فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

لاله ها را دوست دارید اما حوصله کاشت و صبر برای گل دهی پیازها در بهار را ندارید؟ ما به شما می گوییم راه سریع‌تر و ساده‌تری برای لذت بردن از لاله‌ها زودتر از رشد طبیعی آنها در فضای باز وجود دارد.فرآیند پرورش پیاز لاله در آب بسیار ساده است و حتی برای کسانی که شست به اصطلاح سبز ندارند نیز به راحتی انجام می شود. در اینجا ما یک راهنمای گام به گام برای رشد پیاز لاله در آب به اشتراک می گذاریم.
کاشت پیاز لاله در آب - فوت و فن های باغبانی
کاشت پیاز لاله در آب - فوت و فن های باغبانی

سرما دهی پیازها

در پاییز، پیازهای بزرگ لاله را از بازار گل و گیاه یا گل فروشی خود انتخاب کنید. هر چه پیاز بزرگتر باشد، گل بزرگ تری می دهد. به یاد داشته باشید، پیاز ها به مدت زمان مشخصی برای سپری کردن دوره ی سرمایی نیاز دارند. اکثر لاله ها به 12-15 هفته نیاز دارند. زمان خواب سرد روی بسته ی پیازها ذکر شده است.می توانید پیاز های خود را بخرید و سپس آنها را در یخچال خود مدت ۳ ماه قرار دهید.پیازها را از سیب دور نگه دارید. گاز ساطع شده از میوه ها مانند سیب از شکوفه دادن آنها جلوگیری می کند. همیشه مدت زمان لازم برای طی روند سرمادهی را اجرا کنید ، دوره ی کوتاه سرما دهی منجر به عدم گل دهی می شود.



سرما دهی پیازها


انتخاب گلدان مناسب

حالا که پیاز های شما در حداقل زمان سرد شده اند، آنها را از یخچال خارج کنید. یک گلدان بلند شفاف (گلدانی که دارای یک گردن باریک و یک پایه پهن باشد انتخاب کنید، تعدادی سنگ مرمر یا سنگریزه یا چند مهره شیشه ای جمع کنید. یک یا دو عدد از مهره های شیشه ای را در گلدان شیشه ای خود قرار دهید. گلدان را تمیز کنید و شروع به گذاشتن سنگریزه یا سنگ مرمر در گلدان کنید.تا زمانی که حدود یک سوم شیشه را پر کنند . اینها به این منظور اضافه می شوند که پس از قرار دادن پیارها به گلدان، بتوانید از آب کمتری در گلدان استفاده کنید. این سنگ ها همچنین یک پایه محکم برای پیازها تشکیل می دهند تا ریشه های خود را در آن لنگر بیاندازد. پیازها را از سمت نوک تیز، روی مهره های شیشه ای یا سنگریزه بچینید. یک یا دو عدد مهره شیشه ای دیگر را در اطراف لامپ ها قرار دهید.



انتخاب گلدان مناسب


دمای مناسب ریشه دهی پیازها

آب تازه را داخل گلدان بریزید (ممکن است کمی طول بکشد)، تا ارتفاعی که حدود 1.5 سانتیمتر زیر پیاز باشد. آب تحت هیچ شرایطی نباید پیاز را لمس کند ، ممکن است پیاز پوسیده شود و گل ندهد.گلدان را در مکانی خنک و تاریک قرار دهید تا ریشه های پیاز شروع به رشد در آب کنند. طبق تجربه این فرآیند در دمای 1.5 درجه سانتیگراد تا 7 درجه حدود شانزده هفته طول می کشد (همچنین می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید).در حالی که برای رشد ریشه‌هایش نگهداری می‌شود، مطمئن شوید که آب را مرتباً عوض می‌کنید، در غیر این صورت آب شروع به فرورفتن می‌کند و حتی ممکن است جلبک ایجاد کند. آب را بدون برداشتن پیاز تخلیه کنید. به اندازه کافی آب بریزید تا در سطح فوق حفظ شود.



دمای مناسب ریشه دهی پیازها


نور لازم برای گل دهی

پس از گذشت مدت زمان مشخص شده، گلدان را بیرون آورده و در زیر نور خورشید قرار دهید. این مکان می تواند در باغ شما یا روی آستانه پنجره شما باشد. حدود یک ماه طول می کشد تا پیازها پس از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید شکوفا شوند. باز هم باید مدام آب را عوض کنید تا تازگی آن حفظ شود.متخصصان باغبانی پیشنهاد می‌کنند که شما به آب و هوای مناسب نیاز دارید تا بتوانید رشد پیازهای لاله در آب را افزایش دهید. اگرچه آنها را می توان در یخچال نگهداری کرد، اما پس از شانزده هفته به نور خورشید فوری نیاز دارید. در صورتیکه در مناطقی با زمستان های طولانی زندگی می کنید ، ممکن است اجرای این روش موفقیت آمیز نباشد. حتی زمانی که آنها را در آب پرورش می دهید، بهتر است حدود چهار تا پنج ماه قبل از شروع تابستان، پیازها را بکارید تا زمانی که آنها آماده شکوفه دادن شوند، خورشید با شکوه کامل خود بتابد و انرژی لازم برای پیاز را دقیقاً به آن بدهد. با انجام این روش می توانید به راحتی پیازهای لاله را بدون تلاش زیاد پرورش دهید. بدون کود، بدون آفت کش و بدون مشکل زهکشی. فقط به یاد داشته باشید که آب را مرتباً عوض کنید تا لاله‌ای تازه و سالم روی طاقچه‌تان شکوفا شود. با پیروی از این راهنمای ساده، درخشندگی و زیبایی لاله ها را به خانه ی خود هدیه دهید.



نور لازم برای گل دهی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.