فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پراکسید هیدروژن (H2O2)، به طور طبیعی در آب باران وجود دارد و به عنوان پاک کننده طبیعت عمل می کند. به خاک و قسمت هایی از خاک که آب تجمع دارد اکسیژن می دهد، کاملا غیر سمی است و برای استفاده در اطراف غذا، انسان ها و حیوانات بی خطر است. افزودن آن هنگام آبیاری گیاهان داخل خانه، شبیه کاری است که مادر طبیعت برای گیاهان در فضای باز هر بار که باران می‌بارد انجام می‌دهد. Oxygen Plus 3% آب مقطر، با یک اتم اضافی اکسیژن است. H2O یعنی 2 هیدروژن و 1 اتم اکسیژن. 2 اضافی در H2O2 به معنای 2 هیدروژن و 2 اتم اکسیژن است که پراکسید هیدروژن نامیده می شود. در سلامت انسان، پراکسید هیدروژن با قدرت های مختلف برای همه چیز از مراقبت از زخم گرفته تا خمیر دندان و تمیز کردن استفاده می شود. برای گیاهان ، Oxygen Plus Hydrogen Peroxide 3% توسط علاقه مندان و پرورش دهندگان گیاهی برای پیشگیری و درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود، در حالی که سلامت بهتر را ارتقا می دهد و تعادل سالم تری را برای رشد گیاهان داخل خانه به ارمغان می آورد.
نحوه ی استفاده از پدراکسید هیدروژن برای گیاهان - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی استفاده از پدراکسید هیدروژن برای گیاهان - فوت و فن های باغبانی

پراکسید هیدروژن چگونه به گیاهان کمک می کند؟

پراکسید هیدروژن پوسیدگی ریشه را از بین می برد و در عین حال از رشد ریشه های سالم تر حمایت می کند . عفونت های قارچی را از بین می برد. باعث کنترل پشه قارچی می شود. اکسیژن را افزایش می‌دهد، محیطی را ایجاد می‌کند که باکتری‌های بی‌هوازی مضر ، کپک‌ها، قارچ‌ها و بیماری‌ها ، آن را دوست ندارند، اما ریشه‌ها آن را دوست دارند، از گیاهان سالم‌تر حمایت می‌کند و به طور طبیعی آفات و حشرات را دفع می‌کند.



پراکسید هیدروژن چگونه به گیاهان کمک می کند؟


چگونه از پراکسید هیدروژن استفاده کنیم ؟

میزان دوز مناسب ، بستگی دارد به آنچه برای ترویج یا پیشگیری نیاز است ، برای بررسی دوز قبل از استفاده ، مشکلی را که برای رفع آن به کمک نیاز دارید مثل عفونت های ریشه ، دفع حشرات ، رشد سالم تر ریشه ، عفونت های قارچی و ... بررسی کنید ، *لطفاً توجه داشته باشید که برخی از برگها نسبت به سایرین به محلول پاشی حساس تر هستند، از جمله اسپاتی فیلوم و ارکیده. بنابراین قبل از استفاده قدامات احتیاطی را که در مورد برگ ها اعمال می شود، انجام دهید. یا از سمپاشی روی گیاهان دارای برگ های حساس خودداری کنید، یا در صورت استفاده از پراکسید هیدروژن به عنوان محلول پاشی، همیشه 2 روز قبل از درمان بقیه گیاهان، یک سمپاشی آزمایشی روی چند برگ انجام دهید*



چگونه از پراکسید هیدروژن استفاده کنیم ؟


درمان پوسیدگی ریشه

H202 باکتری ها و قارچ های موجود در خاک را که مسئول پوسیدگی ریشه هستند از بین می برد و اکسیژن را بازیابی می کند تا به ریشه های باقی مانده کمک کند تا سریعتر بهبود یابند. دستورالعمل : نسبت 1:1 اکسیژن پلاس 3 درصد و آب. آبیاری از پایین یا آبیاری از بالا انجام شود تا مخلوط گلدان کاملاً اشباع شود. از پاشیدن محلول روی برگ ها خودداری شود (ریختن روی برگها باعث سوختن آنها می شود).



