فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

ترکیب متنوعی از گیاهان، از گیاهان یکساله و چند ساله گرفته تا گل و سبزیجات، باغ سالم تری را ایجاد می کند. اما آیا می‌دانستید که ترکیب درست (یا نادرست) گیاهان خاص می‌تواند باعث تولید بیشتر (یا کمتر) آنها شود؟ این فرآیند به عنوان کاشت همراه شناخته می شود. اعتقاد بر این است که رشد گیاهان خاص در نزدیکی دیگران ممکن است به جلوگیری از آفات، ترویج رشد و حتی بهبود طعم کمک کند - یا در نقطه مقابل این طیف، گیاهان خاصی، زمانی که در نزدیکی یکدیگر کاشته می شوند، ممکن است در واقع رشد یکدیگر را متوقف کنند.در این مقاله می آموزیم که کدام گل و سبزیجات به خوبی با هم رشد می کنند.
مزایای کاشت گیاهان همراه - فوت و فن های باغبانی
مزایای کاشت گیاهان همراه - فوت و فن های باغبانی

گیاهان همراه چه گیاهانی هستند ؟

گیاهان همراه گیاهانی هستند که از نظر رشد و تولید مکمل یکدیگر هستند. به عنوان مثال، یک گیاه ممکن است حشره ای را جذب کند که ممکن است از گیاه همراه محافظت کند. گیاه دیگری ممکن است به عنوان دافع حشره ای عمل کند که ممکن است برای گیاه کنار آن مضر باشد. همچنین مهم است که به مواد مغذی مورد نیاز گیاهان فردی توجه شود. یک گیاه همراه ممکن است کمتر به یک ماده غذایی خاص نیاز داشته باشد در حالی که همسایه اش برای رشد به آن نیاز مبرم دارد. در این صورت، کاشت همراه رقابت بین دو گیاه را از بین می برد.



گیاهان همراه چه گیاهانی هستند ؟


کاشت همراه چگونه می تواند کمک کند ؟

کاشت همراه مزایای زیادی دارد. اکثر باغبانان موافق هستند، هرچه کمک بیشتری برای دستیابی به یک باغ پربار دریافت کنید، بهتر است! یکی از مزایای کاشت گیاهان همراه ایجاد یک تکیه گاه طبیعی است : گیاهان و گل هایی که بلند و قوی می شوند ،به عنوان تکیه گاه های طبیعی و ارگانیک خود را در اختیار محصولاتی که کم رشد می کنند یا پراکنده می شوند، قرار می دهند. به عنوان مثال کاشت آفتابگردان بلند در کنار خیار یا نخود فرنگی ، محصولات پراکنده می توانند از گیاهان بلندتر به عنوان قیم استفاده کنند.



کاشت همراه چگونه می تواند کمک کند ؟


سلامت رشد

رشد گیاهان در کنار همراه خود می تواند سلامت کلی هر دو گیاه را بهبود بخشد. با حذف رقابت بین گیاهان، به یکی اجازه می‌دهید آنچه را که ممکن است به آن نیاز دارد جذب کند، بدون اینکه دیگری را محروم کند. علاوه بر این، از آنجایی که مواد مغذی توسط یک گیاه از خاک بیرون کشیده می شوند، نتیجه می تواند کل بیوشیمی خاک را تغییر دهد. و هنگامی که به درستی انجام شود، خاک می تواند طعم گیاهان دیگر منطقه را تغییر دهد یا بهبود بخشد.



سلامت رشد


جلوگیری از رشد علف هرز

کاشت متناوب گیاهان عمودی و گیاهان پراکنده می تواند پوشش ضخیم تری را در اکثر زمین های باز در منطقه باغ شما ایجاد کند که در نهایت از علف های هرز جلوگیری می کند.



جلوگیری از رشد علف هرز


سایه و باد را تنظیم می کند

آفتاب زياد مي تواند به گياهان حساس و شکننده آسيب برساند. کاشت همراه می تواند با ارائه سرپناه به جلوگیری از این امر کمک کند زیرا گیاهان بلندتر از گیاهان کوچکتر محافظت می کنند. در مورد باد هم همینطور است. گیاهان بلندتر و بزرگتر ، گیاهان کوچک تر را از بادهای تند محافظت می کنند.



سایه و باد را تنظیم می کند


گیاهان همراه محبوب سبزی جات

شوید و ریحان - شوید و ریحان محافظ طبیعی گیاهان گوجه فرنگی هستند و از کرم شاخدار محافظت می کنند. گل همیشه بهار – یکی از بهترین گیاهان همراه است ، گل همیشه بهار به هر سبزی کمک می کند. آنها به ویژه برای گوجه فرنگی مفید هستند و نماتدهایی را که دوست دارند به ریشه سبزیجات حمله کنند را دفع می کنند. نعنا – نعناع هم مورچه ها و هم پروانه های کلم را دفع می کند. لادن- به جلوگیری از حمله حشرات، به ویژه شته ها، به گیاهان دیگر کمک می کنند. شته ها عاشق Nasturtium هستند و آنها را به جای گیاهان همسایه خود احاطه می کنند. مریم گلی - یکی دیگر از گیاهان مفید در باغ، مریم گلی است که می تواند از پروانه کلم محافظت کند. گل آهار - آهار ها گیاهان همراه عالی هستند و کفشدوزک ها را به باغچه جذب می کنند. لیدی باگ ها به کنترل آفات ناخواسته مانند مگس کلم معروف هستند.



گیاهان همراه محبوب سبزی جات
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.