکستری بهمن ماه، دمای سرد، و باغ های پوشیده از برف شما را فریب دهند. بهار نزدیک است… بنابراین، اکنون زمان آن است که تصمیم بگیرید امسال چه چیزی را می خواهید رشد دهید. هنگامی که طرح باغ خود را آماده کردید،لیستی از گل هایی که می توانید بکارید آماده کرده ، بذر مورد نیاز خود را فراهم کرده و آماده ی کاشت شوید :
کاشت بذر گل در بهمن ماه - فوت و فن های باغبانی
کاشت بذر گل در بهمن ماه - فوت و فن های باغبانی

شاید باورش سخت باشد، اما زمان آن رسیده که برنامه ریزی باغ امسال را شروع کنیم! اجازه ندهید آسمان خاکستری بهمن ماه، دمای سرد، و باغ های پوشیده از برف شما را فریب دهند. بهار نزدیک است… بنابراین، اکنون زمان آن است که تصمیم بگیرید امسال چه چیزی را می خواهید رشد دهید.اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید، می توانید در این ماه بذرهای خود را مستقیم خود را در فضای باز بکارید. در مناطق خنک تر، می توانید فصل باغبانی خود را با شروع بذر در داخل خانه شروع کنید. هنگامی که طرح باغ خود را آماده کردید،لیستی از گل هایی که می توانید بکارید آماده کرده ، بذر مورد نیاز خود را فراهم کرده و آماده ی کاشت شوید :





لوبلیا lobelia

گل لوبلیا گیاهی یک ساله یا دائمی است. برگ ها، کوچک و بیضی شکل و حاشیه آن ها دندانه دار است. گونه L. erinus چند ساله است که به صورت یک ساله پرورش داده می شود. اما در مناطق گرمسیری به صورت گیاه دائمی کشت می شود. گل های آن کوچک و شبیه پروانه، به رنگ آبی، سفید مایل به آبی، سفید، قرمز، بنفش و صورتی به صورت چشم دار و بدون چشم است. مناسب کاشت در حاشیه، سبدهای گل آویزان و یا گلدان می باشد. هر جا که نیاز به ایجاد یک کفپوش رونده باشد می توان از این گیاه بهره جست. لوبلیا در محیطی به نسبت خنک و مرطوب در باغ رشد خوبی می کند.



لوبلیا lobelia


اطلسی petunia

گیاهی است یکساله که بومی جنوب آمریکا، آرژانتین و برزیل می باشد.این جنس حدود ۳۵ گونه در دنیا دارد که به خاطر داشتن گل‎های زیبا، انواع اصلاح ‎شده و هیبرید آنها به‎ عنوان زینتی در تمامی نقاط جهان کاشته می ‎شود. هیچ یک از ۳۵ گونه این جنس به ‎صورت خودرو در ایران نمی‎ رویند اما گونه، واریته و یا هیبریدهای گونه ‎های مختلف آن به فراوانی به‎ عنوان زینتی در ایران کاشته می‎شود. گل اطلسی گیاهی است یکساله که در صورت فقدان وجود دمای پایین به صورت گیاهی چند ساله رویش خواهد کرد.این گیاه نام خود را از کلمه ی فرانسوی petun گرفته است.



اطلسی petunia


پیچ تلگرافی Vinca

پیچ تلگرافی به صورت چند ساله کشت می‌شود و از دسته گیاهان رونده محسوب می‌شود که در سطح زمین گسترده می‌شوند و اغلب به عنوان پوشش کف از آن استفاده می‌کنند. پیچ تلگرافی در واقع گیاهی همیشه سبز است که گل‌های زیبایی دارد .برگ‌های آن اغلب به رنگ سبز، متقابل، بیضی مانند و دراز هستند، ولی گل‌ها به صورت چند گلبرگی و با رنگ‌های آبی، ارغوانی و سفید می‌باشد که به هنگام شکفتن منظره زیبایی را نمایان می‌کند. جالب است بدانید که گیاه پیچ تلگرافی خواص درمانی بی شماری دارد و معمولا به عنوان یک گیاه دارویی در سطح جهان مطرح می‌باشد.برگ‌های این گیاه نسبت به گرما، ارتعاش، صدا و یا لمس شدن واکنش نشان می‌دهند در هنگام تابش نور خورشید به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند. البته توجه داشته باشید که جهش و حرکت برگ‌ها با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود و همچنین که اغلب در طول شب حرکت‌ها انجام می‌گیرد.



پیچ تلگرافی Vinca


برووالیا Browallia

گل Browallia متعلق به خانواده گل‌های شب بو است و در مناطق بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی یافت می‌شود. این گل مانند بسیاری از شب‌بوهای دیگر برای انسان و حیوانات سمی است و نباید با آن تماس داشت. طول عمر گل برووالیا در حدود یک سال است؛ فقط نوع Browallia speciosa یکی از گیاهان نیمه بوته‌ای است و به صورت گلدانی چند برگ و بوته‌ای رشد می‌کند و عمر آن به بیش از 2 سال می‌رسد. شکل ظاهری گل برووالیا به این صورت است که گل‌های کوچک آبی، بنفش یا سفید آن‌ها اغلب در طول سال با تعداد بالا شکوفه می‌دهند که در مکان‌های خنک طول عمر آن‌ها بالاتر می‌رود. با این حال می‌توان گفت که Browallia یک گیاه با طول عمر کوتاه است، زیرا در کمتر از ۳ سال از بین خواهد رفت و باید آن را جایگزین کرد. با این حال در میان انواع گل ها، میتوانید نام برووالیا را در میان گل های محبوب خاص بیابید.گل Browallia نام مستعار خود را از گل آمتیست و گل یاقوتی کبود به دلیل شکوفه‌های ستاره‌ای شکل آبی پر جنب و جوش خود به دست آورده است که مانند جواهرات در برابر شاخ و برگ سبز روشن گیاه بیرون می‌زنند. برووالیا در برابر گرما بسیار مقاوم است و در طول فصول به صورت مداوم رشد می‌کند.