درمان پوسیدگی ریشه


دفع آفات و حشرات

از پراکسید هیدروژن به صورت آبیاری برای آمبارزه با آفات ریشه یا به عنوان اسپری برای دفع حشراتی که برگ ها می خورند استفاده کنید. برای لاروها و آفات ساکن در مخلوط گلدانی : صبر کنید تا لایه رویی مخلوط گلدان خشک شود و گیاه نیاز به آبیاری داشته باشد. نسبت 1:4 را مخلوط کنید. 1 قسمت اکسیژن پلاس 3% تا 4 قسمت آب (به عنوان مثال: 1 فنجان تا 4 فنجان). خاک را با آبیاری پایین یا بالا به صورت معمولی اسپری یا اشباع کنید. بسته به نوع حشره، بالغین ممکن است به تخم گذاری ادامه دهند، بنابراین بهتر است همراه با درمان هایی مانند تله های چسبنده برای از بین بردن حشرات بالغ نیز استفاده شود. برای پشه های قارچی ، لاروها تمایل دارند در لایه‌های بالایی خاک متمرکز شوند، بنابراین می‌توانید به‌جای آبیاری کامل، لایه بالایی را به سادگی اسپری کنید. برای آفاتی که روی برگها زندگی می کنند و آنها را می خورند : نسبت 1:1 را مخلوط کنید. به آرامی کل گیاه را اسپری کنید. بطری اسپری مه پاش برای این کار مناسب است. فقط اسپری کنید (محلول را روی برگها نریزید). سپس اجازه دهیدبرگ ها دور از نور مستقیم خورشید خشک شوند.



دفع آفات و حشرات


رشد سالم تر و سریع تر ریشه

H2O2 اکسیژن اضافی را برای رشد و جوانه زدن به ریشه ها می دهد: برای ضدعفونی بذرها : از H2O2 رقیق نشده 3 درصد استفاده کنید. دانه ها را در ظرفی قرار دهید که در آن بسته شود. اکسیژن پلاس را بریزید تا فقط بذرها را بپوشاند. درب ظرف را بسته و به مدت 4 ساعت آنها را خیس کنید. سپس با آب بشویید. برای سرعت بخشیدن به جوانه زنی : 30 میلی لیتر H2O2 3٪ را با 2 فنجان آب مخلوط کنید (با یک فنجان اندازه گیری به راحتی می تواند مقدار مناسب را بدست آورید). بذرها را یک شب خیس کنید، سپس طبق معمول بکارید. برای گیاهچه های کاشته شده : با محلول H2O2 از 1 قسمت H2O2 3٪ تا 32 قسمت آب اسپری کنید (به عنوان مثال: حدود 30 میلی لیتر در هر 1 لیتر - پیمانه اندازه گیری توصیه می شود). برای گیاهان مستقر : به نسبت 1:1 3% H2O2 و آب (به عنوان مثال: 1 فنجان از هر کدام) را مخلوط کنید. آب از پایین یا بالا طبق معمول (فقط آبیاری خاک ،وی برگ ها نریزید).



رشد سالم تر و سریع تر ریشه


پراکسید هیدروژن برای هیدرو پونیک ، آکواپونیک و مخلوط گلدان

باکتری های مضر موجود در باغ های هیدروپونیک در آبی با محتوای اکسیژن کم رشد می کنند. H2O2 3% که در هیدروپونیک استفاده می شود، اکسیژن را افزایش می دهد و به مبارزه با اکسیژن کم موجود در آب گرم و دمای اتاق کمک می کند. 2 تا 3 قاشق چایخوری را با 3.7 لیتر آب مخلوط کنید . روی گیاهان بریزید. قبل از استفاده از خاک مخلوط گلدان ، خاک ارگانیک را برای از بین بردن باکتری ها و بیماری ها ضد عفونی کنید 1/2 فنجان H2O2 3% را روی مخلوط گلدانی بپاشید، و با خاک کاملا خلوط کنید، یا به نسبت 1: 1 در یک بطری اسپری و به مقدار زیاد اسپری کنید، سپس مخلوط کنید.



پراکسید هیدروژن برای هیدرو پونیک ، آکواپونیک و مخلوط گلدان


از بین بردن عفونت های قارچی

هنگامی که گیاه نیاز به آبیاری دارد، آب را با 1/4 فنجان H2O2 3٪ با 4 فنجان آب بشویید. به شدت آبیاری کنید تا زمانی که مخلوط از سوراخ های زهکشی خارج شود و خاک کاملاً اشباع شود. مطمئن شوید که گلدان را کج کنید تا تمام قسمت های مخلوط گلدان را بپوشانید. / برای تمیز کردن رطوبت ساز نیز می توانید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. 1 قسمت H2O2 3% با 4 قسمت آب را مخلوط کنید. رطوبت ساز خود را پر کنید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه خیس بخورد. آن را بشویید و بگذارید در هوا خشک شود.



از بین بردن عفونت های قارچی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.