فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

پرورش سبزیجات در ظروف سرگرم کننده و آسان است، اما بسیاری از سبزیجات به زمان زیادی نیاز دارند تا بالغ شوند. اگر نمی توانید صبر کنید، این لیست از سبزیجات با رشد سریع را بررسی کنید. اکثر سبزیجات زیر آنقدر سریع رشد می کنند که در کمتر از دو ماه آماده برداشت می شوند. کاهو یکی از سریع ترین و آسان ترین سبزیجات برای رشد است. کاهو یک گیاه آسان است که در مورد شرایط رشد خود سخت گیر نیست ، همچنین دارای یک سیستم ریشه کم عمق است، بنابراین برای مناطق کوچک سایه دار در باغ عالی است. کاهو در بهار و پاییز در اکثر مناطق آب و هوایی به شدت رشد می کند. حتی می توانید پرورش کاهو را در اوایل فصل شروع کنید، آنان می توانند در برابر سرماهای خفیف مقاومت کنند. در بهار می توان کاشت کاهو را دو هفته قبل از آخرین یخبندان و در پاییز هشت هفته قبل از تاریخ یخبندان نهایی شروع کرد. ظروف کاهو را در نیم سایه قرار دهید و از خاک گلدانی لومی و کمی اسیدی تا خنثی استفاده کنید.
۸ سبزی با رشد سریع که در گلدان می توانید رشد دهید - فوت و فن های باغبانی
۸ سبزی با رشد سریع که در گلدان می توانید رشد دهید - فوت و فن های باغبانی

آروگولا

آروگولا یک سبزی با رشد سریع است که برای کاشت در ظروف نیز مناسب است، به نظر می رسد در بهار و پاییز به همان اندازه عملکرد خوبی دارد که در تابستان دارد. اگرچه آروگولا یک محصول فصل خنک است، اما به کندی پیچ می شود، بنابراین می توانید بوته های آروگولا خود را زودتر بکارید و از آن در تمام طول فصل رشد لذت ببرید، آن را در اوایل بهار بکارید و در طول بهار و تابستان برداشت کنید. همچنین می توانید آن را دوباره در پاییز بکارید تا در طول پاییز و زمستان تا اولین یخبندان سخت برداشت شود. گلدان های آروگولا خود را در آفتاب کامل قرار دهید و از خاک گلدان استاندارد با pH خنثی استفاده کنید. حتما از گلدانی با زهکشی کافی استفاده کنید.



آروگولا


اسفناج

اسفناج برای کاشت در ظروف مناسب است، یک سبزی برگ سبز آسان برای رشد است که در مکان های آفتابی و سایه به خوبی رشد می کند. اسفناج را حتی می توان در داخل خانه روی یک طاقچه آفتابگیر پرورش داد. ظرفی را انتخاب کنید که حداقل شش تا هشت اینچ باشد و آن را با خاک گلدانی با زهکشی خوب و غنی از هوموس با pH خنثی پر کنید. اسفناج را در روز اول بهار و دوباره در پاییز بکارید. در آب و هوای گرم تر، اسفناج را حتی می توان در زمستان نیز کشت کرد. اسفناج یکی از بهترین منابع ویتامین های A، B و C است و همچنین آهن و کلسیم بیشتری نسبت به بسیاری اعضای خانواده سبز رنگ خود دارد. اسفناج و کاهو ترجیحات و دستورالعمل های مراقبت بسیار مشابهی دارند.



اسفناج


چغندر

چغندر تنها 45 روز پس از کاشت آماده برداشت است. سبزی چغندر (که اغلب دور انداخته می شود، حتی اگر مملو از مواد مغذی باشد) را می توان تنها در دو تا سه هفته برداشت. چغندر یک سبزی ریشه است، بنابراین ممکن است تعجب آور باشد که بدانیم برای باغبانی ظروف مناسب است، یا اینکه حتی برای تولید چغندرهای قابل توجه به ظروف مخصوصا بزرگ نیاز ندارد. با این حال، چغندر به فضای زیادی که فکر می کنید نیاز ندارد. در واقع، یک گیاه چغندر تنها به ظرفی نیاز دارد که حداقل 15 تا 20 سانتیمتر عمق داشته باشد. ظروف چغندر خود را در مکانی روشن و آفتابی در خاک کمی اسیدی تا خنثی قرار دهید. چغندر یک بستر لومی و شنی را ترجیح می دهد. چغندر در آفتاب کامل ریشه های بهتری تولید می کند، اما آفتاب جزئی را نیز تحمل می کند.