برووالیا Browallia


گل میمونی Snapdragon

از نظر شکل ظاهری این گل 5 گلبرگی است که به شکل دو لب روی هم می باشد. به این صورت که در لب و قسمت بالایی آن 2 و در لب پائینی آن 3 گلبرگ دارد. این گل حالت بسته دارد اما با این وجود هم زنبورهای عسل ورود می کنند با استفاده از شهد این گل، عسل تولید می کنند. ارتفاع آن از 10 سانتی تا درحدود 2 متر است. شکل ظاهری برگ های آن به شکل نیزه و با رنگ سبز تیره است.گل میمون به آب و هوای سرد و خشک علاقه مند و در هوای سرد بسیار مقاوم است و در دمای 21 درجه بهترین رشد و میزان گل دهی را دارند.



گل میمونی Snapdragon


شاه پسند verbena

به شاه پسند درختچه ای گیاهی همیشه سبز هست. اما این مسئله بستگی به دمای محیط نیز دارد. این گیاه دارای گل آذین چتری با گلهایی به رنگهای قرمز- نارنجی و یا دو رنگ جدا از هم، زرد، است. ویژگی بارز این گیاه، تغییر رنگ گلها همزمان با افزایش سن است به گونه ای که گلها در ابتدا زرد، بعد نارنجی و بعد قرمز رنگ می شوند. در مناطق گرمسیری و موطن این گیاه، گلدهی آن به شکل پیوسته در سراسر سال ادامه دارد اما در سایر مناطق، رشد و گلدهی بستگی به دمای هوا دارد و اوج آن در تابستان است. دلیل نگهداری و پرورش این گیاه به عنوان گیاهی زینتی گلهای زیبای آن است که گاهی رنگ بندی آن بسیار زیبا می باشد.بخصوص اینکه گلهای این گیاه مورد علاقه بسیار زیاد پروانه ها است و موجب جمع شدن تعدادی پروانه در اطراف خودش می شود.



شاه پسند verbena


میخک Dianthus

میخک گیاهی روزبلند اختیاری است و در شرایط روز بلند، گل انگیزی تسریع می شود. وقتی ۶ –۸ برگ تشکیل شده فتوپریود نقش خود را در گل انگیزی ایفا می کند. اگر گیاه به طور مداوم در شرایط روز بلند قرار گیرد، فاصله میانگیره ها بیش از حد طویل می شود. اگر در مرحله ۴ –۷ برگی طول روز بلند در یک دوره کوتاه ۶ –۷ هفته ای فراهم شود، کیفیت گل افزایش می یابد. دمای ۵ درجه سانتی گراد باعث تسریع گل انگیزی می شود ولی دمای ۱۰ درجه آن را به تأخیر می اندازد. این اثر بهارش فقط در میخک های استاندارد دیده می شود.بسیار مناسب جهت کاشت و نگهداری در گلدان می باشد و نگهداری از آن در بالکن و در منزل می تواند فضایی بسیار زیبا را پدید آورد. این گل زیبا معطر بوده و در رنگ های متنوعی موجود می باشد که به همین علت توجه و علاقه باغبانان فضای باز را به خود جلب کرده است.



میخک Dianthus


همیشه بهار Calendula

گل همیشه بهار، گیاهی یک ساله، علفی و زیبا است که ارتفاع ساقه آن به حدود نیم متر نیز می‌رسد، اظهار کرد: گل‌های این گیاه به رنگ نارنجی یا زرد بوده و ریشه آن نیز مخروطی شکل است.گیاهی است کاملاً به سرما مقاوم و در هوای سرد رشد خوبی دارد. دمای مناسب آن ۱۰ درجه سانتی گراد است. در انواع پاکوتاه گلدانی دمدای ۲۱ درجه سانتی گراد در روز و ۱۶ تا ۱۷ درجه سانتی گراد در شب مناسب است. گل همیشه بهار گیاه خوبی برای تابستان است ولی باید در سایه کاشته شود تا کیفیت طول ساقه و اندازه گل افزایش یابد. در زمستان حداکثر شدت نور باید برای آن فراهم شود. اگر گیاهان با خشکی خاک رو به رو شوند گل دهی آن ها کاهش می یابد. برای افزایش تعداد شاخه های جانبی و در نتیجه افزایش تعداد گل می توان جوانه انتهایی را حذف کرد. همیشه بهار علاوه بر سرما به خشکی نیز بسیار مقاوم است و به طور کلی گیاهی قانع بوده و پرورش آن بسیار ساده می باشد. گاهی برای این که از گل آن بیشتراستفاده شود آن را در زمانها و دماهای مختلف در چند نوبت می کارند.



همیشه بهار Calendula


مینا چمنی English daisy

گل مینای چمنی یکی از گل های زیبا و ظریف است که نگهداری آسانی دارد و می توان در محیط خانه و محل کار از آن مراقبت کرد. این گیاه با نام علمی Bellis Perennis در جهان شناخته شده و گونه ای از گل آفتاب گردان (Daisy) می باشد. مینای چمنی گیاهی است کوچک، علفی و زیبا. این گل اغلب در چمنزارها و دشت ها می روید و نکته جالب در مورد مینای چمنی این است که با داشتن بدنه ظریف و نازکش، در سرمای زمستان، دماهای پایین را بخوبی تحمل می کند.



مینا چمنی English daisy
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.