فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

پایه و تنه آن چیزی است که با نگاه کردن به درخت بونسای بلافاصله توجه را به خود جلب می کند. ما مهمترین جنبه های تنه را مورد بحث قرار می دهیم: ریشه های سطحی، باریک شدن، ضخامت و شکل.
چگونه یک تنه ی خوب برای بونسای بسازیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه یک تنه ی خوب برای بونسای بسازیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

آرایش نباری

نباری nebari (ریشه های سطحی یا ریشه های شعله ور) در ارائه یک بونسای با ظاهری متعادل مهم است. بونسای های برگریز، مانند افرای ژاپنی، اغلب با ریشه های پهن و شعاعی سطحی زیبا به نظر می رسند.



آرایش نباری


باریک شدن

یک تنه باید در پایه خود ضخیم تر از بالای درخت باشد. به این می گویند باریک شدن. اگرچه بهبود بی‌نظمی‌ها در ضخامت تنه سخت است (قبل از خرید درختان به شکل تنه خوب دقت کنید)، اما می‌توانید تغییرات جزئی را به وجود آورید : ۱ .ضخیم شدن قسمت تنه بونسای : با اختصاص رشد درخت به شاخه هایی که درست بالای قسمت نازک تنه هستند ، این قسمت از افزایش جریان مواد مغذی بهره مند شده و در نتیجه به مرور زمان ضخیم تر می شود. تخصیص رشد را می توان با هرس کل درخت به جز شاخه های بالای قسمت نازک روی تنه انجام داد. این روش کند است و حداقل دو سال طول می کشد تا متوجه تغییراتی شوید. همانطور که قبلا گفته شد؛ انتخاب درختان با تنه باریک مهم است. ۲.نازک کردن قسمت تنه: از آنجایی که نمی توان تنه را نازک کرد، تنها راه برای باریک شدن تنه، ضخیم کردن سایر قسمت های تنه با استفاده از روشی است که در بالا توضیح داده شد. با این حال، قبل از اینکه بتوانید تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنید، که نیاز به زمان زیادی است. شما می توانید نقطه ضخیم را با ایجاد تکنیک جین یا شری (ویژگی های چوب مرده) به جای آن پنهان کنید.



باریک شدن


ضخامت

گیاهان بونسای اغلب زمانی که تنه ضخیم دارند پیرتر از آنچه هستند به نظر می رسند. تنها راه ضخیم تر شدن تنه این است که اجازه دهید درخت آزادانه در یک ظرف بزرگ رشد کند، بدون اینکه چندین سال آن را هرس کنید. هنگامی که از ضخامت تنه راضی شدید، می توانید دوباره آن را پرورش دهید و پیرایش کنید و در یک گلدان کوچکتر قرار دهید. یکی از روش های ضخیم کردن تنه رشد "شاخه های قربانی" از تنه است. این شاخه ها به مدت دو تا پنج سال به هیچ وجه هرس نمی شوند و با رشد سریع ، باعث ضخیم شدن تنه می شوند. پس از دو تا پنج سال شاخه ها برداشته می شوند.



ضخامت


نقش شاخه های ساکروفایس

شاخه های ساکروفایس یا قربانی در بونسای برای افزایش قدرت و ضخامت تنه درخت بونسای شما استفاده می شود. و برای کمک به دستیابی به یک تنه قوی استفاده می شود که برای بونسای برای اهداف زیبایی و سلامت درخت ضروری است. شاخه های قربانی معمولاً مستقیماً از تنه درخت شما رشد می کنند. شاخه های قربانی معمولاً مدتی طول می کشد تا رشد کنند و چند سال در فضا پرورش می یابند تا بیشترین سود را ببرند. پس از رشد شاخه قربانی، آن را جدا می کنند (با قطع کردن) و یک تنه قوی تر باقی می ماند.



نقش شاخه های ساکروفایس


شکل کلی

شکل کلی یک تنه یکی از چشم نوازترین جنبه های درخت است. برخی از بونسای ها تنه های باریک، ظریف و پیچ خورده دارند. به عنوان مثال، Juniper Bonsai اغلب این ویژگی ها را نشان می دهد. از طرف دیگر کاج سیاه کلاسیک ژاپنی اغلب تنه ای ضخیم و سنگین را نشان می دهد. از آنجایی که خم کردن تنه پس از رسیدن به ضخامت معین تقریباً غیرممکن است (تا آن زمان می توانید از خم کن تنه استفاده کنید) مهم است که در هنگام خرید به شکل تنه آن توجه کنید.



شکل کلی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.