چغندر


تربچه

تربچه یکی از گیاهانی است که سریع‌ رشد می‌کند و به دلیل سیستم ریشه‌ای کم عمق، برای گلدان‌های کوچک (حداقل 15 سانتیمتر ) مناسب است. بسته به نوع، برداشت تربچه را می توان ظرف 24 تا 60 روز پس از کاشت برداشت. برای لذت بردن از تربچه تازه در طول فصل رشد، هر دو تا سه هفته یکبار محصولات جدید بکارید. ظروف تربچه خود را در زیر نور کامل خورشید در خاک گلدانی لومی و شنی با pH خنثی قرار دهید. کاشت تربچه خود را عاری از علف های هرز نگه دارید و خاک را در تمام فصل رشد مرطوب نگه دارید. تربچه ها برای رشد به اندازه کامل نیاز به فضای زیادی دارند، بنابراین مگر اینکه از ظرفی با سطح وسیع استفاده می کنید، در هر گلدان فقط یک بوته تربچه بکارید.



تربچه


بوک چوی

یک انتخاب عالی برای یک مکان سایه دار در باغ سبزیجات بوک چوی است. این گیاه برای رشد به نور خورشید زیادی نیاز ندارد و تنها با سه تا چهار ساعت نور خورشید در روز می تواند به خوبی رشد کند. به طور منظم آبیاری کنید تا خاک همیشه مرطوب بماند. قبل از کاشت، خاک را با استفاده از کودهای آلی همراه با یک وعده سخاوتمندانه کمپوست به خوبی پوسیده اصلاح کنید. در طول فصل تغذیه نکنید و از کودهای شیمیایی روی گیاهان بوک چوی استفاده نکنید. بوک چوی (و بسیاری دیگر از سبزی های آسیایی) برای باغ های کانتینری در ایوان ها و ایوان های سایه دار مناسب است. ظروف بوک چوی خود را در سایه جزئی در مکانی قرار دهید که بین 3 تا 5 ساعت نور خورشید در روز باشد. بوک چوی در آفتاب کامل زنده می ماند، اما در سایه جزئی رشد می کند. به خصوص از خاک غنی از هوموس برخوردار است که زهکشی خوبی دارد و بین 6.5 تا 7.0 pH دارد.



بوک چوی


نخود فرنگی

نخود فرنگی در باغ سبزیجات به سرعت تولید می شود و در گلدان به خوبی رشد می کند. اگر برای گیاهان نخود محیط رشد ایده آل را فراهم کنید، آنها محصولات قابل برداشت را تنها در عرض دو ماه پس از رشد تولید خواهند کرد. بهار فصل مناسب کاشت نخودفرنگی است. نخود انگلیسی، نخود برفی و نخود فرنگی ، و همگی تازه آنها، فصل رشد کوتاهی دارند، اما در فصل بهار تولیدکنندگان پرباری هستند. ظروف نخود خود را در مکان هایی با نور خورشید در خاک گلدانی با زهکشی بسیار خوب که از مواد آلی زیادی ساخته شده است قرار دهید. قبل از کاشت، خاک را با پودر استخوان و خاکستر چوب درمان کنید. برای انواع رونده یک تکیه گاه تهیه کنید.



نخود فرنگی


پیازچه

پیازچه می تواند بسته به نوع آن به اندازه قابل برداشت بین 60 تا 120 روز رشد کند. برای کاشت پیازچه در خاک در یک ظرف کوچک شانس بهتری خواهید داشت تا اینکه مستقیماً در آب بکارید، مخصوصاً اگر در مکانی کاملاً آفتابی باشند. پیازچه ها یک بستر غنی، با زهکشی خوب، لومی یا شنی را ترجیح می دهند. خاک را با تغذیه با نیتروژن بالا مانند امولسیون ماهی تغذیه کنید. پیازچه ها اگر در زمین رها شوند تا به بلوغ کامل برسند تا سه فوت رشد می کنند، اما معمولاً قبل از رسیدن به آن اندازه برداشت می شوند. پیازچه های خود را در مکانی کاملاً آفتابی قرار دهید و از مخلوط گلدانی غنی، شنی یا لومی با زهکش سریع استفاده کنید.



پیازچه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.