فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کاج های واقعی در داخل خانه رشد نمی کنند. اما، کاج های نورفولک کاج واقعی نیستند. از این رو می توانید این گیاه را به داخل خانه بیاورید تا به خوبی رشد کند.این کاج ها بومی جزیره نورفولک اقیانوس آرام هستند، معمولاً کاج ستاره ای نامیده می شوند. بسیاری حتی از این مخروطی زینتی به عنوان درخت کریسمس زنده، کاج پلینزی، کاج خانگی، گیاه کریسمس یا درخت مثلث یاد می کنند. این کاج های داخلی کاج واقعی نیستند. آنها از بستگان درخت پازل میمون هستند. رنگ آنها قهوه ای روشن است، اما شما می توانید تغییرات متمایل به قرمز یا زرد را در آنها مشاهده کنید.
آیا درختان کاج کوچک می توانند در داخل خانه زندگی کنند؟ - فوت و فن های باغبانی
آیا درختان کاج کوچک می توانند در داخل خانه زندگی کنند؟ - فوت و فن های باغبانی

کاج های داخلی چقدر عمر می کنند؟

بهترین درختان کاج های سرپوشیده می توانند تا 150 سال یا بیشتر در مناظر مدرن خانه زندگی کنند، به شرطی که مراقبت و آب و هوای مناسب را ارائه دهید.کاج های داخلی در داخل خانه رشد سریعی ندارند. اما، اگر در معرض مراقبت‌های صحیح قرار بگیرید، درخت کاج گلدانی سرپوشیده شما می‌تواند تا حدود 1.82 متر رشد کند، گاهی اوقات حتی بلندتر. در فضای باز می توانند تا حدود 61 متر رشد کنند.



کاج های داخلی چقدر عمر می کنند؟


میزان نور مناسب کاج های داخلی

درخت کاج داخلی تا حد امکان آفتاب کامل را دوست دارد. با این حال، آنها می توانند در شرایط نور کم نیز به خوبی زنده بمانند. وقتی هوا سرد است می‌توانید درخت کاج گلدانی خود را به خانه بیاورید و در تابستان‌ها می‌توانید آن‌ها را به جایی که نور آفتاب خوبی دریافت می‌کنند، برگردانید.اگر کاج نورفولک دچار ریزش سوزن ها و برگ ها می شود یعنی گیاه به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کند. شما باید گیاه را به مکانی منتقل کنید که نور کافی خورشید را دریافت کند.کمبود نور خورشید می تواند باعث تیرگی بیش از حد سوزن ها می شود. با این حال، آفتاب تند و درخشان می تواند برگ ها را بسوزاند. بنابراین، کاج را در هنگام آفتاب بعد از ظهر در نقطه سایه قرار دهید. آفتاب نسیم صبح و عصر برای کاج عالی است.



میزان نور مناسب کاج های داخلی


هرچند وقت یکبار کاج داخلی را آبیاری کنیم ؟

درختان کاج کوچک در داخل خانه نیاز به آبیاری منظم دارند. با این حال، با افزایش سن گیاهان، به خشکی مقاوم می شوند. در حالت ایده آل، سرعت خشک شدن خاک به دما، اندازه گلدان و شرایط نور بستگی دارد. اما، به طور معمول، آبیاری یک بار در هفته در فصل رشد کافی است. در ماه های زمستان دفعات آبیاری گیاه کمتر است. بنابراین، در این زمان، می توانید هر دو هفته یک بار آبیاری کنید. در حین آبیاری، سوراخ های زهکشی را بررسی کنید. اگر آب شروع به خروج از آن کرد، باید آبیاری را متوقف کنید. خوشبختانه کاج های داخلی در برابر بادهای قوی مقاوم بوده و در برابر شوری خاک نیز مقاوم هستند.این کاج هابومی مناطق نیمه گرمسیری هستند بنابراین شرایط مرطوب را دوست دارند. با این حال، رطوبت متوسط ​​برای گیاه بهترین نتیجه را دارد. به طور ایده آل رطوبت 40-60 درصد برای گیاهان مناسب است. اگر رطوبت داخل خانه کم است، می توانید یک مرطوب کننده برای حفظ میانگین رطوبت در هوا نصب کنید. انواع درختان کاج داخلی را از دریچه های AC و رادیاتورهای فعال دور نگه دارید زیرا آنها رطوبت هوا را می مکند.



هرچند وقت یکبار کاج داخلی را آبیاری کنیم ؟


هرس کاج های داخلی و بونسای ساختن از آنها

همانطور که درخت کاج کوچک داخل خانه بزرگتر می شود، شاخه های پایینی از بین می روند. بنابراین، با توجه به قهوه‌ای شدن آن‌ها می‌توان آن‌ها را هرس کرد. در هرس زیاده روی نکنید و فقط شاخه های شکسته، مرده یا بیماری را هرس کنید. بیشتر جذابیت این گیاه به تقارن فوق العاده آن مربوط می شود. اگر بالای یک کاج نورفولک را قطع کنید، رشد آن از آن نقطه متوقف خواهد شد. برای حفظ شکل طبیعی گیاه، باید به طور مرتب رشد را از شاخه های جانبی به صورت مدرج حذف کنید. اما درخت دیگر رشد ظریف انتهایی را نخواهد داشت. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توان یک کاج نورفولک را بونسای کنید؟ بله می‌توانید کاج‌های داخل خانه‌تان را بونسای کنید ، به شرطی که آن‌ها را در گلدانی قرار دهید که ریشه‌ها محکم در هم تنیده شوند.



هرس کاج های داخلی و بونسای ساختن از آنها


خاک مناسب کاج داخلی

گیاهان درخت کاج داخلی خاک اسیدی با pH بین 4.5-5.5 را دوست دارند. خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. علاوه بر این، می توانید از مخلوط گلدانی بر پایه پیت برای تقویت ارزش غذایی خاک استفاده کنید. اگر در فضای باز گیاه را پرورس می دهید ،استفاده از خاک شنی با پیت ماس توصیه می شود. کاج های داخلی نیاز زیادی به کود ندارند. اما در طول فصل رشد گیاه به غذا نیاز دارد. در این مدت می توانید از کودهای محلول در آب و کند رهش استفاده کنید. کاج های جوان ریشه ضعیفی دارند. بنابراین، برای تقویت گیاه، تغذیه منظم می تواند کمک کند.



خاک مناسب کاج داخلی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.