فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

هرس درخت میوه بخش مهمی از مراقبت است. این کار سالانه به هدایت مواد مغذی به شاخه های میوه درخت شما کمک می کند، خطر ابتلا به آفات و بیماری ها را کاهش می دهد و رشد سالم را تشویق می کند. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه هرس درخت انار بدانید، از جمله بهترین راه برای انجام آن را مورد بحث قرار خواهیم داد.
زمان و نحوه ی هرس درخت انار - فوت و فن های باغبانی
زمان و نحوه ی هرس درخت انار - فوت و فن های باغبانی

زمان هرس

انار میوه ای پاییزی و زمستانی است که اولین میوه ی آن در ماه مهر قابل برداشت است. اگر شما می خواهید درخت انار خود را درست پس از برداشت، هرس کنید، ترجیحا زمانی که درخت برای زمستان به خواب رفته است این کار را انجام دهید.می توانید هرس سبک تا متوسط ​​را انجام دهید - فقط به اندازه ای که سایبان باز شود - در اواخر تابستان. هرس درختان انار در پاییز، درست پس از برداشت انار از درختتان، می تواند بسیار مفید باشد. با از بین بردن شاخه های مرده ، نقاط آسیب پذیر درخت را از بین می برید - نقاطی که مهاجمان به احتمال زیاد هدف قرار می دهند. همچنین ممکن است هاگ های قارچ ها یا لاروهایی را که در حال حاضر وجود دارند حذف شوند. پس از اتمام کار، حتماً شاخه های هرس شده را از منطقه جدا کنید. بهترین گزینه سوزاندن آنهاست. این تضمین می کند که درخت دوباره زآلوده نمی شود.



زمان هرس


باز کردن تاج درخت

هرس کلی معمولاً شامل باز کردن تاج درخت است. برای انجام این کار، باید شاخه های داخلی را به گونه ای جدا کنید که نور خورشید به قسمت بیرونی قوی تر و همچنین تنه مرکزی برخورد کند. با این حال، از آنجایی که انار را می توان هم به عنوان درخت و هم به عنوان درختچه پرورش داد، نکات بیشتری در مورد آموزش وجود دارد. اگر قبلاً درخت میوه کاشته اید، می دانید که مراقبت از درخت جوان با مراقبت از درخت بالغ متفاوت است. درختانی که کمتر از دو یا سه سال سن دارند نیازهای بسیار متفاوتی دارند. هنگام هرس درخت انار در سال های اولیه باید مراقب باشید تا رشد آن قبل از استقرار کامل از بین نرود.



باز کردن تاج درخت


هرس در سال اول

سال اول پس از کاشت پایه خود، درخت یا درختچه را حداکثر حدود 76 سانتیمتر هرس کنید. سپس تمام پاجوش ها را از تنه خارج کنید. در اواخر زمستان پس از آخرین یخبندان اما قبل از اینکه گیاه رشد جدیدی را انجام دهد، هرس کنید. در این مدت، شاخه ها را به دو سوم از طول خود هرس کنید. تمام شاخه هایی را که با یکدیگر برخورد می کنند را جدا کنید و هر شاخه را در حدود سه تا پنج جوانه نگه دارید. این سنگین ترین هرس است که تا به حال برای درخت انار خود انجام داده اید. با افزایش سن درخت، هرس شدید آن شاخه های مولد را از بین می برد و عملکرد میوه شما را کاهش می دهد. به همین دلیل، پس از استقرار کامل درخت (معمولاً تا سال سوم) باید به آرامی هرس را انجام دهید.



هرس در سال اول


هرس درخت انار بالغ

هرس درخت انار بالغ کار بسیار سبک تری نسبت به هرس درخت تازه تاسیس است. شما فقط باید یک بار در سال یک درخت انار بالغ را هرس می کنید - در حالی که درخت در خواب است .درست مانند یک درخت جوان. در طول هرس، روی رشد اضافی، حذف رشدهای سبک و شاخه های متقاطع تمرکز کنید. این کار باعث می شود که مواد مغذی بدون آسیب رساندن به محصول آینده شما به شاخه های میوه منتقل شوند. انارها می توانند به صورت درختچه و درخت رشد کنند و پروتکل هرس برای هر کدام کمی متفاوت است.نحوه ی هرس بر اساس اینکه انار به عنوان درختچه های چند تنه رشد کند یا درختان تک تنه ، متفاوت است. در نهایت این شما هستید که باید تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که کدام روش بهترین است!



هرس درخت انار بالغ


ضدعفونی ابزار هرس

هنگام هرس درخت انار، مطمئن شوید که از قیچی تمیز و تیز استفاده کنید و تا جایی که ممکن است برش های منظمی بزنید. اگر مشکوک هستید که درخت شما به باکتری یا قارچ آلوده شده است، هنگام هرس کردن، محلولی از سفید کننده و آب را در نزدیکی خود نگه دارید، سپس قیچی خود را بین هر برش در آن فرو کنید. این اطمینان حاصل می کند که از گسترش بیماری در اطراف درخت جلوگیری می کنید. هرس درخت انار برای سلامتی و تولید میوه آن حیاتی است. اگرچه این فرآیند در ابتدا ممکن است ترسناک باشد، لازم نیست که اینطور باشد! تنها چیزی که نیاز دارید ابزار و دانش مناسب است تا مطمئن شوید که از درخت خود مراقبتی که شایسته آن است می کنید.



ضدعفونی ابزار هرس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.