فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

محافظت در زمستان اغلب برای اکثر انواع گل رز باغی ضروری است. میزان حفاظت بستگی به نوع گل رز و محل آن در باغ دارد. فقط انواعی را انتخاب کنید که به اندازه کافی مقاوم باشند تا در سردترین میانگین دمای زمستان در منطقه رشد خود زنده بمانند. به یاد داشته باشید که هدف اصلی محافظت از گل رز در زمستان، حفظ گیاه، به خصوص تاج و قسمت پایینی عصاها در سردترین ماه های زمستان است. آسیب سرما به بافت ها به دلیل تناوب انجماد و ذوب رخ می‌دهد، بنابراین هدف ما به عنوان باغبان گل رز این است که این اتفاق را به حداقل برسانیم.
محافظت از گل رز در زمستان - فوت و فن های باغبانی
محافظت از گل رز در زمستان - فوت و فن های باغبانی

از هرس شدید رز در پاییز خودداری کنید

هرس شدید پاییزی رزهای بوته ای می تواند به معنای از دست دادن کل گیاه در صورت زمستان شدید باشد. با گذاشتن 46 تا 50 سانتیمتر از (شاخه های عصایی) شاخه هایی که مستقیم از تنه منشا میگیرند زیر مالچ می‌توانید در بهار منتظر رشد جدید و شاخه های سالم باشید. با این حال، توصیه می‌شود ساقه‌های بسیار بلند را هرس کنید تا از آسیب بادهای زمستانی و از دست رفتن خاک اطراف رز جلوگیری شود. یک قانون خوب برای رزهای چای این است که در پاییز کمتر و در بهار بیشتر هرس شوند.



از هرس شدید  رز در پاییز خودداری کنید


رز هیبرید چای بیشترین آسیب پذیری را دارد

رزهای چای هیبریدی بیشترین آسیب پذیری را در برابر سرمای زمستان دارند و به بیشترین آمادگی نیاز دارند. ساده ترین گل رز برای رشد و مراقبت، گل رز درختچه ای است.رزهای رونده باید در اواسط تابستان پس از توقف گلدهی هرس شوند. تمام عصاهای گلدار را نزدیک به ریشه هرس کنید. رزهای رونده همچنان به محافظت در برابر آسیب های زمستانی نیاز دارند.پس از ریزش برگ‌ها، برای تمیز کردن و دور ریختن برگ‌ها و ساقه‌های بیمار یا آسیب‌دیده مراقبت ویژه‌ای داشته باشید تا خطر انتقال بیماری به حداقل برسد اطمینان حاصل کنید که قبل از یخ زدن زمین به همه گل های رز آب زیادی بدهید، اما آنها را کود ندهید یا آنها را قطع نکنید. خاک اضافی را در اطراف پایه آنها انباشته کنید.یک لایه 15 تا 30 سانتیمتری از کاه، برگ یا دیگر مالچ ها را در بالای خاک اضافه کنید.



رز هیبرید چای بیشترین آسیب پذیری را دارد


استفاده از برزنت یا توری مشبک

برای تنظیم اندازه گیاه با پوشش زمستانی آن را کمی هرس کنید. عصاها را با ریسمان به هم ببندید. از کاغذ برزنتی سنگین یا پارچه سخت استفاده کنید و لبه ها را به هم ببندید تا یک استوانه تشکیل شود. کاور را روی گیاه قرار دهید و آن را با مواد درشت مالچ مانند پیت ماس، پوست درخت کاج، برگ های خرد شده یا کاه پر کنید. وقتی پر شد، تکه‌هایی از پارچه کرباس را روی آن ببندید تا مالچ در جای خود بماند. خاک را به صورت تپه به عمق 25 تا 30 در اطراف پایه محکم کنید.



استفاده از برزنت یا توری مشبک


استفاده از پارچه های کیسه ای

اگر گل های رز شما در یک منطقه نسبتاً محافظت شده و به دور از بادهای تند و دمای شدید رشد می کنند، بسته بندی با کرباس یا شاخه و ترکه باعث محافظت کافی در زمستان می شود. پس از اولین یخبندان سخت ، شاخه های عصایی را روی تکیه گاه آنها محکم کنید و انتهای آنها که بلند است را هرس کنید. بعد، عصاها را در پارچه های کیسه ای ، کاه یا پوشال بپیچید و با ریسمان گره بزنید. 25 تا 30 سانتیمتر خاک در اطراف پایه گیاه به صورت تپه ایجاد کنبد.



استفاده از پارچه های کیسه ای
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.